ישנם סוגים שונים של ניתוחים קוסמטיים המיועדים עבור מטרות שונות. אחד מהניתוחים הללו הוא ניתוח מתיחת בטן. מדובר בניתוח גדול אשר לאו דווקא מתאים לכל אחד וצריך לשקול היטב את כל המידע לפני שמגיעים להחלטה.

כלים

 

אז מתי לשקול מתיחת בטן? איזה סוגי ניתוחי מתיחת בטן קיימים? איך להתכונן לניתוח? מהם הסיבוכים האפשריים והטיפול לאחר הניתוח? כאן תוכלו למצוא את המידע – הכל על ניתוחי מתיחת בטן.

הכל על ניתוחי מתיחת בטן - מתי כדאי?

אם אתם סובלים מעודפי עור בבטן למרות שאתם שומרים על תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה, יכול להיות שהאפשרות של מתיחת בטן תהיה הפתרון עבורכם. ניתוח מתיחת בטן משטח את הבטן על ידי הסרת שומן ועודפי עור והידוק השרירים לדופן הבטן. מתיחת בטן מתאימה שמצב בריאותם הוא טוב. הוא מיועד לנשים שעברו מספר הריונות וכעת נאלצות להתמודד עם עודפי עור. מתיחת מיועדת גם לאנשים אשר סבלו בעבר מעודף משקל והעור סביב הבטן שלהם רפוי. לא בכל מצב כדאי לעשות ניתוח מתיחת בטן. עבור נשים למשל שמתכננות להיכנס להריון, כדאי להמתין עד שמחליטים לסיים עם כל ההריונות ורק לאחר מכן לבדוק האפשרות של ניתוח מתיחת בטן. חשוב לקחת בחשבון גם שישנן צלקות שיישארו לאחר הניתוח.

מתיחת בטן – סוגים

ראשית, חשוב לבדוק ולקבל המלצות על מנתחים וללכת לפגישות ייעוץ. באותן פגישות תוכלו לדבר על המטרות שלכם ועל האופציות העומדות לפניכם. תוכלו לעבור ניתוח בטן מוחלט שבו המנתח יבצע חתך בבטן מעצם ירך אחת לשנייה ולאחר מכן יבצע את המתיחה של העור, הרקמה והשריר. בניתוח זה מתבצעת לפעמים הזזה של הטבור. כמו כן, וייתכן שיהיה צורך בצינורות ניקוז שיישארו מתחת לעור למשך מספר ימים לאחר הניתוח. אופציה נוספת היא ניתוח בטן חלקי/מיני. ניתוחים אלה לרוב מתבצעים אצל אנשים אשר רוב משקעי השומן שלהם נמצאים באזור שמתחת לטבור. במהלך הניתוח, סביר להניח שלא יהיה צורך להזיז את הטבור וההליך הוא לרוב גם יותר קצר.

מתיחת בטן – כיצד להתכונן?

לפני הניתוח, הרופא ייתן לכם הנחיות כיצד להתכונן לניתוח. אם את מעשנים, תתבקשו להפסיק לעשן למשך שבועיים לפני ואחרי הניתוח. העישון מאט את קצב ההחלפה באופן מהותי. אין צורך להיכנס למשטר דיאטה לפני הניתוח, השתדלו לאכול ארוחות מזינות ובריאות. דווחו מראש לרופא שלכם על כל תרופה שאתם לוקחים – בין אם מדובר בתרופות עם מרשם, תרופות צמחיות או כל תוסף תזונתי. המנתח יבחן את הדברים וינחה אתכם אולי להפסיק ליטול תרופות מסוימות זמן מסוים לפני ואחרי הניתוח. אחרי שכבר קבעתם תאריך לניתוח ואתם ממש קרבים ליום הניתוח, הכינו מספר דברים בבית כמו חבילות קרח, בגדים רופפים, וזלין וכיסא לאמבטיה.

מתיחת בטן – סיבוכים אפשריים

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח מאוד שכיח אך כמו בכל סוג ניתוח אחר, גם כאן, הניתוח עלול לגרור לסיבוכים אפשריים, בין השאר:

כאב ונפיחות – אתם עלולים לסבול מכאבים ונפיחות בימים הראשונים שלאחר הניתוח. הרופא כמובן יירשום לכם כדורים נגד כאבים וינחה אתכם כיצד לטפל בכאב באופן שיקל עליכם. הכאב עלול גם להימשך מספר שבועות ואף חודשים. חוסר תחושה – ישנם אנשים המדווחים על חוסר תחושה באזור הבטן אשר בשלב מסוים חוזרת. זיהום, דימום תת עורי וקרישי דם זמן ריפוי – כל אחד מחלים בקצב ובאופן שונה. אם התהליך הריפוי יהיה מאוד איטי, יכול להיות שייווצרו צלקות יותר משמעותיות. במצבים כאלה לעיתים נדרש לעבור ניתוח נוסף.

הכל על ניתוחי מתיחת בטן – טיפול לאחר הניתוח

לאחר הניתוח, האזור שנוח יהיה תפור ומכוסה בחבישה. חשוב מאוד לעקוב אחר הוראות הרופא ולטפל באזור בהתאם להנחיות. התחבושת בה משתמשים לאחר ניתוח מתיחת בטן היא רצועה אלסטית אשר מסייעת לריפוי של האזור. הרופא גם יכול להנחות כיצד למקם את עצמם (בישיבה או בשכיבה) באופן שיקל על תחושת הכאב. יש להימנע מפעילות מאומצת למשך שישה שבועות לפחות לאחר הניתוח ולרוב נדרש לקחת חודש נוסף חופש מהעבודה על מנת לוודא שאתם מחלימים באופן תקין. הגעה לביקורת לאחר הניתוח והתייעצות עם הרופא מאוד מומלצת. עלול לקחת זמן עד שתרגישו שוב כמו עצמכם, ותעשו בחוכמה אם תפקידו על תזונה נכונה ופעילות גופנית שיעזור לכם לשמור על תוצאות הניתוח.

מאמר זה נכתב בחסות דר וולף