בשנים האחרונות הפכה עבודה מהבית פופולארית במיוחד. עד לפני כמה עשורים הכרנו דפוס עבודה אחד, שמצריך נסיעה למקום העבודה על מנת להשתכר.

כלים

 

רשת האינטרנט יצרה ביקוש למקצועות שלא היו קיימים בעבר, וגם איפשרה עבודה על פרויקטים שונים מרחוק. אחד המקצועות שהתפתחו, או יותר נכון לומר עברו מתיחת פנים כתוצאה מהתקדמות הטכנולוגיה, הוא עיצוב גרפי. תחום העיצוב הגרפי בהגדרתו היבשה, עוסק ברזי השילוב שבין תמונה וטקסט, על מנת להביע ולהעביר מסרים מסוגים שונים. מדובר בתחום דינאמי ורחב, וגם מאוד מרתק לאלו שבוחרים להתמחות בו. בפועל מדובר בתחום שבא לידי ביטוי באמצעות עיצוב של טקסטים מודפסים או אינטרנטיים, עיצוב אריזות של מוצרי הצריכה, עיצוב של שלטי פרסום וחוברות, עיצוב אתרי אינטרנט ועוד. כפועל יוצא מכך מי שבוחר להשתלב בתחום יכול לבחור בהתמחויות שונות לגמרי על פי תחומי העניין שלו.

אחד היתרונות הגדולים של התחום היא היכולת לבחור בין עבודה במשרד פרסום כשכיר, לבין עבודה עצמאית כפרילנסר, ולהנות מהיתרון ומהחופש הנלווים לעבודה מהבית בזמן הפנוי, ומניהול עסק עצמאי. באותה נשימה ניתן לומר, כי מגמת העסקת עובדים במיקור חוץ גדלה בכל העולם, בעיקר בעקבות היתרונות הרבים שיש במציאת עובדים מתאימים שיתכן ואינם קרובים גיאוגרפית למעסיק. היתרון הגדול במיוחד לבעלי העסקים הישראלים נובע מהפרשי השכר בין הארץ למדינות שונות בחו״ל, ויכולת להשיג עובדים טובים בהרבה פחות כסף, גם בתחומים בהם המחסור בעובדים גדול יחסית.

הכל טוב ויפה, ומה לגבי השכר?

לפי דו"ח שכר הפרילנסרים שפרסמה חברת העברות הכספים המפורסמת Payoneer, פרילנסרים כאן במדינת ישראל מרוויחים כפול מהממוצע העולמי. הנתונים מראים כי השכר הממוצע העולמי עומד על 21 דולר לשעה ובישראל השכר עומד על 42 דולר לשעה, כך שפרילנסרים ישראלים מרוויחים כפול לשעה מפרילנסרים בתפקידים המקבילים במדינות אחרות.

עוד ניתן לראות מהנתונים כי אחד הגורמים שמשפיעים במידה רבה על שכר הפרילנסרים הוא הניסיון. בשוק התעסוקה של הפרילנסרים הניסיון הוא בעל חשיבות גדולה יותר מההשכלה. ישנם לא מעט בעלי השכלה תיכונית אשר משתכרים כ- 22 דולרים לשעה, לעומת לא מעט בעלי תואר ראשון שמשתכרים כ- 19 דולרים לשעה. הפערים נוצרים כנראה בשל אופי העבודה בה הם מועסקים.

הנתון המעניין ביותר עולה כאשר בוחנים לעומק את המקצועות השונים. מהנתונים עולה כי התחום הפופולארי ביותר בקרב פרילנסרים הוא עיצוב גרפי, כאשר השכר הממוצע בעיצוב גרפי ועיצוב Web הוא כ- 19 דולרים לשעת עבודה אחת.

שילוב של שכר ממוצע גבוה, היכולת לעבוד מהבית ואפשרויות ההתמחות הרבות, הופכים את תחום העיצוב הגרפי לפופולארי ומבוקש במיוחד. הלימודים עצמם לא ארוכים באופן יחסי למקצועות web אחרים, וניתן להשתלב בלא מעט תחומים ועבודות, ולהנות ממקצוע רווחי ומרתק, ומנוחות בעבודה עצמאית ויצירתית.