תפקידה של הכרית הוא לתמוך בראש ובעמוד השדרה, על מנת לבצע את תפקידה בצורה מיטבית צריכה הכרית להתאים לתנוחת השינה המועדפת עלינו, ולהיות בעלת מסנה ורמת קשיחות מתאימה.

כלים

 

סוג המילוי לרוב יקבע את רמת הקושי של הכרית, עם מעט מקרים יוצאי דופן. סוגי המילויים הקיימים כיום הם כותנה נוצות או פוליאסטר, ישנן גם כריות לטקס וכריות מחומר ויסקו אלסטי. לכל מילוי היתרונות והחסרונות שלו, כמו גם רמות קשיחות שונות אשר ניתן להגיע אליהן בשימוש במילוי. נסו כריות שונות במילויים שונים והחליטו מה מהם נוח לכם ביותר.

על פי רוב כריות מגיעות לרוב בגודל סטנדרטי של 50X70, עם זאת ישנם כאלו שיעדיפו כרית זוגית ארוכה יותר, ועל כן ישנן כריות ארוכות יותר. שימו לב שכריות קטנות יותר אינן מיועדות לשינה, היות והן לא מעניקות תמיכה מספקת לראש ולעמוד השידרה, ולכן לא מתאימות ויעניקו לכם כאבי צוואר וכתפיים תפוסות לרוב.

בנוגע לשימוש במספר כריות, למרות שרבים אוהבים להשתמש בשתי כריות או יותר, הדבר אינו מומלץ שכן שימוש בשתי כריות מגביה את הראש ומייצר עיוות בצוואר, ולכן אורטופדים ממליצים בחום כנגד שימוש בשתי כריות (או אפילו יותר) ולעומת זאת ממליצים לבחור בכרית אשר העובי והקשיחות שלה מתאימים לנו בדיוק, על מנת לייצר תמיכה מירבית בראש ובעמוד השדרה.

דבר נוסף אשר מומלץ על ידי ארטופדיים הוא להתאים בין תנוחת השינה לכרית, כאשר הכוונה היא לעובי הכרית ולרמת הקושי שלה. היות ותפקידה של הכרית הוא לספק תמיכה מושלמת מומלץ להתאים אותה לתנוחת השינה, זו הסיבה לשמה מומלץ לסבלים מכאבי גב, למשל, על כרית בעלת שתי "גבעות", המבנה הזה שומר על איזון בעמוד השדרה ועל שלא יהיה הפרש בין גובה הכתפיים לגובה הראש. לישנים על הצד ממליצים לעיתים גם על כרית מיוחדת בין הברכיים על מנת להוריד לחץ מעמוד השדרה.

גם הבד ממנו עשויה הכרית משפיע מאד על נוחות השינה ועל שינה איכותית, בחרו בד אשר נוח ונעים לעורכם, ואשר הינו בד נושם ואוורירי ככל האפשר. במידת האפשר בחרו בבד היפו-אלרגני, שכן סוגי הבדים הללו מסייעים לנשימה טובה יותר, ובכך גם לשינה איכותית יותר.

מתי כדאי להחליף כרית? לרוב בין 18 חודשים לשלוש שנים, כאשר הבדיקה הטובה ביותר היא לבדוק כתמים על בד הכרית, כמו גם בדיקת ריח הכרית. ריח רע וכתמים לרוב מצביעים על עובש ופטריות.