רשות מקרקעי ישראל העלתה לאוויר את חוברת המכרז  להקמת 240 יח"ד למגורים בשילוב של מסחר, משרדים  ומלונאות במתחם בית החולים שערי צדק הישן, ברחוב יפו 161 בירושלים.

(קרדיט :דרמן ורבל אדריכלות)
(קרדיט :דרמן ורבל אדריכלות)

מדובר בתכנית הסמוכה לפרויקט רובע הכניסה לעיר שיהפוך לרובע עסקים מהבולטים בישראל בהשקעת מיליארדי שקלים, ואשר יתפרס על פני שטח של כ-300 דונם ואשר צפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. הרובע החדש יכלול בינוי של 20 מגדלים בני 18-24 קומות לשימושי תעסוקה, מסחר, מגורים,  תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור, ירוקים וחכמים.

האזור כולו יהפוך, בשנים הקרובות, למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה למרכז הארץ, ארבעה קווי רכבת קלה, תחנת אוטובוסים מרכזית, שבילי אופניים ועוד.

רשות מקרקעי ישראל העלתה לאתר את חוברת המכרז המציע אפשרות לרכישת זכויות חכירה לחמישה מגרשים לבניית 240 יחידות דיור למגורים, בשילוב מסחר, מלונאות ומשרדים במתחם בית החולים שערי צדק הישן בירושלים.

מגרש מס' 1 : על המגרש בנוי מבנה בית החולים "שערי צדק" המבנה לשימור וסביבו חצר מטופחת. המגרש מיועד לבניית כ- 50  חדרי מלון, אולמי כינוסים ואירועים, שטחי מסחר ושימושים נלווים למלון, אשר יבנו בהתאם לתקנים הפיזיים של משרד התיירות.

מגרשים מספר 2-3 : מיועדים לבניית מגורים, בכל מגרש יבנו 120 יח"ד אשר יוקמו במגדלי מגורים בני 24 קומות. מסחר בחזית מסחרית ושימושים נלווים לרווחת הדיירים והציבור כגון: בתי קפה, מסעדות, בנקים, מרפאות, חדרי כושר ועוד.

מגרש מס' 4 : מיועד לתעסוקה, מסחר, מלונאות, שטחי ציבור לקהילה/תרבות ופנאי/רווחה בהיקף של כ- 4000 מ"ר (שטחים אלו ייבנו בתאום עם עיריית ירושלים, כמפורט בתנאי המכרז)

מגרש מס' 5 : מיועד למסחר, משרדים ותעסוקה.

כל חמשת המגרשים ישווקו כחטיבה אחת ליזם אחד. עם הזוכה במכרז ייחתם חוזה חכירה ישירה (ללא הסכם פיתוח)  לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לתקופה נוספת של 98 שנים בתנאים שיהיו נהוגים ברשות מקרקעי ישראל במועד החידוש.

יצויין כי חלק מהמגרשים נשואי המכרז נמצאים על ציר הרכבת הקלה. על פי "מדיניות הבניה לאורך ציר הרכבת הקלה" שהתקבלה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, ניתן יהיה לאשר זכויות בניה נוספות למגרש/מגרשים בתחום התכנית באמצעות תכנית מפורטת  שתובא לאישור ועדות התכנון המוסמכות, כמפורט בתנאי המכרז.

המכרז הינו במסלול של הגשת הצעה מקוונת והצעה פיזית בתיבת המכרזים במרחב עסקי ירושלים.

חוברת המכרז  המלאה מתפרסמת באתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל. ניתן להוריד ולעיין בחוברת ללא כל תמורה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני שמח על פרסום המכרז לבניית 240 יח"ד למגורים, מסחר ומלונאות, דבר שישרת את הציבור הירושלמי, יקדם בניה המיועדת לזוגות צעירים בשילוב קידום מקומות תעסוקה.פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים שנבנים בעיר ושעוד יבנו, אשר יהפכו את ירושלים לעיר מובילה ומתקדמת בכל מאפייני החיים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: מדובר במכרז נוסף בתוכנית הגדולה לשינוי פני הכניסה לבירת ישראל. מכרז זה יוסיף שטחי מסחר ותיירות משמעותיים לצד תוספת מאות יחידות דיור שירושלים זקוקה להן. מימוש הסכם הגג בירושלים מתנהל בקצב משביע רצון בזכות ההירתמות ושיתוף הפעולה המצוין עם ראש העיר ירושלים. מכרז זה הינו צעד משלים אשר מגדיל ומפתח את שטחי התעסוקה בעיר.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "למבנה בית החולים שערי צדק הישן יש חשיבות היסטורית ולאומית כבית החולים הראשון שפעל מחוץ לחומות ירושלים ושירת את תושבי העיר. מימוש התכנית יוסיף למתחם חשיבות תיירותית-כלכלית, עם בניה של כ-50 חדרי מלון, אולמות כנסים ושטחי מסחר, שיתנו מענה לביקוש ההולך וגובר של מקומות לינה בירושלים".