חברת פיתוח התוכנה, קמביום מבית מטריקס, וחברת התוכן "ויטמין שיא", הממוקמות בירוחם, פיתחו משחק חוויתי משפחתי לתקופת הקורונה – משחקורונה. במשחק נתקלים הורים וילדים בחדר בריחה וירטואלי במסגרתו הם נדרשים לפצח את הנוסחה הסודית שתאפשר להתמודד עם המחלה המסתורית שמאיימת על קיומו של העולם, וירוס הקורונה

כלים
תמונה מתוך משחקורונה (קרדיט – יח"צ קמביום)
תמונה מתוך משחקורונה (קרדיט – יח"צ קמביום)

 

משימות חדר הבריחה מפעילות באופן פיזי את בני המשפחה ברחבי הבית, כשהן מעלות סוגיות משפחתיות ואישיות המיוחסות להתמודדות היומיומית עם וירוס הקורונה. את המשחק ניתן להוריד חינם בחנויות האפליקציות.

המשחק נבנה על בסיס אפליקציית ODTech Out Door Technology, אותה פיתחה קמביום בשנים האחרונות, המאפשרת לטייל בשטח או במבנה סגור ולייצר חוויה משחקית של למידה תוך כדי התנסות ושימוש בכלים שכבר יש לכל אחד בסמארטפון שלו (מצפן, מצלמה, טאץ' ועוד).

בעקבות משבר הקורונה הוחלט לבנות על בסיסה משחק ברוח ימים אלו מבלי לצאת מהבית, כזה שמצריך חשיבה ושיתוף פעולה וכמובן מספק הנאה.

קמביום בע"מ היא חברה ישראלית לפיתוח תוכנה בירוחם. קמביום מספקת פתרונות תוכנה לארגונים וחברות סטארט-אפ החל משלב האיפיון הטכנולוגי, UI&UX, פיתוח (צד שרת וצד לקוח), בדיקות ותמיכה. לקמביום התמחות בפיתוח אפליקציות מובייל, מערכות אינטרנט מורכבות ומערכות מידע, כאשר כל תהליכי העבודה מתבצעים מקצה לקצה.

קמביום נוסדה בשנת 2010 על ידי דוד ושירה זלצר. כיום החברה מעסיקה כ45 אנשי צוות בירוחם - כולם תושבי הנגב (ירוחם, באר שבע, דימונה, נתיבות, אופקים, פיתחת ניצנה, רמת הנגב ועוד). מעצם היותה ממוקמת בדרום הארץ החברה מביאה רוח חלוצית לאיזור ונהנית מכח אדם איכותי וממגוון אנושי המורכב ממהנדסי תוכנה מובילים, מהנדסי מערכות מידע, מעצבים, מנהלי פרוייקטים ומפתחים מיומנים המורכבים מכוחה של הקהילה המקומית.