אין כמו הריח המעולה של מאפים טריים בכל בוקר, ובכלל! לריח הזה אין אדם שמסוגל להתנגד, ובאופן כמעט אוטומטי התאבון שלנו נפתח כאשר אנחנו עוברים ליד תנורים או טאבונים ובתוכם מאפים שתופחים לאיטם והופכים לארוחת בוקר כיפית לצד הקפה שלנו. עכשיו, זו ההזדמנות שלכם להביא את המאפייה הביתה עם טאבון ביתי מתקדם שישנה לחלוטין את כל חווית האפייה שלכם.

כלים

 

כמה דברים שכדאי לדעת על טאבונים

טאבון הוא למעשה המילה הערבית לתנור, וכשמו כן הוא. טאבונים מיועדים להכנה ובישול מאכלים כגון מאפים שונים, בשרים, דגים ועוד, באמצעות ניצול מקסימלי של החום שהם יוצרים. אמנם מדובר באלמנט שהייתם רואים בדרך כלל במסעדות ובמאפיות, אך לאחרונה רבים החלו להכיר בו כחלק בלתי נפרד מהמטבח של חובבי האפייה בכל הרמות;

ליהנות מהאפייה – יש משהו כל כך מספק בלהצליח לאפות לחם טרי ומעולה, זוהי תחושה כמעט ממכרת. אם גם אתם מכורים להרגשה ונהנים לאתגר את עצמכם עם מאפים שונים כגון פיצות, פוקאצ'ות ודומיהם, זה הזמן להצטייד בטאבון משלכם ולגלות שבעולם האפייה, השמיים הם הגבול. מקצר את זמן האפייה – ישנם מאפים שאנחנו מחכים להם יותר זמן מאשר שלוקח לנו לאכול אותם; בצק שתופח יום או יומיים, אפייה של שעות, ועוד. הטאבון מייצר חום כה חזק, עד שבדרך כלל עבור רוב המאפים זמן האפייה מתקצר מאוד. אם לא מתחשק לכם להמתין לפיצה שלכם או לסמוך על התנור הביתי הפשוט שיצליח לעשות את העבודה, הטאבון הוא הפתרון! למי זה מתאים? – טאבונים יתאימו לכל אדם חובב אפייה ללא יוצא מהכלל; אלו שאוהבים לארח ומעוניינים להוסיף אטרקציה מעניינת הביתה שעל הדרך גם תשדרג את הארוחה, לחובבי אפייה מתחילים ומתקדמים שמעוניינים לגלות רובד נוסף בתחום, ואנשים שפשוט אוהבים את הטעם הכל כך מעניין שהטאבון מספק למאפים ומאכלים שונים. באותה נשימה כדאי אולי לציין שלרוב הטאבונים גדולים יחסית ופחות מתאימים לעבודה בתוך הבית. משום כך, הם מומלצים בעיקר עבור מי שיש לו גינה או מרפסת גדולה.

ומה לגבי הסוגים הקיימים?

בשוק קיימים טאבונים מברזל או אבן, כאשר טאבון הברזל יהיה לרוב נייד וקל משקל יחסית, כשמה שמפעיל אותו יהיה מבער גז. טאבון האבן בנוי מלבני שמוט עמידות לחום, שוקל הרבה ואינו נייד. חשוב לציין שטאבוני האבן מחזיקים שנים רבות יותר מטאבוני הברזל. אופציה נוספת ופחות מוכרת היא טאבון חשמלי, שהוא קטן יותר כך שניתן להכניס אותו הביתה ולהתנסות בעזרתו באפיית פיצות ביתיות.

כשכל כך הרבה אופציות עומדות לפניכם, אין ספק שיש להקדיש מחשבה רבה טרם הרכישה. קצת כמו שהייתם עושים לו היה מדובר ברכישת גריל פחמים או גריל גז, המאה הזו מלאה באפשרויות ונראה שהבחירה קשה יותר מתמיד. המלצה שלנו? תתייעצו, ספרו למומחים על הסביבה בה אתם מתגוררים וכמה נראה לכם שתשמשו בטאבון החדש. בהתאם לכך, הם כבר יתאימו לכם את המוצר הטוב ביותר.