חתונה היא אחד האירועים החשובים והמרגשים ביותר בחיינו. כשאנו מחליטים להצהיר בפני העולם כולו כי אנחנו אוהבים את בן הזוג שלנו ורוצים להקים עמו משפחה, אין דבר יפה מזה. אולם, בתוך כל הרומנטיקה המקסימה והיקרה הזו, אנחנו שוכחים כי קיים סיכוי, גם אם כרגע הוא נראה לנו אפסי, כי יום יבוא ונחליט להתגרש. למען מניעת צרות גדולות יותר בעתיד, כדאי לדעת מהו הסכם ממון ולשקול האם לא כדאי להכין אחד כזה.

כלים

 

לאלו מכם אשר הגיעו אל סוף דרכה של הזוגיות, וודאי חשוב לכם להקל על עצמכם ועל הילדים עד כמה שאפשר ומכאן, מומלץ לכם לחתום על חוזה גירושין טוב ותקין.

הסכם ממון - מה זה בכלל?

מטרתו של הסכם ממון היא להסדיר את מערכת היחסים הכלכלית בין הצדדים במקרה ויחליטו להיפרד זה מזו.  חלק נכבד מאיתנו חש כי חתימה על הסכם ממון מעידה על חוסר אמון או פגיעה באהבה שבין בני הזוג. ניתן להסתכל על כך בצורה ההפוכה בדיוק שכן היות שאנו אוהבים את בן הזוג שלנו כל כך, אנחנו לא רוצים להגיע לריבים קשים וכואבים עמו במקרה של גירושין אלא נרצה להיפרד בנועם.

ניתן לכלול בהסכם ממון כל דבר העולה על רוחכם אשר יכול להוות מקור למחלוקות בעתיד. כדאי להסדיר את נושא חלוקת הרכוש וכמובן את נושא הגט למען שעת צרה בה מי מכם יחליט שהוא חפץ בגט והצד השני יסרב לכך.

חוזה גירושין – איך עושים את זה?

חוזה גירושין טוב אמור למנוע מבני הזוג קשיים עתידיים בהמשך דרכם כזוג גרוש. למרבה הצער פעמים רבות גם לאחר הגירושין ישנם עוד המון רגשות קשים ולא חיוביים בין הזוג ועלולות להירקם בעיות ללא סוף. לפיכך, רצוי מאוד להכין חוזה גירושין שיצמצם עד כמה שאפשר את הצרות שעלולות לצוץ בעתיד. ראה עוד: https://www.divorce-law.co.il/

אין ספק כי לכל משפחה יש את העניינים הספציפיים שלה אך בואו ננסה לראות מהם רכיבי המפתח שצריכים להיות בחוזה גירושין:

חלוקת רכוש  – חשוב מאוד להיות יסודיים ולערוך רשימה מפורטת ומלאה של כל הנכסים של בני הזוג ולחלקם באופן שוויוני עד כמה שאפשר.

תשלום מזונות – הסדרת נושא המזונות היא חשובה ביותר היות שחלק נכבד מן המחלוקות המתעוררות בין גרושים הן בעניין זה בדיוק. חשוב לכלול את כל הוצאות הילדים באופן מפורט וברור, לזכור כי במהלך השנים ישתנו צרכי הילדים ועל כן יש לבטא את השינויים הללו עד כמה שרק אפשר. לא פעם מתלקח ריב עצום בין בני זוג לשעבר על הוצאה כזו או אחרת של הילדים והאם היא למעשה כלולה בחוזה או שאינה כלולה.

משמרות והסדרי ראייה – סעיפים אלו של החוזה יסדירו למי מבני הזוג נתונה החזקה בילדים וכמו כן, מהם הסדרי הראייה של בן הזוג השני. זה המקום גם להטיל מגבלות זה על זו באשר לשינויים קיצוניים באורח החיים של הילדים, במקום מגוריהם וכדומה.

ובכן חברים יקרים, תהיה הדרך בה אתם הולכים כעת אשר תהיה, נאחל לכם כל טוב ודרך נעימה.