סובלים מבעיות רפואיות או אורתופדיות בכפות הרגליים? עומדים שעות ארוכות על הרגליים? עוסקים בספורט? חשוב לא לאמץ את הרגליים ולהימנע מכאבים ואת זאת ניתן למנוע באמצעות מדרסים. המאמר יפרט את סוגי המדרסים אותם מציעים באורלי אורתופדיה.

כלים

 

מדוע צריך למנוע כאבים ברגליים?

כאשר עוסקים בספורט מסיבי, עומדים שעות ארוכות על הרגליים, כואבים בשל קשת גבוהה או פלטפוס, בעיות סכרת וכאבי גב או ברכיים - לא צריך לסבול. הדרך הטובה ביותר למניעת כאבים היא באמצעות מדרסים. מדרסים אורתופדיים מותאמים לכל רגל באמצעות סורק אלקטרוני ובניית יציקת גבס שלפי מידותיה נבנים המדרסים. המדרסים יוצרים איזון בגוף, הרגליים נושאות משקל זהה והם מעניקים לגוף יציבות ולכן לא חשים בכאב. כך ניתן למנוע נזק בלתי הפיך ולשמור על הבריאות לאורך זמן.

כיצד המדרסים משפיעים על ספורטאים?

מדרסים לספורטאים גורמים לכך שהספורטאים לא יטו את גופם לצד מסוים ולא ינועו בצורה שאינה רצונית. הם מסייעים להם לדרוך באופן שווה ומונעים כאבים ברגליים. כדי להתאים את מדרסים לספורטאים יש להתאים אותם לסוג הפעילות הגופנית של הספורטאי ולא רק לצורת רגליו. למשל מדרסים לריצה צריכים להתאים ליכולת בלימת הזעזועים מכיוון שהרצים מזנקים ונוחתים לסירוגין ולפיכך הרגליים שלהן מורמות באותו הזמן. הריצה גורמת לעומס על הרגליים והם חשים כאב במפרקים. כאשר מדובר בהתאמה אישית של המדרסים לעוסקים בריצה, העומס על המפרקים פוחת והיציבות בחלק הקדמי של הרגליים יכולה למנוע פציעות בעת נפילה.

כיצד מונעים כאבים כתוצאה מצורת רגליים מולדת?

פלטפוס או קשת גבוהה הן בדרך כלל תופעות מולדות ולעיתים תורשתיות. הפלטפוס הוא מצב בו הרגל שטוחה והקשת שוכבת. מנח העצמות גורם לשינויים ולכאב באגן הירכיים ובגב כיוון שהעקבים מסתובבים וכתוצאה מכך נוצרת שחיקה במפרקים. לעומת זאת, קשת גבוהה היא תופעה הפוכה לפלטפוס. היא לא נחשבת לבעיה רפואית, אך בהחלט מהווה סיכון. המשקל שנושא הגוף אינו מתחלק באופן שווה על הרגל ונישא על החלק הקדמי שלה ועל העקב. התוצאה משפיעה על התנועה של הרגל בהליכה, ריצה ואף בעמידה ועלולה לגרום לכאבי ברכיים וגב. מדרסים לפלטפוס כמו מדרסים לקשת גבוהה, יכולים בהחלט להקל על אנשים הסובלים מבעיות אלו.

כאבי רגליים כתוצאה מדורבן או סכרת

דורבן הוא תופעה של דלקת בחלק התחתון של העקב הנגרם מעומס יתר כתוצאה מפלטפוס, עמידה ממושכת, ריצה, השמנת יתר או נעליים לא מתאימות. אנשים הסובלים מדורבן חשים דקירות או צריבה גם לאחר מנוחה. ניתן לטפל בכאב באמצעות עיסוי, קומפרסים של קרח ומתיחות, אך האמצעי היעיל ביותר הם מדרסים לדורבן. אלו בעלי עובי ודחיסות של חומר המפחית את הלחץ על אזור הדלקת ומפזרים אותו באופן שווה על כף הרגל. גם מדרסים לחולי סכרת בעלי שכבות הסופגות זעזועים ותומכות ברגל ולכן מקלות על הכאבים והפציעות של חולי סכרת.

נכתב באדיבות: אורלי חנות אורתופדיה