מה זה אומר קמפיין ממומן? מה מטרתו? כיצד ניתן לעקוב אחר התוצאות שלו?

כלים

 

אז נסביר:

קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל הם חלק לא מבוטל מפעילות שיווקית של מותגים ברשת ומטרתם להגדיל את החשיפה למותג, להגדיל את יחס ההמרה (לדוגמא להפוך כניסה לאתר למספר טלפון) וגם להרחיב את המודעות ואת קהל הלקוחות של המותג שלך.

מאיפה מתחילים?

דבר ראשון - מהמסר. מהו היעד שאליו אנחנו רוצים להגיע? מה אנחנו רוצים שהלקוח יזכור מהחוויה שלנו איתנו? מדובר בעצם ביצירת קונספט ודרך פעולה בקמפיין, בבנייה של השלבים שדרושים להפקה של הקמפיין משלב החשיבה ועד שלב הביצוע.

אחרי שגיבשנו קונספט, נמשיך לניסוח המודעה שמורכבת מטקסט (בגוגל) ומאימג' (גם בפייסבוק) וכנראה שגם בה יהיה עמוד נחיתה או הפניה כלשהי להשארת פרטים (המרה, זוכרים?).

המודעה הממומנת יכולה להיות מכירתית-אגרסיבית והיא יכולה להיות גם מנוסחת כתדמיתית. הכל תלוי בצרכי הלקוח ובשפת המותג שלו.

עכשיו אפשר לצאת לדרך – לביצוע. נעביר את הרעיון של אותה מודעה למעצבים המוכשרים, שיהפכו רעיון שהיה על הנייר למשהו מוחשי, יצירתי ומרשים שימשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים ויהיה רלוונטי עבורם.

השלב הבא הוא עבודתו של צוות ניהול הקמפיינים שלנו, שהרי הוא הדובדבן שבקצפת. לאחר שיש בידיו את החומרים הגולמיים, הויז'ואל והטקסט, במקרה של קמפיין בפייסבוק או מגוון טקסטים לקמפיין בגוגל, הצוות בוחר, מזקק ומדייק את קהל היעד הרלוונטי לקמפיין, מחשב את התקציב הרצוי לקמפיין ואת חלוקתו לאורך זמן וסולל את טוואי המסלול האיכותי בין המותג שנמצא בנקודה א' לבין הלקוח הפוטנציאלי שנמצא בנקודה ג' (יש לא מעט הסחות דעת בין לבין ולכן לא אמרנו ב' 😉)

חשבתם שנגמר? כמעט.

אחרי שעלינו לאוויר והמודעה פועלת כבר זמן מה, צריך לבצע מעקב אחרי ביצועיה ולראות מה אפשר לשפר. לדוגמא, אם נראה שרוב הפניות שמגיעות הן מגיל 40 ומעלה ולא מגיל 30 ומעלה כמו שהגדרנו בהתחלה, נשנה את גיל קהל היעד שהזנו. כלומר, גם כאשר המודעה בשיאה, צוות ניהול הקמפיינים שלנו תמיד יחשוב היכן ניתן לחדד את המודעה, אולי להחליף מילה או שתיים בטקסט, אולי לנסות ויז'ואל אחר ובד"כ – כל שינוי הוא לטובה!

זהו, עכשיו באמת סיימנו.

המודעה עבדה בהצלחה והגענו למטרה שהצבנו. נשאר רק דבר אחד נוסף. אתם, הלקוחות!

אם קמפיין שיצרנו עבד בצורה כל כך טובה, אנחנו נחקור ונלמד אותו, נרכיב דו"ח מפורט של כל המרכיבים והמהלכים שעשינו כדי להסיק מסקנות לעתיד וליישם בקמפיינים הבאים. כי סוס מנצח לא מחליפים וסוסים מנצחים יש רק בטופה!

שנצא יחד למירוץ? לחצו כאן לקבלת מידע נוסף על קמפיינים בגוגל >>>