החלטתם שאתם רוצים לעשות שינוי בחיים שלכם ולהיכנס לכושר. אולי אתם כבר מתאמנים ורוצים לשדרג את שגרת האימונים שלכם. בשביל זה יש מאמן אישי, שכיום הוא דבר מבוקש מאוד. יש הרבה מאמנים אישיים בשוק, חלק טובים יותר, חלק טובים פחות. במאמר הזה אסייע לכם לבחור את המאמן האישי שמתאים לכם.

כלים

 

מה צריך לדעת על המאמן או המאמנת?

קודם כל חשוב ההסמכה שלו. חובה שלמאמן תהיה תעודה של מאמן כושר מסמך מאחד מבתי הספר המוכרים בארץ להסמכת מדריכי כושר, למשל מכללת וינגייט, הבית ספר למאמנים בוינגייט, קמפוס שיאים ועוד. בנוסף, כל מאמן בשביל להשלים את הסמכתו הוא נדרש בביצוע קורס של מגיש עזרה ראשונה. תעודת העזרה הראשונה חייבת לעבור ריענון אחת לתקופה, בדקו שמאמן הכושר שלכם ביצע ריענון כנדרש.

חשוב שהמאמן יראה את אימון הכושר כעורך חיים לכל דבר ולא כהכנסה צדדית. עורך חיים של מאמן כולל אימונים בעצמו, התעדכנות בכל הדברים החדשים שיוצאים בענף, שמירה על תזונה נכונה ורצון אישי מעבר לתשלום שאתם תגיעו להישגים באימונים. אחת הדרכים לבדוק אם המאמן שלכם חיי חיים של כושר היא לראות אם הוא משתתף בתחרויות, למשל מרוצים, הרמת משקולות, איש הברזל ועוד

חשוב שלמאמן שלכם יהיו מגוון רחב של אביזרים לאימון, משקולות, דילגיות גומיות, כדורים ועוד (תלוי בסוג האימון). הדבר הזה חשוב לגיוון האימונים, כך שלא תשתעממו. בנוסף, תזונה ושמירה על הבריאות הם חלק בלתי נפרד מהיכולת שלכם להגיע להישגים שאתם רוצים להגיע עליהם. אם המאמן שלכם לא יודע שום דבר על תזונה ולא יכול לעזור לכם בניהול עורך חיים נכון בין האימונים, אל תמשיכו להתאמן איתו.

יחס אישי. חשוב שהמאמן שלכם ייתן לכם יחס אישי ויקשיב לכם. אם המאמן כל הזמן מדבר בפלאפון, לא אכפת לו איך אתם מתאמנים וכל פעם אתם צריכים להזכיר לו מה כואב לכם ומה המגבלות שלכם, זה מאמן שלא מתאים לכם.

מה לשאול את המאמן?

קודם תשאלו אם למאמן יש ניסיון עם מתאמנים אחרים, וחפשו בעצמכם מתאמנים שמעידים על מאמן הכושר שאתם רוצים לבחור.

תשאלו את המאמן שלכם אם הוא יודע לעזור לכם בבעיה הספציפית שלכם, למשל אם אתם רוצים לרדת במשקל או אם את אישה בהריון, תוודאו שמאמן הכושר שלכם מכיר את הבעיה שלכם ויודע להתמודד איתה.

תשאלו את המדריך על מחיר השיעור. אם זה יקר מדי סביר להניח שסתם לוקחים מכם כסף. אם זה זול מדי אולי האדם רק מתחיל או לא כל כך כשרוני ואז הוא מנסה למצוא לקוחות באמצעות מחיר זול. אל תתפתו לשלם פחות, כי סתם תזרקו את הכסף שלכם לפח בלי תוצאות.

ביטוח מקצועי

תוודאו שלמדריך שלכם יש ביטוח מקצועי שמכסה מקרה של פגיעה או תביעה מצד שלישי. אם למאמן שלכם אין ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר והוא עשה טעות ואתם רוצים לתבוע אותו. רוב הסיכויים שאין לו כסף לתת לכם כפיצוי ואתם תמצאו את עצמכם מקבלים סכומים סמליים לאחר שהתיק שלכם יידון בהוצאה לפועל.

מקווה שעזרתי לכם לבחור מדריך כושר אישי, בהצלחה בבחירה הנכונה.