אפשר לראות בשוק הישראלי שנשים מובילו במגוון של תחומים ובעיקר בעולם הפיננסים. החל ממנהלות של גופים מסחריים ועד עמדות מרכזיות בפיקוח כלכלי ופיננסי ועד יזמיות פורצות דרך בשירותים מתקדמים וטכנולוגיה. יש אין סוף מאמרים הבוחנים את ההצלחה של נשות עסקים. מנסים להבין איזה כוח יש להן שאין לגברים. למה הרבה פעמים נוכחותה של אישה מרככת את האווירה העסקית ואפילו מובילה לתוצאות רצויות.

כלים

 

ייתכן מאוד שהסיבה לכך שנשים כל כך מצליחות, קשורה לצפי הנמוך מהן. בעולם עסקים גברי, יש מה שנקרא "הרמת גבה" פטריאכלית בכל הנוגע ליכולת העסקית של נשים, אבל דווקא משום כך נשים מאותגרות יותר, מתאמצות יותר וגם מגיעות להישגים בזמן קצר יותר.

הכוחות שנדרשים מנשים שהן גם אימהות, היכולת שלהן לתמרן בין בית, עבודה וילדים הם כנראה החומרים הדרושים להם גם להצלחה עסקית. אם תשאלו כל אחד מה הדבר הכי חשוב בהצלחה עסקית, יהיה מי שיאמר יצירתיות. אין דבר יותר יצירתי מאישה שמצליחה לעשות קריירה, לתפקד על תקן של רעייה, לגדל ילדים וגם להגיע רחוק מבחינת הקריירה שלה. זו יצירתיות.

נשות עסקים יכולות להצליח בכל דבר

אפשר לומר כי דווקא הרכות הטבעית של נשים, פותחת להן דלתות. כשאנו אומרים רכות, אנו מתכוונים לזה שגם בוויכוח העסקי הכי סוער, אישה תמשיך לשמור על הנשיות שלה, ובניגוד לגברים לא תתלהם ותהפוך שולחן.

היכולת הנשית הזו לנהל מו"מ בלי לקפוץ מעל הפופיק ובלי לשבור את הכלים, עוזרת כנראה להוביל כמה מהלכים קדימה פרויקט, עסק או כל מטרה אחרת אשר בסופו של דבר נחשבת להצלחה. נשים יודעות להתאפק, לשמור סודות ולהיות נאמנות לעצמן. הרבה פעמים זו התנהגות שאופיינית לנשים "שמריחות" איום גברי. ככל שהוא גובר, הן מתרככות יותר ומשיגות את מבוקשן גם בתחום העסקי.

נשים בהייטק וגם באופנה

יש היום הרבה מאוד נשים שמצליחות בתעשיית ההייטק ולחלופין יש נשים שלקחו את הכישרון הנשי שלהן והפכו אותו למקצוע כמו אופנה, אפייה, בישול, אומנות ועוד. את יכולה להיות מורה לפילאטיס, אבל את גם יכולה להיות בעלת רשת של מכוני פילאטיס כלומר אם את מספיק אמיצה, שאפתנית ויש לך יכולת ניהול וחוש עסקי.

יכולות של נשים ממש כמו גברים צריכים להיות רצופים ועקביים. אם אישה הולכת אחרי החלום שלה ולא מוותר היא תצליח גם אם מחכים לה חמישה ילדים בבית. אם אישה מאמינה בעצמה ויודעת שיש לה מה להציע לעולם, היא תלך על זה והיא לא תחכה לאישור משום גבר.

אם היא צריכה ללמוד משהו, היא תלמד. אם היא צריכה להיות סובלנית היא תתחיל להקשיב. הן לומדות להיות פחות אימפולסיביות לראות את כל התמונה. ולהצליח לתמרן בין העובדים, השותף, הספק והמזכירה. איך הן מצליחות לעשות את זה ואחר כך עוד להגיע בזמן לאסיפת הורים? זה סוד ההצלחה שלהן.