אילו היו שואלים אתכם האם נתקלתם אי פעם במצב שבו קיוויתם שיהיה לכם ידע בהגשת עזרה ראשונה כדי שתוכלו להקל על מישהו או להציל את חייו, ככל הנראה הייתם משיבים תשובה חיובית. וודאי שזה קרה לכל אדם לפחות פעם אחת.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

זה יכול לקרות לכם או לאדם אחר, מישהו מהמכרים שלכם, אפילו אדם זר במסעדה או במקום העבודה. הבנה בתחום עזרה ראשונה הינה חיונית ולא ניתנת לערעור. בנוסף לידע המקצועי, לכל אדם חייבת להיות גישה לארון, תיק או ערכה עם מוצרים לעזרה ראשונה. אנחנו נתקלים יותר ויותר במקרים שבהם יכולנו להיות ההבדל שבין חיים למוות, ואנו חייבים להכין את עצמנו לכל תרחיש.

למה חשוב ללמוד על כך?

יש לא מעט קורסים בנושא עזרה ראשונה אשר מועברים על ידי גורמים שונים, צבא, מגן דוד אדום או במקומות עבודה שמנסים לייצר סביבת עבודה בטוחה ודואגים לבריאות העובדים שלהם. כיום ישנם ארגונים וחברות שעוסקים בתחום זה ומספקים שירותים בנושא רפואת חירום והצלת חיים. ברצוננו להמליץ על הארגון שיוצא מן הכלל בתחום הצלת חיים. ארגון בשם מדיסקופ משלב בין שני הפתרונות ומציע קורסי עזרה ראשונה המספקים ידע החשוב בנושא לצד מוצרים מצילי חיים מתחום עזרה ראשונה והחייאה. "במדיסקופ" תוכלו למצוא את כל הנדרש להצלת חיים, הארגון הוקם במטרה – להנגיש ידע וכלים לאוכלוסייה רחבה ככל הניתן. הארגון משקיע כל מאמץ על מנת לשפר את התמונה בתחום הצלת חיים אדם ושיפור איכות החיים.

מה חשוב לדעת?

עזרה ראשונה היא חלק חיוני מרפואת חירום שמטפלת כבר בשטח – בפרק זמן טרום בית חולים. הטיפול הראשוני אמור לתת מענה בסיסי למצבי חירום רפואיים במטרה לעצור הדרדרות ולעלות את סיכויי המטופל לשרוד ולחיות באיכות חיים גבוהה יותר לאחר ההחלמה. המשמעות ברורה – כאשר יש את הידע הדרוש, אפשר לחסוך זמן יקר עד שיגיעו צוותים רפואיים לטיפול ולפינוי. במקרים אחרים, העזרה הראשונה היא היחידה שניתנת במשך שעות רבות משום שפשוט אין גישה למקום. כבר קראנו וראינו מקרים שבהם אנשים נאלצו לעשות כל מה שביכולתם עם מעט הכלים שעמדו לרשותם. הרי ידוע שלידע בהגשת עזרה ראשונה והצלת חיים ערך עליון, ואם יזדמן לנו להציל חיים – ברור כי תחושת הסיפוק תהיה מהגדולות שחווינו.

מי יכול ללמוד את התחום ולמי זה רלוונטי?

התחום מתאים לכל אדם! כמו שכבר צייננו לכולנו היו מקרים בחיים שדרשו ידע ואפילו הבסיסי ביותר בנושא הגשת עזרה ראשונה. לכן כל אדם יותר ממתאים ללמוד את התחום ויותר מכך – עושה חסד עם הקרובים לו והסובבים אותו.

נקווה שבפעם הבאה בה נחשף למצב הדורש הגשת עזרה ראשונה, נהיה מוכנים לכך.

נאחל שאף פעם לא נזדקק להשתמש בידע זה.