משבר מגפת הקורונה תפס זוגות רבים בישראל רגע לפני הצעידה המיוחלת והחגיגית לחופה וקידושין, עם הנחיות שהוחמרו במהירות ומנעו את קיום אירוע החתונה, לצד אירועים המוניים אחרים, בהיקף ובאופן שתוכנן, ובמרבית המקרים אף הובילו לדחיית האירוע כולו. כזכור, החל מאמצע חודש מרץ נאסר קיום על אירועים והתקהלויות, ואילו בנסיבות מסוימות, בניהן למשל אירועי חתונה או ברית, ניתן לקיים את האירוע תוך מגבלה של עד 19 משתתפים בלבד (נכון למועד כתיבת שורות אלו). זוגות רבים אשר כבר קבעו מועד לאירוע רב משתתפים אותו נאלצו לבטל כאמור, אך יחד עם זאת מבקשים שלא לדחות את טקס החתונה עצמו, יכולים לקיים את האירוע באופן אינטימי ומצומצם, בין היתר כך:

כלים

 

ברבנות או בבית הכנסת - ניתן לערוך את טקס החתונה ברבנות הראשית או בבית כנסת באזור מגוריכם (בתיאום מראש כמובן ובהתאם להנחיות האחרונות) בליווי המשפחה הקרובה בלבד, תוך התמקדות בטקס הדתי. במסגרת זו ניתן במרבית המקרים לכלול מגשי כיבוד, צלם מלווה שיתעד את האירוע וכמובן לבוש הזוג החגיגי, שמלת הכלה וחליפת החתן, על מנת שלא לגרוע מהמעמד המרגש.

בבית, כמובן - חתונה ביתית למשפחה הגרעינית הקרובה בלבד הוא אירוע יוצא דופן שלא יישכח במהרה, וישנם מגוון כלים ואפשרויות לקיים אירוע מיוחד שכזה תוך יצירת אווירה שמחה וחגיגית. במידה וקיימת גינה ביתית מרווחת, ניתן להזמין חופה מעוצבת ואף סידורי פרחים ולהפוך את הגינה לגן אירועים הכי אינטימי שיש בשילוב קייטרינג ביתי איכותי ומוזיקה מתאימה שתלווה את הפסקול של החתונה הביתית.

השכרת חדר אירוח – אולמות האירועים, בתי המלון והמסעדות נאלצו לסגור את שעריהם במהלך המשבר, אולם ניתן לנסות ולמצוא בין מקומות אלו מתחמי אירועים הכוללים חדרי VIP להשכרה להשכרה המותאמים לכמות מצומצמת של משתתפים מצד אחד ובמקביל מעניקים אווירה ייחודית ויוקרתית לרוב בשילוב שירותים משלימים בניהם שירותי הגברה או כאלו המאפשרים הקרנה של ברכות בשידור חי (מישהו אמר ZOOM?) או מצולמות מראש (רעיון מתבקש לשמח את החתן והכלה הוא קליפ ברכות מצולמות מכל אלה שנמנע מהם להגיע) וכו'. יתרונם של מתחמי אירוח אלו הוא בניסיונם בהפקת אירועים ויכולתם להפיק את המירב בצורה מקצועית.

ומה לגבי תכנון חתונה לימים שלאחר הקורונה?

זוגות רבים אחרים, שטרם קבעו מועד סופי לחתונה אולם החליטו לבוא בברית הנישואים, מתלבטים כיצד לתכנן את החתונה בנסיבות שנוצרו והאם הדבר בכלל אפשרי. מחד גיסא קיימת התקווה והאמונה כי בעוד מספר חודשים המצב ישתנה וניתן יהיה לקיים את האירוע עם מרבית בני המשפחה והחברים, ומאידך ברור כי לא ניתן לדעת זאת בוודאות כל עוד מגפת הקורונה מהווה "אירוע מתגלגל" במחוזותינו. נטיית הלב אומרת כי כדאי ונכון יהיה שלא להימנע מתכנון החתונה, שכן עם סיום המשבר מטבע הדברים צפויה צפיפות ולחץ רב סביב נותני השירותים השונים בתחום, וכי מומלץ לנסות לתכנן מועד משוער כלשהו מראש, וזאת בכפוף לסייגים ומגבלות שיש להביא בחשבון בדגש על:

תאריך יעד - קביעת תאריך רחוק ככל הניתן, בהתאם להעדפת בני הזוג לאירוע קיץ/חורף. בכל מקרה לא מומלץ לתכנן אירוע רב משתתפים לטווח שלושת החודשים הקרובים.

אולם אירועים - בבחירת הלוקיישן המיועד לאירוח האירוע וההתקשרות עם בעליו חשוב לסייג ולציין בסעיף את האפשרות לביטול האירוע תוך השבה של מלוא המקדמות, במקרה ותיאלצו לבטל את האירוע בשל השלכות קורונה. בין היתר, חשוב לציין כי ניתן יהיה לבטל את האירוע בשל כל נסיבות הקשורות לקורונה ולא רק בהנחיית הרשויות ו/או משרדי הממשלה.

המאמר באדיבות צוות האתר haifa-stadium.co.il