עבור רבים בימים חמים אלו, הפכה הצפייה במסך הטלוויזיה תחת אוויר המזגן הנעים לבילוי של ממש. כדי להנעים את האווירה אף יותר, לפניכם כמה המלצות לסדרות שוות במיוחד המציבות את המין הנשי במרכז הבמה

כלים

 

מאת: הצופות שולי ונחמה

בעוד שכמחצית מאוכלוסיית בני האדם על פני כדור הארץ מורכבת מבנות-חווה, נראה שבפועל אין הדבר בא לידי ביטוי דיה על המסך הקטן. במשך עשרות שנים בויימו ונכתבו תפקידים רבים עבור נשים בסדרות בעיקר על־ידי גברים ואילו הן – נשארו הרחק מאחור.

עם זאת, החל להתפתח בשנים האחרונות שינוי מהותי בעניין ונשים רבות הוצבו בקדמת הבמה – בין אם בקטיפת תפקידים ראשיים בסדרות ובסרטים ובין אם בכאלו שבויימו על ידן. הסגר וחוסר המעש בחודשי הקורונה, הביאו אותנו לבלות שעות ארוכות מול הטלוויזיה ולחפש כמה מהבולטות והפופולריות מביניהן.

לפניכם חמש סדרות מומלצות במיוחד הזמינות גם לצפייה ישירה ונוחה, שיספקו לכם שעות של הנאה, צחוק, מחשבה ובעיקר – יגרמו לכם לתהות מדוע לא צפיתן בהן עוד קודם.

veep

לאור כל האירועים המתרחשים בארץ ובעולם בחודשים האחרונים, מצאנו את עצמנו באופן טבעי מעט מדוכדכות, מה שהביא אותנו לשבת ולצפות בפעם השניה בכל העונות של Veep. צפינו בהרבה קומדיות לאורך השנים אבל זו, יותר מכולן, מצליחה להצחיק אותנו עד כאב.

את הסדרה מובילה ג׳וליה לואי-דרייפוס כסגנית נשיא ארה״ב, במסעה מסנטורית מטעם המפלגה הדמוקרטית המתמודדת בפריימריז על תפקיד האישה החזקה בעולם, כשסביבה חבורת יועצים פוליטיים ואסטרטגיים לא חריפים במיוחד. קומדיה זו מציירת את סביבת הבית הלבן כמוגזם ופעמים רבות גם כנלעג, אבל זה בדיוק מה שהופך אותה לכה נהדרת.

לא בטוחה

את איסה ריי גילינו בסדרה המוצלחת "לא בטוחה" רק לפני כמה חודשים כשחיפשנו לרענן את המסך עם סדרות אפרו-אמריקאיות ומאותו הרגע המיוחד – לא יכולנו להפסיק. בארבע העונות ששודרו עד כה (החמישית על האש), עקבנו בשקיקה אחר חייהן של איסה וחברתה הטובה מולי, שתי נשים שחורות, צעירות ומודרניות המתגוררות בלוס אנג׳לס השמשית. למערכות יחסים זוגיות ועולם הדייטינג הסוער יש חלק מרכזי בעלילה אך גדולתה של הסדרה היא בהצפת סוגיות חשובות כמו פערים מגדריים וגזעיים על פני השטח, אותן היא מציגה בבגרות, ברגישות ובהומור.

להרוס אותך

באותו החיפוש אחר סדרות אפרו-אמריקאיות מוצלחות, גילינו גם את הסדרה החדשה ״להרוס אותך״, שיצרה מיקיילה קול ובה היא גם מככבת. חשוב לציין כי סדרה זו אינה נמנית בין אלו שניתן לצפות בהן בבינג׳ ולעבור הלאה שכן היא עוסקת בנושאים לא פשוטים כמו תקיפה מינית, גזענות, בריונות ואחרים. עם זאת, הטיפול הבוגר, הרגיש והישיר בנושאים הללו מאיר בכל פרק פינה חשוכה אחרת בחברה המודרנית ומחייב אותנו כצופים להקדיש להם מחשבה נוספת.

להרוג את איב

ברשימת הסדרות לצפייה ישירה בכיכובן של נשים שיש לסמן עליהן ״וי״, ישנה כמובן הסדרה ״להרוג את איב" הבריטית, שיצרה וכתבה פיבי וולר-ברידג‘ החתומה על פליבג עטורת הפרסים. סדרת הדרמה עוקבת אחר המרדף האובססיבי של איב פולסטרי – קצינת MI5, ווילאנל – הרוצחת האכזרית שתשבה את ליבכם, הרודפות זו את זו ללא הרף. הסדרה מלאה בהומור שחור, בסצינות אקשן מרהיבות על רקע נופי אירופה הקסומים ובקאסט שחקנים מעלף, ואנחנו כבר לא יכולות לחכות לשנת 2021 בה תשודר העונה הרביעית.

לאבד את אליס

בואו נודה על האמת, כל סדרה או סרט בהם מככבת איילת זורר מעוררים בנו חשק עז ללחוץ על כפתור ה״פליי״ בשלט. השחקנית הישראלית המוכשרת שכיכבה גם בשוברי קופות מרשימים מעבר לים, מככבת במותחן הפסיכולוגי ״לאבד את אליס״ של סיגל אבין. הסדרה עוקבת אחר הקולנוענית אליס גינור המגיעה לשלב בחייה בו היא חשה מעט אבודה, עד הרגע בו היא פוגשת בעת נסיעה ברכבת את סופי מרציאנו, צעירה רבת השפעה שסוחפת אותה ואת חייה כמו ברכבת הרים. בקאסט הנהדר מופיעות גם רונה ליפז-מיכאל ונטע גולד, אבל האהובה עלינו היא חלי גולדנברג בתפקיד חמותה של אליס. סמכו עלינו, סדרה זו לגמרי צריכה להופיע בראש רשימת הסדרות הישראליות שלכם.

אז אם כבר צפיתם בכל אלו ואתם מחפשים הצעות נוספות, תמיד תוכלו לחזור ולצפות ב״סקס והעיר הגדולה״ או ב״בנות״ המעט יותר עכשווית, ב״סיפורה של שפחה״ – אם אתם חובבי דיסטופיות וב-״חפצים חדים״ ו-״שקרים קטנים גדולים״ המרתקות והמופלאות, כל אחת בדרכה. צפייה נעימה.