סוג הביטוח אשר יכסה אתכם במקרים של גניבת הרכב, תאונות ומקרים דומים נוספים הוא ביטוח מקיף. ביטוח זה מכסה את רכבכם, כלומר אתכם ואת הנזק אשר גרמת לצד ג' במקרה ואכן נגרם נזק שכזה. כלומר, במידה ופגעתם ברכב אחר או ברכוש של אדם אחר הביטוח יכסה את הנזק שנגרם. להלן חמישה דברים עיקריים שחשוב לדעת בנוגע לבחירת ביטוח מקיף ולהשוואה בין החברות השונות.

כלים

 

מרכיבי המחיר של הביטוח המקיף לרכב – מחירו של הביטוח נקבע על פי מספר פרמטרים. הנה כמה פרמטרים עיקריים אשר מרכיבים את מחירו של הביטוח:
- שנת הייצור של הרכב וסוג הרכב – אלו הם מרכיבים חשובים היות והם משפיעים באופן משמעותי על עלויות התיקון של הרכב ועלות החלפים שלו, היות וחברת הביטוח תישא בעלויות התיקון במקרה של תאונה, זהו פרמטר חשוב אשר יילקח בחשבון בהצעת המחיר שחברת הביטוח תגיש לכם. בנוסף לכך, עלות הביטוח תשתנה במקרה של רכבים חדשים מול רכבים ישנים. עלות ממוצעת של ביטוח מקיף תהייה נמוכה יותר במקרה של רכב ישן. מרכיב זה הינו משמעותי במקרה של גניבה בה העלות תהייה נמוכה יותר במקרה ומדובר ברכב ישן מול רכב חדש.

הנהג – פרמטר נוסף אשר משפיע על מחיר הביטוח הוא הנהג ומאפייניו. מאפיינים אשר נלקחים בחשבון הם: גיל הנהג, ותק רישיון הנהיגה שלו, אילו נהגים יהיו מורשים לנהוג ברכב וכד'. ככל שגיל הנהג יעלה כך יפחתו עלויות הביטוח לדוגמה. ההיסטוריה של הרכב והנהג – במקרים בהם היו תאונות קודמות ותביעות קודמות של פוליסות הביטוח בטווח של שנתיים או במקרים בהם היו קנסות, דוחות או שלילת רישיון, יעלה מחירו של הביטוח בהתאם. היסטוריה שלילית של הנהג בהחלט תשפיע על מרכיבי המחיר ויש לקחת זאת בחשבון. מיקום חנייתו של הרכב – גם המיקום בו אתם חונים את הרכב בשעות הלילה ישפיע על מחיר הביטוח, במקרה ומדובר באזור אשר מועד לפריצות וגניבות לדוגמה.

פרמטרים אשר קשורים לבטיחות של הרכב – מאפייני הבטיחות הינם פרמטר נוסף אשר ירכיב את מחיר הביטוח המקיף של הרכב. חברת הביטוח תבצע בדיקה לגבי אמצעי בטיחות שונים אשר מורכבים ברכב כגון, חיישני תנועה וכד'. לעיתים קרובות רכבים אשר קיימים בהם אמצעי בטיחות שונים אשר מטרתם למנוע או להפחית תאונות דרכים, ישלמו פחות עבור הביטוח. ישנן אף חברות ביטוח אשר מעמידות לרשותם של נהגים זהירים תוכניות מיוחדות כגון, התקנת מערכת איתורן ותוכניות נוספות אשר יכולות לספק לחברת הביטוח מידע אודות הרכב ודפוסי הנהיגה בו.

מדובר במערכות טכנולוגיות מתקדמות אשר מסוגלות לדרג את הנהג ומידת הזהירות שלו בזמן הנהיגה. דפוסי נהיגה אשר ניתן לבדוק באמצעות מערכות אלו הם לדוגמה: כמות בלימות חירום, נהיגה במהירות שהיא מעל המהירות המותרת וכד'. עבור נהגים שנבדקו ונמצאו זהירים תעניק חברת הביטוח הנחה מסוימת עבור תשלום הביטוח, כך שמקרה של ביטוח מקיף הזהירות בהחלט משתלמת. תשלום השתתפות עצמית במקרה של תאונות – בכל מקרה של תאונה שביצעתם עם הרכב יש לפנות וליידע את חברת הביטוח שלכם. במקרים בהם אתם האשמים בגרימת התאונה תוכלו להגיש את פרטי התביעה לחברת הביטוח ולשאת בעלות ההשתתפות העצמית או לקבל החזר מהביטוח עבור תיקון הרכב. חשוב לברר תחילה מול חברת הביטוח מיהם מוסכי ההסדר מולם עובדת חברת הביטוח. ברובן המכריע של פוליסת הביטוח על הנהג יהיה לשאת בעלות ההשתתפות העצמית, זאת בכדי למנוע תביעות קש אשר מוגשות לחברות הביטוח, או בכדי למנוע הגשת תביעות עבור סכומים קטנים ולא משמעותיים. כמו כן, תוכלו לרכוש הרחבות לפוליסת ביטוח הרכב שלכם אשר יגדילו את העלות השנתית של הביטוח אך יבטלו את תשלום ההשתתפות העצמית שלכם במקרים של תאונות דרכים.

חשוב לדעת כי במקרים של תאונות טוטאל לוס המבוטח לא יהיה מחויב בתשלום של ההשתתפות העצמית. רכישת ביטוח רכב באופן מקוון – ישנן מספר חברות ביטוח אשר מציעות הנחה מסוימת עבור ביטוח מקיף אשר הוזמן באופן מקוון על ידי מילוי טפסים באתר האינטרנט של החבר. רכישת ביטוח באופן מקוון למעשה חוסכת לחברת הביטוח עלויות תפעול ועל כך היא "מפצה " את המבוטח על ידי מתן הנחה. ערכו בדיקה והשוואה בין הצעותיהן של חברות הביטוח השונות – לפני רכישת הביטוח המקיף, מומלץ לערוך בדיקה ולקבל כמה המלצות ממספר חברות ביטוח. כל חברה מציעה הטבות ותנאים שונים. לדוגמה: ישנן חברות אשר מעמידות לרשות המבוטח שירותי גרירה, כיסויים שונים עבור נזקים וגניבות אשר אינם קשורים לתאונות דרכים, אספקת רכב חלופי וכד'. לפני שתם נגשים לחדש את ביטוח הרכב שלכם בצעו בדיקה מקיפה בכדי להבטיח לעצמכם את התנאים הטובים ביותר שניתן לקבל. קיימות היום בשוק המון חברות ביטוח טובות אשר ישמחו להעניק לכם תנאים משתלמים ביותר .