שבו התשלום עבור מגוון עצום של שירותים ומוצרים מתבצע באמצעות כרטיסי אשראי, סליקתם היא מרכיב הכרחי בפעילות העסקית של רוב העסקים בימינו. בהתאם מערכת סליקת האשראי היא מערכת חיונית לעסקים, וחשוב לבחור אותה באופן מושכל.

 

תהליך סליקת האשראי

ישנם 3 שלבים בתהליך סליקת כרטיסי האשראי: בשלב הראשון הכרטיס מועבר בקורא שמותקן בקופות שבבתי העסק, הלקוח מקליד את פרטי האשראי (כשהעסקה היא אינטרנטית) או שנציגי העסק מקלידים את הפרטים (בעסקאות טלפוניות).

בשלב השני מועברים כל הפרטים – של האשראי ושל העסקה – אל חברת האשראי הרלוונטית. בדרך אל חברת האשראי הנתונים מגיעים אל שב"א – חברה ישראלית שפירוש שמה הוא ראשי תיבות של הביטוי "שירותי בנק אוטומטיים". חברה זו מספקת שירותי מחשוב לבנקים הגדולים ולחברות האשראי, וביניהם שירותי סליקה.

השלב השלישי הוא אישור העסקה או דחייתה. אם העסקה מאושרת, חברת האשראי תעביר לעסק את הסכום המגיע לו, בהתאם לתנאי ההתקשרות איתו.

היתרונות של מערכת סליקה מתקדמת

מערכות סליקה איכותיות מאפשרות לעסק לסלוק את כל סוגי כרטיסי האשראי שיש ברשות הלקוחות שלו. יתרון נוסף הוא יעילות בהתנהלות מול הלקוחות – הן בשלב הגבייה והן בהוצאות החשבוניות. כמו כן קל יותר לבצע זיכויים וביטולים במידת הצורך, ואם מקפידים על התממשקות מוצלחת למערכות אחרות, גם הנהלת החשבונות וה-CRM הופכות לנוחות מאוד.

על-מנת להפיק מקסימום תועלת ממערכת סליקת האשראי, רצוי כמובן להקדיש תשומת לב לבחירת האופציה הנכונה ביותר בהתאם למאפייני העסק.

מה חשוב לבחון כשבוחרים סליקת האשראי?

הפרמטר החשוב ביותר לגבי שירותי סליקה לעסקים הוא אבטחת המידע. אם פרוטוקול האבטחה אינו המחמיר ביותר הקיים כיום, התוצאה עלולה להיות נזקים כספיים משמעותיים וגם עוגמת נפש מול לקוחות. פרמטר שני הוא אמינות המערכת. חשוב מאוד שתהיינה תקלות מועטות ככל האפשר – כל תקלה עלולה להוביל לוויתור על עסקה מצד הלקוח, ולכן גם כן להפסדים כספיים. לצד הטכנולוגיות המתקדמות חשוב שגם השירות האנושי יהיה איכותי. הפרמטר האחרון לבחירת מערכת סליקה הוא כמובן המחיר שלה – אם כי מומלץ לא לייחס לו משקל גבוה יותר מאשר התועלת והביצועים.

לחצו כאן ל – פתרונות סליקה