הרכב שלכם שבק חיים? אין ספק שמדובר בחוויה לא נעימה, בטח ובטח כשמדובר בתאונת דרכים שגרמה למצב. אז אל ייאוש, תמיד תוכלו למכור את הרכב שלם לפירוק ואולי גם להרוויח כמה פרוטות ממנו.

צילום:freepik
צילום:freepik

 

במאמר הבא נסביר איך התהליך עובד וגם, כמה באמת שווים חלקי החילוף של הרכב שלכם? כל התשובות.

כך בודקים את חלקי החילוף של הרכב

לאחר שהרכה שלכם יגיע למגרש לפירוק רכבים, צוות מיומן ומקצועי יתחיל לפרק את הרכב על פי סדר קבוע שנקבע מראש. בסופו של דבר, המטרה היא לחלץ את הרכיבים הפנימיים של הרכב שלכם ולנסות לתמחר אותם.

אז לאחר פירוק הרכב מתחילים לחץ את החלפים וממיינים אותם לשתי קבוצות, חלפים תקינים וחלפים לא תקינים. עבור החלפים התקינים אתם תקבלו הצעת מחיר למכירה ולאחר שתסכימו עליה, הם ימסרו לעסק שכל תפקידו הוא למכור חלקי חילוף לרכבים תקינים יד שנייה.

במידה וניתן לתקן את החלפים הלא תקינים, הם יועברו לתיקון ולאחר מכן לאותו עסק שמוכר חלקי חילוף לרכבים יד שנייה.

כל החלפים שמוגדרים כלא תקינים יועברו למחזור, שכן כל מגרש פירוק רכבים שמכבד את עצמו מכיל פחים ייעודיים לכל סוגי החומרים השונים. הצוות המקצועי ימיין את החלפים לפי סוג החומר וינווט אותם לפחים המתאימים.

איך מחשבים כמה החלפים שווים?

עלות החלפים שהצוות המקצועי הצליח להציל מהרכב יתומחרו על פי שווי הערך שלהם בשוק. אתם כמובן תקבלן את הכסף במזומן, אמנם לא מדובר בתקציב שממנו תוכלו להתעשר, אך בהחלט זה משתלם לאור העובדה שמדובר בכסף שפשוט היה נזרק לפח.

בנוסף, אתם הלקוחות אמורים לקבל גם החזר כספי עבור התקופה שבה לא השתמשתם ברכב ועדיין שילמתם עבורו רישיון רכב. את הכסף הזה אתם כמובן תקבלו ממשרד הרישוי, אך חשוב לציין שכל חברה אמינה לפירוק רכבים תסייע לכם בתהליך הזה מולו.

אז בין כל האופציות העומדות בפניכן, אין ספק שפירוק רכב היא האופציה העדיפה שגם תעניק לרכב שלכם את הכבוד המגיע לו וגם יאפשר לכם להרוויח כמה פרוטות.

מכירת רכב לפירוק – החשיבות

אנחנו יודעים שזה לא פשוט עבורכם למכור רכב לפירוק. אחרי הכל, אנחנו בטוחים שמדובר ברכב שהיה הבייבי שלכם ושמאד קשה לכם להיפרד ממנו. אבל, וזה אבל חשוב, דעו שדווקא מכירת הרכב לפירוק תאפשר לרכב שלכם להגיע לסוף מכובד.

מעבר לעובדה שצוות מיומן מחלץ ממנו את החלפים שימשיכו לשרת רכבים אחרים בעולם, אתם תוכלו לקבל עליו כמה פרוטות שלא הייתם מרוויחים אם לא הייתם מוכרים אותו לפירוק.

מעבר לכסף שאתם מקבלים, סביר להניח שבמידה ולא הייתם מוזרים אותו לפירוק הייתם ממשיכים לשלם עליו רישיון רכב וכן קנסות בגין בעובדה שמדובר ברכב שלא זז ממקומו.