שירותי משלוחים

הקורונה יצרה מהפך בתחומים רבים באורח החיים של הישראלים וכך גם בכל העולם. אחת התופעות הבולטות היא העובדה שנעזרים באופציות של שירותי משלוחים בתקופת הקורונה בכמות שהיא פי כמה מכמות המשלוחים שנראתה לפני פרוץ המגיפה. עיקר המשלוחים התרכזו בשליחויות של מוצרי מזון על כל סוגיהם ומוצרי פארם.

כלים

 

האזרחים העדיפו להמעיט ככל האפשר מהגעה לחנויות שבהם קיימת חשיפה לקהל רב הן בתוך החנות והן בתור לקופה. לכן הם הזמינו מוצרי פארם שנחוצים בכל בית בחיי היום יום כמו ג'ל כביסה, מרכך כביסה, מוצרים של ניוואה ועוד. הנוחות המרבית של הגעת הארגז עד פתח הבית תוך יום או כמה ימים בודדים, קסמה לישראלים רבים ולכן אלו שלא הזמינו עד תקופת הסגר מוצרים אחרים באינטרנט כמו לדוגמה צעצועים וספרים, החלו להזמין גם את המוצרים הללו באמצעות האתרים המקוונים ושירותי השליחים.

יתרון עצום באמצעות שירותי משלוחים

רבדים רבים של הציבור נעזר בשירותי משלוחים וכך הגן על עצמו מפגישות אקראיות עם אנשים שנושאים את הנגיף, כאשר רובם אינם יודעים שהם נשאים ואחרים יודעים שהם נשאים ואף על פי כן יצאו למקומות הומי אדם.

נושא השליחויות פתר בימי המגפה הראשונים את הבעיה של מוצרי הצריכה הבסיסיים בעיקר לאנשים המבוגרים שנאסר עליהם לצאת מהבית. לאור זאת הם פנו לרשתות השיווק וערכו הזמנה באמצעות אתר האינטרנט או לחלופין באמצעות המכולות השכונתיות. בדרך זו הם קיבלו הביתה את כל מוצרי המזון הבסיסיים שהם צורכים ביום יום באמצעות שירותי משלוחים ולא היה להם כל צורך לצאת מהבית ולפחד מהסכנות הקשורות במחלה.

הזמנה של מוצרי פארם

עם הזמן, החלו הלקוחות להכיר אתרי אינטרנט מקוונים שהופיעו כפטריות אחרי הגשם. רבים מהאתרים הללו מציעים מוצרי פארם בסיסיים במחירים מוזלים על ידי שירות שליחים מהיר ומסונכרן. אלו נושאים שהם מהותיים וחשובים ולכן חלק ניכר מהציבור בחר באתרים הללו והזמין אצלם את ההזמנות השבועיות או החודשיות.

הבסיס החשוב בהתנהלות הזו, הוא שזה פתר את הבעיה בעיקר לאנשים המבוגרים בבית, כיוון שהם קיבלו את כל הפריטים הנחוצים להם לתקופה מסוימת וכך הם לא היו זקוקים לסיוע של הילדים שגם הם היו עסוקים הן בעבודה בבית והן בטיפול בילדים שלא היו במסגרות החינוכיות. מעבר לכך, העובדה שכל הפריטים הללו הגיעו באמצעות שליחים העניקה לציבור זה שלווה ושקט נפשי כיוון שיש להם בבית את כל המוצרים וכך הם יוכלו לבשל ולבצע את כל העבודות הביתיות שהם רגילים אליהם, כמו להפעיל את המדיח, מכונת הכביסה והמייבש כשיש להם את על החומרים הנחוצים לכל אחד מהם.

ההערכה היא שגם לאחר שהמגפה הזו תתפוגג, הישראלים ימשיכו לרכוש באמצעות אתרי האינטרנט המקוונים, השיטה הזו נוחה להם כדי לא לצאת למרכזי הקניות ולהתחכך בציבור רב, כך הם לא צריכים להטריח את עצמם לנסוע למקום מסוים, לחפש חנייה וגם לסחוב את כל הסלים הכבדים.