אף אחד לא רוצה למצוא יום אחד בתיבת הדואר שלו מכתב מרשות המיסים על כך שהוא חייב מס וכתוצאה מכך עליו לשלם ריבית גבוהה או שחלילה עומדות נגדו סנקציות אחרות.

כלים
חישוב תשלומי מס
חישוב תשלומי מס


מעקב שוטף אחר תשלומי המיסים הם חלק בלתי נפרד מהניהול הפיננסי בין אם אתם בעלי עסק או שכירים ויש לוודא שאתם יודעים מראש כמה מס עליכם לשלם, האם התשלום אכן עבר ונקלט במס הכנסה ולתכנן מראש כיצד לעמוד בתשלומים הבאים על מנת להימנע ממצבים לא נעימים.
מעקב אחר מס יאפשר לכם גם להבין האם מגיע לכם לקבל החזר מס או להפך אתם חייבים בהשלמת תשלומי מס.

מעקב אחר מיסים באתר האינטרנט


כיום כל אחד יכול לעקוב בקלות יחסית אחר המיסים ולנהל את התשלומים שלו למס הכנסה באמצעות אתר האינטרנט של מס הכנסה. באתר יש אזור אישי שהכניסה אליו מאובטחת בפרטים אישיים כמו תעודת זהות וסיסמא וקיימת אפשרות חיבור גם באמצעות אפליקציה GOVID או כרטיס חכם, כך שתוכלו להתעדכן בפרטים הרלבנטיים על פי הנתונים האישיים שלכם.
בנוסף, קיים מרכז המידע של רשות המיסים בישראל בטלפון *4954 שיכול לסייע לכם במענה לשאלות נפוצות כולל אפשרות למענה טלפוני אנושי בשעות הפעילות בימים א'-ה' בין השעות 08:15-16:00.

באתר הרשות תוכלו גם לקבל מידע בנוגע לתשלומי מס נדרשים הנקראים "שומת מס הכנסה" וכן לבצע תשלום מאובטח במידת הצורך המיועד לבעלי תיק במס הכנסה כמו למשל, הפרשי מקדמות, הפרשי מס ותשלום של חובות למס הכנסה בסכום הנדרש. יש לציין שבמקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המוצג בעת התשלום לבין הוראות הדין הרלבנטיות יגברו הוראות הדין.

מי הם אנשי המקצוע שיעזרו לכם לעקוב אחרי המיסים?


חשוב לפנות לאנשי מקצוע כמו רואה חשבון או עורך דין לענייני מיסים על מנת להתייעץ בכל הנוגע למעקב וניהול נכון של ההתנהלות מול רשות המיסים לרבות תשלומי מס על אחת כמה וכמה אם תרצו לנקוט בהליך גילוי מרצון לתיקון דיווח מוטעה או עומדת כנגדם האשמה בעבירת מס טכנית או מהותית ועליכם לקבל ייעוץ משפטי כדי להתנהל בצורה מקצועית וטובה יותר מול הרשויות. רואה חשבון שילווה אתכם יוכל להמליץ גם על פי הנתונים – הכנסות ורווחים צפויים על תשלומי מקדמות וכן להפקיד עבורכם ביפוי כוח או בתשלום מקוון מאובטח את סך התשלום הנדרש לרשות המס בכל דיווח למס הכנסה כמו למשל, דיווח חודשי או אחת לחודשיים תלוי בסוג העוסק.

התשלום נעשה גם לתשלומי מע"מ תקופתיים כאשר אפשר לשלם באמצעות העברה בנקאית (חיוב חשבון הבנק) או כרטיס האשראי המוגבל לרוב בסכום שמשתנה לפי חברת האשראי אך ישנה אפשרות לשלם גם בקרדיט. חשוב לדעת שאם נפלה טעות בדו"ח מע"מ אפשר להגיש דו"ח מתקן, אך זו הסיבה שכדאי לתת לאנשי מקצוע כמו הנהלת חשבונות / ראיית חשבון לטפל עבורכם בתשלומי המס תוך כדי כמובן פיקוח ובקרה, כך שיהיה לכם את הידע והשליטה על הנעשה ותוכלו גם להיערך מבחינת תשלומים למס. אנשי מקצוע יוכלו גם להכין אתכם בנוגע לתשלומי מס כמו גם מידע עדכני לגבי הטבות מס שמגיעות לכם להקלה בתשלום המיסים או הנחות מס לפי סוגיות שונות כמו למשל, הנחת מס בתקופת הקורונה וכדומה.


שימו לב שחשוב לשלם בזמן כדי להימנע מקנסות מיותרים על גרירת תשלומי מס ויש לבדוק באיזו פריסת תשלומים מדובר. חשוב במיוחד לבדוק בסוף שנת המס אם נוצר חוב למס הכנסה בשל תשלום מקדמות נמוך מדי מהדרוש ולהגיש גם תיאום מס במקרה של שכיר שעובד גם כעצמאי כדי לחשב את המס הדרוש לתשלום.