אחד הביטויים השגורים ביותר בעולם הבניה הוא "הכן ביתך לחורף", אבל לא הרבה אנשים יודעים שהזמן הטוב ביותר להכין את ביתך לחורף הוא דווקא לקראת ימי הקיץ.

כלים
פנלים מבודדים לגג
פנלים מבודדים לגג

 

קחו למשל את תחום איטום הגג, שבו נעסוק במאמר זה, אשר הזמן המושלם לבצע אותו הוא ממש בימים אלו ולכן קחו לכם כמה רגעים והקדישו זמן קריאה על פנלים מבודדים ואביזרי איטום. הסיבה העיקרית לכך היא שעכשיו אנו נמצאים בתקופה שבה השמש לא יוקדת והגשם לא יורד בכמויות מה שמאפשר רצף עבודה איכותי.

מה צריך לדעת על איטום גגות?

ראשית אנחנו רוצים להגיד שמדובר על פעולה פיזית שמבוצעת בגובה ולכן חשוב מאוד להקפיד על נהלי בטיחות. חלק מהעבודה כרוך בזיפות הגג וחלק כרוך בהתקנה של פנלים מבודדים לגג ולכן אנחנו ממליצים מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע לפני תחילת העבודה שכן בחלק מהמקרים רק איש מקצועי יוכל לבצע את העבודה.

לפני שתתקשרו לבעל המקצוע בצעו את הפעולות הבאות:

  1. בדיקת הרעפים – פשוט השפריצו הרבה מים על כל הרעפים ובדקו האם ישנה דליפה ממקום מסוים, את הפעולה הזו בצעו כמה פעמים על גבי מספר ימים.
  2. ניקוי המרזב – הרבה פעמים חלק מהפתרון יכול להיות תחזוקה שוטפת ואיכותית של המרזב, בדקו שהוא לא מלא בעלים ולכלוך.
  3. בדקו מבפנים – לפעמים הבעיה יכולה להיות פשוטה ברמה שרק צריך להחליף פאנל מבודד.
  4. הרחיקו יונים – יונים הם דבר נפלא בטבע, בבית הם יכולים לפגוע בתפקוד מערכת האוורור והניקוז וחשוב לסגור פתחים.

פנלים מבודדים לגגות

למעט העובדה שמבחינה עיצובים פאנלים מבודדים הם לא הדבר היפה בעולם, הם ניחנו בתכונות נפלאות ושימושיות. מדובר על שני לוחות שביניהם קיימת שכבת איטום ובידוד. גם הלוחות וגם חומר האיטום ניתנים לשינוי ולהתאמה מלאה לצרכיכם.

חומרי הבידוד הנפוצים הם:

  • צמר סלעים דחוס
  • פוליסטירן מוקצף (קלקר)
  • פוליאוריטן מוקצף

לכל חומר בידוד התכונות שלו והשימושים הנפוצים שלו, לפני שתזמינו לוחות פנל מבודד לגג התייעצו עם איש מקצוע לגבי סוג הלוח המתאים ביותר בעבורכם ובעבור השימוש שאתם עתידים לעשות במבנה. הסיבה לכך היא, שלמשל, צמר סלעים דחוס הוא הפתרון המושלם למקומות בהם צריך לעמוד בתקני בטיחות אש.
את לוחות הפח שמחזיקות את חומר האיטום מחברים זו לזו באמצעות ברגים אך זו גם נקודת החולשה של אותם פנלים מבודדים – היכן שקיים חיבור בין לוח ללוח ישנה נקודת חולשה שדרכה יכולים לחדור נוזלים ולכן חשוב להקפיד ולאטום את האזורים הללו בצורה איכותית ולהקפיד על עבודה נכונה.