נשות העסקים הישראליות הן חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הישראלי. הן מפולפלות, קשובות, יודעות לבצע כמה פעולות במגביל, קשוחות והן נכס יקר לכל עסק באשר הוא. הודות לנשים אלו ניתן לגרום לעסק לצמוח ולשגשג תוך תקופה קצרה ולהעלות את רווחי החברה. נשים אלה כדאיות על פני גברים מאחר שהן יודעות להשתמש בנשיות שלהן תוך כדי השגת מטרותיהן והן יותר נאמנות וחדורות מטרה מאשר הגברים. בין חמש הנשים בתפקידי המפתח בעולם העסקים הישראלי ניתן למצוא את השמות הבאים:

כלים

אפרת פלד

אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות. אפרת הינה עוזרת ראשית ויד ימינה של שרי אריסון. בין תפקידיה בחברה היא משמשת כיו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, בתחום העסקי וכן מנהלת את המשרד המשפחתי של אריסון במיאמי. בנוסף לכל זה, היא מכהנת כדירקטורית בחברות קבוצת אריסון, בנק הפועלים, שיכון ובינוי, מלח הארץ וכן בקרן הפילנתרופית של קבוצת אריסון, קרן המשפחתית של המשפחה על שם אבא של שרי אריסון, תד. תפקידיה הרבים שכוללים ניהול עסקים בינלאומיים פיננסיים, תשתיות, אנרגיה, מים גורמים לה לבצע עסקאות בהיקפים גדולים של מילארדי דולרים, מה שהופך אותה לאחד הנשים הרווחיות והחזקות ביותר בעולם העסקים הישראלי ובעולם כולו.

שרי אריסון- בעלת קבוצת אריסון

שרי אריסון, בתו של תד אריסון ז"ל, היא אחת מנשות העסקים החזקות והעשירות ביותר בארץ. היא מנהלת עסקים בשווי של מליארדי דולרים, מייסדת ומנהלת העמותה "רוח טובה" שעושה מעשים טובים ומחברת בין ערים ואנשים שונים ברחבי העולם. וכן מובילה עמותות נוספות כמו מהות החיים, גודנט וכולנו יחד. בשנת 2010 נבחרה ע"י מגזין פורבס העולמי למקום שני ברשימת המליארדרים היקרים ביותר בעולם ובשנת 20011 דורגה במקום ה-57 ע"י מגזין פורבס העולמי ברשימת הנשים החזקות ביותר בעולם. בשנת 2017 היא מכרה את מחצית אחזקותיה באריסון אחזקות לחברת השקעות וגופים מסודיים בצפון אמריקה תמורת 3.25 מיליארד שקל, ובשנת 2018 מכרה את שליטתה בחברת שיכון ובינוי שבבעלות אריסון השקעות עבור 1.1 מיליארד שקל. ואם כל זה לא מספיק בספטמבר 2018 הודיעה כי אריסון עסקים נתי סיידוף השקעות תמכור את מניותיה בבורסה תוך 4 שנים. כך שהיא אינה בעלת שליטה בבנק הפועלים.

עפרה שטראוס, יו”ר קבוצת שטראוס

עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס היא אחת הנשים החזקות ביותר בישראל ובעולם כולו. היא שולטת בשטראוס גרופ שייסדה משפחתה, שהיא אחת מעסקי המזון הגדולות ביותר בארץ ובעולם. היא הצליחה לבסס די מהר את מעמדה כמובילה בחברה ובפורומים עסקיים שונים ורבים. בשנת 2007 היא דורגה ברשימת 50 הנשים המשפיעות ביותר בעולם בתחום העסקים. ובשנת 2009 דורגה במקום ה-12 ברשימת הנשים המשפיעות ביותר בעולם בעיתון Financial Times ושנה לאחר מכן במקום ה-16.

רקפת רוסק עמינח, מנכ”לית בנק לאומי

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי היא אחת הנשים החזקות בתחום העולם העסקי בארץ ובעולם. בגיל 38 מונתה בראש החטיבה העסקית של בנק לאומי וב-2004 מונתה למשנה בכירה למנכ"לית בנק לאומי. ובשנת 2012 מונתה למנכ"לית בנק לאומי במקביל לתפקידה כראש חטיבה העסקית בבנק. כמו כן, משנת 2015 ועד 2016 הופיעה ב-100 נשות העסקים המשפיעות ביותר בעולם במגזין Fortune. ובשנת 2018 נבחרה בפעם השלישית לרשימת 100 נשות העסקים המשפיעות ביותר בעולם ודורגה במקום ה-43. ובשנת 2019 נבחרה ל-50 הנשים המשפיעות בעולם בפיננסים במזרח התיכון מטעם עיתון Financial News.

ליאורה עופר- יו"ר מליסרון

ליאורה עופר, יו"ר חברת מיסרון ודירקטורית בקבוצת עופר השקעות, היא מבין נשות העסקים המובילות ביותר בתחום העסקים הישראלי. היא דורגה כאחת הנשים החזקות והעשירות ביותר במשק הישראלי בשנת 2014 ושווי נכנסיה מוערך ב-2.5 מיליארד שקל. היא כיהנה בדירקטורית בבנק מזרחי טפחות ובחברת לידור יזמים בע"מ, אורו השקעות בע"מ ואורו השקעות חוץ בע"מ. בשנים האחרונות היא מכהנת כחברת דירקטוריון במרכז הבינתחומי בהרצליה. ליאורה עופר, היא אחת מפורצות הדרך בישראל ואף קיבלה אות על כך מטעם חברת דן אנד ברדסטריט לנשים המשפיעות בישראל.