עבירות פליליות רבות הן מהתחום הכלכלי. מדובר על  עבירות צווארון לבן,  שוחד, הלבנת הון, העלמות מיסים, קבלת דבר במרמה ועוד. הממסד האוכף כולל את המשטרה, והרשות השופטת היא השופטת שניהם מתייחסים בחומרה לעבירות אלו. הסיבה לכך, היא שהן עלולות לפגוע פיזית ונפשית באנשים, עלולות לערער מוסכמות חברתיות, לגרום לפגיעות מהותיות בחברה ואפילו להשפיע על חוסנה. אחת העבירות הנפוצות ביותר מוגדרות כמכה של המדינה ומדובר על חשבוניות פיקטיביות בתחום השיפוצים. תחום זה ידוע ככזה שבו קבלנים ובעלי מקצוע רבים אינם מוציאים כלל חשבוניות או מוציאים חשבוניות חלקיות, ואת שאר הכסף גורפים במזומן. לעיתים הם בכלל מוציאים חשבונות פיקטיביים וסוחרים בהם.

כלים

 

נזק למדינה

השיטה ברורה והרווח הגלום בה רב. המטרה היא להעלים הכנסות כדי לא לשלם מס, ובנוסף, להזדכות במע"מ הפיקטיבי הנרשם בחשבונית. הנזק למדינה רב אשר סובלת מהיעדר גביה, וכאשר הדבר מתבצע בהיקפים גדולים, אזי ההון השחור גדל ומשפיע לרעה על הכנסות המדינה, ומכאן, על חוסר בכסף לטובת פרויקטים הניתנים למען הציבור. כאשר מתגלים מקרים כאלו, הנתונים מועברים למשטרה האחראית על האכיפה ומגישה המלצות לכתבי אישום כאשר החשדות מבשילים ומצדיקים את המהלך, הפרקליטות דנה בהמלצות ומחליטה על פי שיקוליה אם יש מקום להגשת כתבי אישום והעמדה לדין. העונשים נקבעים על פי חומרת העבירות והיקפן.

התמחות בתחום

עורך דין שאול רן הינו עו"ד פלילי פועל בכל המערכת הזאת ומייצג את החשודים בתהליך ובשלבים שונים בו. לכל אזרח יש זכויות כולל לחשוד בפלילים, לאסורים ועוד, ולכן הייצוג והליווי שלו נדרשים בנסיבות אלו ואחרות נוספות. בכל מערכת יש כשלים וטעויות, יש מצבים בהם ההאשמות אינן מבוססות, יש זכויות עליהן צריך לעמוד וכדומה. צריך לזכור כי ברגע שיש חשד לחשבונית פיקטיבית אזי רשות המע"מ יכולה לפסול את ספריו של החשוד עד שיוכיח את חפותו. במקרי רבים זהו נטל קשה מנשוא.  התהליך עבור החשוד מתחיל כאשר הוא מובא לחקירה עקב תלונות, חשדות המלווים בממצאים מפלילים, כאשר הוא נתפס בשעת ביצוע המעשה וכדומה. לחשוד יש זכות להתייעץ עם עורך דין בעת מעצר, לפני שימוע שנערך לו ועוד. הדבר חשוב במיוחד כאשר הוא נקלע לסיטואציה כזאת בפעם הראשונה.

טיפולים

לרוב, הוא אינו בקיא זכויותיו. לעיתים, הוא נקלע לסיטואציה הזאת עקב מצב נפשי חמור או בגלל נסיבות כלכליות המכבידות עליו. לעיתים, אינו מכיר את החוק לגמרי. כמובן, שיש מקרים בהם הוא עבר עבירות קלות ואחרות במודע.  עו"ד שאול רן ינסה להשיג עבורו הקלות כגון:  שחרור ממעצר עקב חשדות שאינם מבוססים, הקלות במאסר, שחרור למעצר בית ועוד. הוא יתדרך את החשוד לקראת שימוע אמור להיערך ויתמוך בו נפשית, במידה והתיק מגיע לפרקליטות הוא ינסה לפעול שם על מנת למנוע הגשת כתבי אישום בדרך של השגת הסדרים מותנים שמטרתם סגירת תיק ומחיקת רישום פלילי.

ייצוג

במקרים של עבירות כלכליות כמו הלבנת הון והעלמות מס ניתן להמיר את כתב האישום בתשלום קנסות והחלפתם לעבירות מנהלתיות. כך, הוא יימנע מהליכה לבית דין שמשמעותה הוצאת כספים, בזבוז זמן ועומס נפשי. ובנוסף, לא יירשם רישום פלילי או יימחק במידה והוא קיים. בבית משפט ינסה עורך דין פלילי להגן על לקוחו בכל דרך. הוא יציג המלצות, חוות דעת לאישיותו, יביא תקדימים משפטיים וכדומה. כל הקלה והפחתת עונש מהמרבי הקבוע בחוק  ייחשבו להישג.  זיכוי הוא הישג של ממש אבל גם קיצור עונש מאסר, המרה לעבודות שירות ועוד הם הישגים נחשבים.