חשבת פעם מה אומרת רשימת המרכיבים של מוצרי הקוסמטיקה? בין היתר יכולים להופיע על המדפים מוצרים שמכילים תוצרי נפט (Mineral Oil), טלק, חומרים משמרים שמעניקים תוקף ארוך למוצרים ועוד רבים אחרים. קריאת הרשימה המופיעה בתגיות רבות של מוצרי קוסמטיקה שנמכרים בחנויות הפארם השונות מעלה את השאלה אם לא הגיע הזמן לעבור לקוסמטיקה טבעית.

כלים

 

ממוצרי ניקיון לפנים ועד לקרם לילה, בוקר וסרום, ישנו עולם שלם של מוצרי טיפוח. המוצרים השונים אמורים לעזור בשמירה על העור. להגן עליו מפני הנזקים, של הזמן והסביבה ולעודד את תהליך ייצור הקולגן והמתיחה. את שגרת הטיפוח נהוג להתחיל היום כבר בשנות העשרים המוקדמות וזאת כדי למנוע האצה של תהליכי הזדקנות.

מתי בפעם האחרונה בדקת מה מכיל מוצר הקוסמטיקה שלך?

בשנים האחרונות עולה המודעות לאיכות מוצרי הקוסמטיקה ולצורך במוצרים שישמרו ויגנו על עור הפנים. התעשייה הוותיקה מייצרת מגוון מוצרים אשר צריכים לעמוד על המדף לאורך זמן רב ולהרגיש נעימים למגע. כדי להשיג את המרקם הנעים ואת חיי המדף הארוכים וכל זאת במחיר שיאפשר לחברות ליהנות מתהליך ייצור יעיל, נעשה שימוש בחומרים שלא תמיד מועילים ולעתים אף מזיקים לעור ולגוף.

מחקר מוצרי קוסמטיקה העלה ממצאים שכללו פחם, זפת, בנזן ועוד חומרים שלאחר קריאתם קשה להאמין שנכנסו למוצר. בחלק מהקרמים נמצאו חומרי צבע סינטטיים אשר מעניקים להם את המראה הנעים לעין, אך לא בהכרח בריא. ברגע שקרם פנים, סרום או כל מוצר קוסמטי אחר מכיל חומרים שיכולים להזיק, התוצאות עלולות להיות מסוכנות. הדרך היחידה להימנע מהן היא לקרוא את התוויות של המוצרים ולהבין מה הן אומרות.

מהי קוסמטיקה טבעית?

קוסמטיקה טבעית מכילה פורמולות טבעיות, מרוכזות וחדירות לעור. כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר נעשה שימוש בתמציות צמחים. תודות למבנה התא שלהם, הוויטמינים והתוצרים מצליחים לחדור אל העור וכך נוצר תהליך של עידוד לייצור קולגן ושיפור האלסטיות של העור. חומרי הגלם שבמוצרים איכותיים, אך אין זה רק חלק ממה שנדרש כדי לייצר קרמים ומוצרים שמזינים ומשפרים את מראה העור.

תהליך עיבוד חומרי הגלם צריך להתבצע בכבישה קרה, אידוי או זיקוק וזאת כדי לשמור על התכונות הייחודיות והחיוביות של כל צמח. כל מוצר קוסמטיקה טבעית מכיל את התמציות המושלמות להשגת אלסטיות, ריפוי וחידוש תאי העור. ההגעה לפורמולה הנכונה היא תוצאה של ידע שהצטבר לאורך שנים רבות ושנבדק במעבדות באמצעים מודרניים כבטוח ויעיל לשימוש, בטווח הקצר והארוך.

התאמת המוצר הנכון

מוצרי קוסמטיקה טבעית צריכים להיות מותאמים לסוג העור ולמטרה לשמה הם מיועדים. המוצרים מגוונים וכוללים קרם לעיניים, סרום, פילינג, מוצרי מיצוק, טיפוח וחידוש עור הפנים וניקוי עור הפנים. בקטגוריות השונות אפשר למצוא גם מוצרים שמתאימים לסוגי עור שונים, יבש או שמנוני ולבחור מבניהם לפי קבוצות גיל. התאמת המוצר הנכון לצורך האישי הוא חלק מסוג העור הזוהר.

אם נחזור לנושא התווית על מוצרי הקוסמטיקה, אפשר לצפות היום לרשימה של מרכיבים איכותיים. בין היתר על המוצר להכיל ויטמין A אשר משקם את העור ותורם לשמירה על לחות. ויטמין C אשר מזין את העור ושומר עליו גם מנזקים שנגרמים מחשיפה לשמש (אך אינו מחליף את הצורך להיזהר בחשיפה). אומגות ידועות היום כתורמות להזנה ולגמישות העור וכמובן ישנם עוד שלל מרכיבים טבעיים.

במוצרי הקוסמטיקה הטבעית יכולים להיות אבץ החיוני לריפוי פצעים ודלקות. ארניקה המרגיעה את העור, ממריצה את מחזור הדם ומסייעת לריפוי והתחדשות התאים. שלל תמציות צמחים כמו בזיליקום שממריץ את חילוף התאים, גרניום שמשפר את זרימת הדם, אוכמניות המכילות נוגדי חמצון ועוד רבים אחרים. התמציות משתנות בין מוצר אחד לאחר וזאת בהתאם למטרה שלו.

ההבדלים בין קוסמטיקה טבעית לקוסמטיקה ביתית

מוצרים אשר נרקחים בבית נעשים מחומרים זמינים ואלו מתבססים על ידע כללי, לעתים על מתכונים שמסתובבים ברחבי הרשת. חלק מהמוצרים עושים עבודה טובה ויתאימו לשימוש עצמי כיוון שאי אפשר לדעת תוך כמה זמן התוקף שלהם יפוג ואי אפשר לדעת האם הם באמת מכילים את כל הוויטמינים שיש בצמחים ממנו הם נרקחו.

מוצרי הקוסמטיקה הטבעית של חברת פנים פריז נשענים על בסיס של חומרי הגלם האיכותיים ביותר. הם אינם מכילים חומרים משמרים שעלולים להזיק לעור. בנוסף, נעשה שימוש במדע ובכלים מדידים שמאפשרים לדעת מה באמת יש בכל קרם, סרום ותכשיר וכן תוך כמה זמן הם יאבדו מתוקפם. המוצרים זמינים לקהל הרחב ושימוש יום יומי מוביל לתוצאות זוהרות.