אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבצע אחת לכמה שנים מבחינת שיקום מבנים הוא שיקום של המעטפת החיצונית של המבנה שלנו. הדבר חשוב מאוד מכמה טעמים, כאשר הסיבה הראשונה היא הפונקציונליות של הנושא היות ואנו רוצים להיות בטוחים שהמעטפת החיצונית לא תיכשל בהיבט של האיטום שלה ותמשיך לשרת אותנו נאמנה. סיבה נוספת ולא פחות חשובה היא הנראות החיצונית של המבנה שלנו.

 

הקשר בין שיקום מבנים לאיטום בגובה

עבודות איטום בגובה מתבצעות באמצעות שתי שיטות מרכזיות כאשר השיטה הראשונה והמוכרת יותר היא שיטה של עבודה על פיגומים. הקבלן שמבצע את עבודות השיקום של המבנה מגיע לבניין לפני תחילת העבודות ומקים סביבו פיגומים שעליהם יעבדו העובדים במהלך כל עבודות השיקום של המעטפת. שיטה נוספת שבאמצעותה מתבצעות עבודות של איטום בגובה היא באמצעות סנפלינג. במסגרת עבודות השיקום מעגנים לגג המבנה בעזרת חבלים מעלית שעימה ירדו העובדים לאורך כל הבניין וכך יעבדו בצורה בטוחה על שיקום המעטפת. היתרון המרכזי של עבודה באמצעות שיטת הסנפלינג הוא החסכון בזמן של העבודה וכתוצאה מכך גם החסכון הרב בכסף.

כדאי להכיר בנושא השיקום

לפני שאנחנו מתחילים פרויקט של שיקום מבנים עלינו לשים לב למספר דברים חשובים כאשר אנו בוחרים את החברה שתבצע את הפרויקט עבורנו. בראש ובראשונה עלינו לבחון מהו הניסיון של אותה חברה בעולם שיקום המבנים שכן לעיתים מעבר לעבודות איטום אנו נדרש גם לבצע עבודות נוספות כגון שיקום וחיזוק היסודות היות ומבנים מסוימים, בעיקר מבנים ישנים, אינם עומדים היום בתקני הבניה וזקוקים לחיזוקים על מנת שלא להיות מתויגים בתור מבנים מסוכנים. דבר חשוב מאוד שכדאי לשים אליו לב הוא ליווי מקצועי של הפרויקט בידי אדריכל או קבלן שיעזרו לנו להבין מה בדיוק אנחנו צריכים לבצע במבנה שלנו ואיזו חברה לבחור לפרויקט.