מיזם הר הכסף שפרץ אל חיינו בשנת 2013 בא במטרה פשוטה – לסייע לכם לאתר כספים אבודים ששייכים לכם, כספים שאבדו לאורך השנים במגוון סיטואציות שונות. מעבר לבדיקה אישית עבור הכספים האבודים שלכם, תוכלו לבצע גם בדיקה עבור קרובי משפחה שנפטרו ולאתר כספים ששייכים להם. אבל למה כדאי לאתר כספי נפטרים עם הר הכסף? אספנו עבורכם את כל התשובות שיגרמו לכם לגשת באופן מידי למחשב ולהצטייד בכל המסמכים שלהם אתם זקוקים.

כלים

 

הר הכסף – מה זה בכלל?

הר הכסף הוא מיזם של רשות שוק ההון בשיתוף עם משרד האוצר. המיזם מגיע בצורה של אתר אינטרנט ידידותי ופשוט לשימוש, המבקש מכם להזין מספר פרטים אישיים שיוכלו לעזור לאתר בזיהוי שלכם. לאחר הזנת פרטים זריזה ופשוטה, תוכלו לקבל דו"ח מפורט שמכיל את המקומות שבהם עשויים להימצא עבורכם כספים אבודים.

מה זה כספים אבודים?

כספים אבודים הם כספים ששילמתם לאורך החיים אולם יכול מאוד להיות ששילמתם סכומים גבוהים מדי, סכומים כפולים ולעיתים גם סכומים שבכלל לא הייתם אמורים לשלם. הסיטואציות הנפוצות ביותר שבהן נמצאים כספים אבודים הן סיטואציות כמו רילוקיישן לחוץ לארץ, מעבר בין דירות, סגירה של חברה או החלפת בעלות עליה, החלפה של סוכני ביטוח שונים, תיעודים לקויים שנעשו עבורכם על ידי המעביד, מוות של קרוב משפחה ועוד.

למה כדאי לאתר כספי נפטרים עם הר הכסף?

קיימות היום הרבה חברות פרטיות שמציעות שירות דומה למיזם הר הכסף, אולם הר הכסף הוא המיזם היחיד שהוא תוצר של גופים ממשלתיים, אך הוא לא היחיד שמספק את השירות בחינם. מעבר לכך, איתור כספי נפטרים עם הר הכסף הוא כדאי היות ובהחלט יכול להיות מצב שבו לקרוב המשפחה שנפטר קיימים חשבונות בנק המכילים כספים רבים, כספים אבודים שנצברו עבורו לאורך הדרך וכעת יכולים לשוב אל בעליהם החוקיים – אתם. אתר האינטרנט של הר הכסף הוא אתר נוח לשימוש, ידידותי ומלווה בהסברים לאורך כל הדרך. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם הר הכסף של משרד האוצר אינו נותן פיתרון איתור מלא ולכן כדאי לפנות לשירות האזרחי להר הכסף, שם הנציגים ישמחו לעזור לכם באיתור הר הכסף של נפטרים מתקדם יותר.

איך מקבלים את הכסף בחזרה?

ברגע שהשירות האזרחי להר הכסף יפיק עבורכם את הדו"ח, תוכלו לראות בדיוק לאילו גופים אתם יכולים לפנות בדרישה לקבל את הכספים האבודים של הנפטר אליכם. במקביל, תתבקשו להציג מסמכים שמעידים על כך שאתם הגורם החוקי אליו הכספים אמורים לחזור – מסמכים כמו צו ירושה, צו קיום צוואה, תעודת זהות או מסמכים נוספים שהבנק עשוי לדרוש מכם להציג.

דברים שחשוב לדעת על השימוש בהר הכסף – השירות האזרחי

השימוש במיזם הר הכסף של משרד האוצר יניב תוצאות כמו איפה יכולים להימצא הכספים האבודים, ולא את סכום הכספים. בנוסף, חשוב לדעת שהחיפוש מוגבל לעד עשרה חיפושים עבור כל מספר ת.ז, לכן יש לגשת לבדיקה רק כאשר נמצאים בידיכם כל הפרטים הרלוונטים. אולם כשמדובר בשירות האזרחי ולא הציבורי, אצם מקבלים דוח מלא הכולל את הסכומים המדויקים של הכספים האבודים.
שיהיה לכם המון בהצלחה באיתור הר הכסף של נפטרים!