החלל הציבורי משמש כאזור של התכנסות ומרכז את מרבית הפעילויות במרחב הפנים.


עיצוב החלל הציבורי מהווה תמצית של עיצוב הבית על סך חלליו ומאפשר לנו הצצה לסגנון העיצובי השולט. הדמיות אדריכליות, במובן הזה, משמשות ככלי עיצובי ותכנוני ומאפשרות לנו קבלת החלטות בתהליך העבודה, גיבוש של קונספט עיצובי, בחירה של ריהוט ויציקה של משמעות וזהות אמיתית למרחב המחייה. כך, באמצעות הדמיות אדריכליות, תוכלו לנהל את פרויקט העיצוב שלכם על כל שלביו.

שלב א': בנייה בתלת מימד

בשלב זה בונים את החלל הציבורי בתלת מימד, בהתאם לתכניות אדריכליות, שהתקבלו מהלקוח או מאדריכל הפרויקט. שלב הבנייה כולל אלמנטים אדריכליים בסיסיים של הפרויקט כגון: רצפה, תקרה, קירות ופתחים: דלתות וחלונות. בנוסף, שלב הבנייה כולל פרטים אדריכליים ועיצוביים כגון: נגרות מטבח וחלל ציבורי, חיפויים והנמכות תקרה. שלב זה כולל העמדה בסיסית של ריהוט, לצורך בחינה של חלופות העמדת הריהוט בחלל. כתוצר יופקו הדמיות פנים א-חומריות, לבנות, בזוויות נבחרות לצורך הצגת תכנון החלל, חלוקתו והעמדת הריהוט. בשלב זה, הלקוח יוכל להתייחס הן לתכנון החלל, לפרטים האדריכליים המשולבים בו והן להעמדת הריהוט ובהתאם יעביר שינויים או חלופות לצורך בחינה. באמצעות הדמיות אדריכליות הלקוח מעורב יותר בתכנון ועיצוב הפרויקט, הוא מקבל בטחון מלא בתהליך העבודה, בבחירות שלו ושל גורמים אחרים המעורבים בפרויקט.

שלב ב': חומרי גמר וריהוט

לאחר ביצוע שלב הבנייה בתלת מימד והתחייבות בנוגע לאדריכלות הפרויקט והאלמנטים האדריכליים המרכיבים אותו, ניכנס בעובי הקורה ונטפל בפרטי הפרויקט. בשלב זה נבצע יישום של חומרי הגמר לאלמנטים אדריכליים: ריצופים, חיפויים, פרזול, נגרות וכיוצ"ב. בנוסף, בשלב זה תתבצע בחירה של גופי התאורה ופרטי הריהוט: ספה, כורסאות, שולחן סלון, שולחנות צד ופינת האוכל. כלל האלמנטים ייושמו בפרויקט בהתאם להנחיות הלקוח, בחירותיו ועל פי שם דגם ויצרן או על בסיס תמונות השראה. כתוצר יופקו הדמיות פנים לחלל הציבורי הכוללות פירוט חומרי מלא, פרטי תאורה והארה של החלל הציבורי. בשלב זה, הלקוח יוכל לחוות את עיצוב הפרויקט, להגיב לנראות שלו ולדייק אותו הן מבחינת חומרי הגמר, פרטי הריהוט, גופי תאורה וסוגי הארה שונים. הדמיות אדריכליות, מאפשרות ללקוח לייצר עיצוב נכון ומשמעותי עבורו, לייצר חיבור בין מה שדמיין לבין היישום בפועל.

שלב ג': אביזרים

עם גיבוש השפה העיצובית, על סך האלמנטים שמרכיבים אותה, נוכל לעבור לאבזור החלל הציבורי. החל מפרטי טקסטיל, חפצי נוי, אמנות, גופי תאורה דקורטיביים, צמחיה, ספרים ועד לפריטים שאספנו לאורך השנים. בשלב זה, נעמיק את אדריכלות החלל הציבורי, כך שחלל הפנים ישקף את האני העצמי שלנו. נייצר מרחב אישי ומיוחד שיבטא את סגנון החיים של הגרים בו. נוכל להטמיע את הפריטים המדויקים בהדמיות הפנים של החלל הציבורי או לייצר הדמיות שלוכדות את האווירה הייחודית של המרחב. כתוצר יופקו הדמיות אדריכליות של החלל הציבורי הכוללות פירוט מלא: תכנון אדריכלי, עיצוב פנים מפורט והלבשת חלל. גם בשלב זה, יוכל הלקוח לדייק את החלל, לבחור בין חלופות אבזור ומיקומים שונים להצבת פרטי הבית.

ניהול פרויקט העיצוב בראש שקט

כלל תהליכי העבודה שפורטו במאמר זה מאפשרות ללקוח לנהל את פרויקט העיצוב בראש שקט, ביעילות, עם מעורבות גבוהה ובדרך קלה ונוחה. הדמיות מאפשרות לנו למקד ולדייק את הבחירות שלנו, להימנע מבלבול ולמנוע אי הבנות לאורך הדרך, אל מול גורמים המעורבים בפרויקט. בלבול ואי הבנות בפרויקט עלול לעלות לנו לא מעט כסף ולעכב את זמני הפרויקט. גיבוש החלל הציבורי, מכתיב את הטון בעיצוב הבית ולכן חשיבותו גבוהה. ייתכן שלאחר הטיפול בחלל הציבורי, תרגישו פחות צורך בליווי הפרויקט באמצעות הדמיות אדריכליות, מאחר ובשלב זה תבססו בטחון בבחירות התכנוניות והעיצוביות שלכם.

 מעיין גולן הדמיות אדריכליות הדמית פנים חלל מגורים פרויקט יד המעביר תל אביב 01 1 b70e5

הדמיה אדריכלית: סטודיו מעיין גולן.