המזון של הכלב בעל השפעה רבה על איכות החיים ובריאות הכלב וכדאי תמיד להתייעץ עם הוטרינר בנוגע לבחירת האוכל המתאים ביותר. קיימים מגוון סוגים של מוצרי מזון לכלבים הנבדלים זה מזה ברמת האיכות של הרכיבים, התאמה לצרכים תזונתיים ספציפיים ואוכל לפי גזע, משקל וגיל.
לפניכם 5 דברים שחשוב לדעת לפני שבצעתם הזמנה של מזון לכלב שלכם:

כלים

 

אוכל יבש הוא לא אוכל רטוב


שימו לב ששוק מוצרי מזון לכלבים נחלק לשני סוגים מרכזיים: אוכל יבש ואוכל רטוב, שהוא למעשה מעדנים בשימורים לכלבים. האוכל היבש מגיע באריזות מזון חסכוניות יחסית כאשר בודקים עלות לפי כמות והוא מחזיק מעמד זמן רב גם בתנאים משתנים כמו מזג אוויר שונה ואפילו בחוץ והוא נחשב גם יעיל ומומלץ לחיזוק השיניים של כלבים צעירים. ניתן למצוא אותו בשלל טעמים בעוד אוכל רטוב המגיע בקופסאות שימורים יקר יותר אם בוחנים את ההיבט של עלות ביחס לתכולה והוא גם בעל תוקף קצר מועד מרגע הפתיחה ויש לאחסן אותו מרגע הפתיחה בקירור בלבד למשך הזמן המצוין על גבי האריזה. נהוג לתת אותו לכלבים בתהליכי אילוף או אימון או כצ'ופר או כשיש בעיות עיכול או אובדן שיניים והכלב לא יכול ללעוס מזון מוצק וקשה.

פרימיום בדרגות שונות


בוודאי תבחינו שעל גבי האריזה של מוצרי מזון יבש לכלבים מצוין האם מדובר במזון פרימיום ובאיזו דרגה. הסיבה לכך היא שחלוקת המזון לכלבים מסווגת על פי האיכות וריכוז הבשר במוצר. אולטרה פרימיום הוא הסטנדרט הגבוה ביותר כי יש בו אחוז גבוה מאוד של בשר והבשר איכותי, לאחר מכן יש סופר פרימיום עם פחות בשר אבל איכותי ויש גם פרימיום שמכיל בשר במקום הראשון אבל באיכות נמוכה יותר מאולטרה וסופר פרימיום ויש מזון רגיל שבו הבשר לרוב אינו המרכיב הראשון או אינו איכותי ולרוב משלימים בו את תזונת הכלב בדגנים למיניהם שמסייעים בהשגת תחושת שובע.

יש אוכל רפו5י בעת הצורך


הכלב סובל מבעיות במערכת העיכול? חניכיים? אובחנה אצלו אלרגיה ספציפית לרכיב מסוים? אל דאגה. עולם המזון הרפואי לכלבים לא מפסיק להתפתח ולהציע אופציות המותאמות לכלבים שזקוקים לאוכל מיוחד בין אם לבעיות מפרקים או לכל בעיה אחרת. חשוב לעיין ברשימת הרכיבים על מנת לבדוק מה המזון הרפואי כולל ומציע לרבות ויטמינים ותוספי מזון שיכולים לסייע ולתמוך בבריאות הכלב לאורך זמן או בשלב מסוים, למשל, כאשר הוא חולה ונדרש לתקופה קצובה למזון רפואי ייחודי.

הגיל קובע את התזונה


בכל הנוגע לבחירת מזון לכלבים יש משמעות רבה להתאמת האוכל לשלב החיים בו נמצא הכלב. הסיבה לכך נעוצה בהרכב הפורמולה כאשר לגורים יש אוכל המותאם לגורים להעניק להם אנרגיה, משקל, שובע וכן רכיבים לגדילה בעוד לכלבים מבוגרים יותר יש פחות דגש בפורמולה על משקל, כי המטרה לסייע להם לשמור על משקל תקין והוא כולל רכיבים שמותאמים לכלבים מבוגרים יותר.

מה בין גזע הכלב לאוכל?


יש גם קורלציה בין גודל וגזע הכלב לסוג המזון, כיוון שכלבים גדולים יותר זקוקים לא רק לכמות גדולה יותר של מזון אלא למזון שעשיר יותר ברכיבים מסוימים כמו מוצרי מזון עשירים בחלבון לסיוע בפיתוח השרירים וכדומה. אפשר להשתמש במנועי החיפוש והמסננים השונים שיש באתרי רכישת מוצרי מזון לכלבים כדי להגיע לסוג המועדף לפי הקריטריונים של גזע, משקל, שלב בחיים ולא לשכוח כמובן את עניין הטעם ורכיבי המזון והמותגים המובילים בתחום.