תנור משולב משתמש בשלוש שיטות בישול במכשיר אחד: קונבנציונלי, אדים, ושילוב של אדים וקונבנציונלי. ניתן להשתמש בפונקציה קונבנציונלית, או במחזור החום היבש, לאפיית לחמים או צליית בשרים.

כלים

 

פונקציית האדים מאפשרת חימום עדין של דגים, ופונקציית האידוי מאפשרת חימום ירקות כך שיש להם את המרקם המושלם. כשמשתמשים בפונקציית השילוב, אדים וגם קונבנציונלי יחד, מתקבלות תוצאות לחות, בעלות טעם וכיווץ מינימלי.

מדריך זה יעזור לכם ללמוד על התכונות של תנור משולב ואיך תוכלו לחסוך בעלויות הבישול והאפייה ולהגדיל את יעילות התפקוד שלכם במטבח.

מהם היתרונות של תנור משולב

תנור משולב נחשב להשקעה חכמה מהסיבות הבאות:

הגדרת טמפרטורות נמוכות

ניתן להגדיר תנור משולב בטמפרטורות נמוכות שמשמשות להתפחת בצקים וחימום איטי. בסופו של דבר, ניתן להשתמש בהם בתנורים משולבים לצלייה, אידוי, רטבים, עישון, ואפייה.

שילוב של אוויר חם ואדים

תנור משולב מאזן לחות, ומשלב בין תפקוד קונבנציונלי לאידוי, באמצעות שילוב אוויר חם עם אדים מחוממים. האוויר נע סביב החלל בתנור, וניתן להכניס לחות לשליטה ברמות לחות המזון והעלאת תפוקת המוצר.

בקרות מדויקות ביותר

מכיוון שתנורים משולבים מעוצבים עם בקרות מדויקות ביותר, הם מאפשרים לבשל מאכלים בטמפרטורה המדויקת ובכמות הרצויה של מפעילי האדים, מה שמעניק גמישות רבה במהלך הכנת המאכלים באופן הרצוי.

תנור משולב מושלם להכנת בשרים

החום היבש המוחדר לתא החימום יבצע את מרבית משימת הבישול, ואילו הלחות מהאדים הזמינים מסייעת במניעת התייבשות הבשרים.

אז כן, תנור משולב יכול לאפשר הכנת תבשילי בשר איכותיים יותר שמציעים יותר מנות מאלו שבושלו בתנור עם חום יבש בלבד.

תכונות תכנות מעולות

תנור משולב כולל תכונות מעולות לתכנות שמאפשרות חימום ואפיית עומסים כבדים או תכנות ידני בהתאם למתכונים, במצבי חימום שונים, לפונקציונליות מהירה וקלות שימוש.

טעמים משובחים ומזינים

תנורים משולבים עוזרים לשמוע על טיב הטעמים והחומרים המזינים ובמקביל להאיץ את תהליך הבישול.

אפשרויות תכנות ורב גוניות

תנור משולב הוא מכשיר נהדר במטבח, היות וניתן לתכנת אותו בקלות לכל הגדרות שמתאימות למנות מסוימות. תנורים אלו מציעים מחזורי בישול מרובי שלבים שמאפשרים לבשל מספר פריטי תפריט שונים, שברוב המקרים ידרשו מספר שלבים, אם מכינים אותם ללא תנור משולב.

לדגמים רבים של תנורים משולבים יש גם מתכונים שתוכנתו מראש, והם מאפשרים אחסון ויצירת מתכונים מרובים עם הזיכרון המשולב. בסופו של דבר, תנורים אלו הופכים את משימות הבישול המורכבות לפשוטות; וגם טבחים שאינם מנוסים יכולים להשתמש בהם בקלות.

שיקולי הגודל

בהתאם לגודל הזמין במטבח, אפשר לבחור את הדגם המתאים של תנור משולב, או לנקוט בגישה כללית יותר, ולבחור בין דגים בגודל חצי לגודל מלא.

גדלים אלה פשוט מתייחסים לגודל התבניות שהם יכולים להחזיק במדפים שלהם, והם ניתנים להתאמה ברוב המטבחים.

תכונות אופציונליות

תנורים משולבים רבים מדגמים חדשים מצוידים בחידושים טכנולוגיים נוחים שמשפרים את חוויית המשתמש. למשל:

ניהול שומנים

למטבחים שמכינים הרבה בשרים, יש לפתח אסטרטגיה מתאימה לטיפול בהצטברות השומנים. חלק מהתנורים המשולבים מגיעים עם משאבות שמזינות עודפי שומנים לתוך מיכל למחזור עתידי.

שיפור טעמי המאכלים

תנורים משולבים יכולים לפעול באמצעות בקרות השחמה נוספות להוספת צבע למאכלים. הם יכולים גם לתפקד כמעשנות עם שבבי עץ אמיתיים על מנת להשיג אותנטיות.

תחזוקת ניקוי תנור משולב

תנור נקי הוא תנור שמח, אבל בואו נודה בזה. מטלת ניקוי מכשירי מטבח עשויה לעורר אימה. נסו לנגב שפכים ברגע שהם מתרחשים, או ליתר דיוק, ברגע שהתנור התקרר מספיק על מנת לנקות אותו.

כשמאפשרים לשפכים ולשאריות מזון להצטבר לאורך זמן, יעילות הניקוי מופחתת והתנור גם עלול להעלות עשן במהלך ההפעלה.