בחירת ריצוף לבית היא אינה דבר שעושים לעיתים קרובות. בדרך כלל מדובר במשימה שמבצעים אחת לכמה שנים טובות, כאשר עוברים לדירה חדשה או מחליטים לשפץ את הישנה. על כן, כאשר כבר מחליטים לעשות זאת, חשוב לבחור בסוג הריצוף האיכותי ביותר, הן מבחינת עמידות ופונקציונאלית והן מבחינה עיצובית. בשורות הקרובות נסקור עבורכם את סוגי הריצוף המומלצים ביותר, כך שתכירו את המאפיינים הספציפיים שלהם.

כלים
ריצוף לבית
ריצוף לבית

 

הכירו את האבן הטבעית

אבן טבעית נחשבת לאפשרות פופולארית ביותר בכל הקשור לריצוף הבית ובאמצעותה ניתן להקנות לבית מראה טבעי קלאסי. כל אבן טבעית מאופיינת בצבעים וגוונים שונים וניתן להגיד כי אין מרצפת אחת אשר זהה למשנתה בסוג זה. אבנים כגון גיר, טרוורטין והגרניט – כל אלו יהפכו את הבית שלכם למיצג אומנותי של ממש. באמצעות אבן טבעית ניתן לייצר גם ריצוף דמוי פרקט ובכך לשלב באופן מושלם בין יתרונות האבן למראה העץ האלגנטי. חשוב לציין כי האבנים הטבעיות רגישות מאוד להכתמה ונוזלים אך תמיד ניתן לחדש אותן בקלות באמצעות פוליש אחת למספר שנים.

ריצוף לבית על בסיס שיש מלאכותי

משטחי השיש המלאכותיים הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים ביותר. אלו הן מרצפות עשויות מקווארץ, אחד מהחומרים החזקים בטבע, שעבר דחיסה עם פולימרים ופיגמנטים שונים על מנת ליצור משטח חזק ועמיד במיוחד שאינו נשבר, נסדק או נשרט בקלות ואף אינו מושפע מרטיבות. החיסרון היחידי הוא מחירו הגבוה אך האפשרות להציב אותו בכל אחד מחדרי הבית וחופש הבחירה מבין שלל עיצוביים וצבעים בהחלט הופכים אותו לאחד מהמועמדים הרציניים ביותר עבורכם לריצוף הבית.

אריחי גרניט פורצלן

הגרניט פורצלן נחשב לכוכב האמיתי של עולם הריצוף בשנים האחרונות. ריצוף זה עשוי מסוג של קרמיקה שעברה תהליכים מבוקרים של שריפה וצביעה מחדש כך שמתקבלים אריחים בעלי תכונות משופרות. אריחי הגרניט פורצלן מהווים למעשה רכישה לכל החיים – הם אינם נשברים או נשרטים, אינם סופגים מים ולחות, הם עמידים בפני הכתמה ומגיעים בשלל עיצובים מרהיבים, לרבות דמוי פרקט. ריצוף לבית שעשוי מגרניט פורצלן מיועד לשימוש בכל החדרים, לרבות בחדר הרחצה ובתור ריצוף חוץ הודות לעמידותו בפני מים והעובדה שפני השטח שלו מחוספסים ומונעים החלקה. בנוסף, מי שמעוניין לעצב את ביתו באמצעות חיפויי קיר מרהיבים, יכול תמיד להשתמש באריחי גרניט פורצלן לחיפוי ולהשיג התאמה מושלמת לרצפה מבחינה עיצובית.

היעזרו במומחים

ישנם עוד סוגים רבים של אריחים שבהם ניתן להשתמש לצרכי ריצוף הבית כגון קרמיקה, בטון מוחלק, טרצו וגרניט. שיקולי הבחירה צריכים לכלול מעבר למחיר, התאמה פונקציונאלית לחדר בו הם מותקנים, קונספט עיצובי רצוי וצרכי תחזוקה נדרשים. בחנות איכותית ידעו לייעץ לכם לגבי סוג הריצוף המתאים לכם ביותר, לספק לכם הדמיה של מראה הריצוף העתידי בביתכם ולבצע את עבודת הריצוף במקצועיות ובדיוק מירביים.

המאמר נכתב באדיבות חברת המרצפים.