קבלן כח אדם  הוא מי שמעניק שירותי כח אדם של עובדיו לטובת עבודה אצל מעסיק אחר. הוא בעצם הצינור שמקשר בין עובדים למעסיקים. עובד שמועסק על ידי קבלן כח אדם נקרא גם "עובד קבלן" אולם מבחינה משפטית, הכינוי הזה לא כולל עובדים של קבלני שירות.

כלים

 

קבלני כח אדם פועלים לצורך אספקת עובדים לפרק זמן מוגבל וזמני כמו לדוג' מילוי מקום של עובד שיצא לשנת שבתון או חופשה או עבודה דיילות במקומות ואירועים שונים שמצריכים מקסימום עובדים במינימום זמן.

כעת ננקוב את התנאים לקבלת רישיון לפעול כקבלן כח אדם:

חובת ניסיון מטרים- לפי החוק אדם רשאי לפעול כקבלן כח אדם באם צבר ניסיון של שלוש שנים בניהול כח אדם או למתן שירות כח אדם של מבקש הרישיון או המנהל שמועסק על ידו. ניסיון זה יעזור למבקש הרישיון להוכיח כי לחברה כבר יש את כל המערכות הדרושות לתפקוד כחברת כוח אדם, וכי הגוף מותאם יותר לחידוש הרישיון מאשר להנפקת רישיון חדש. תנאים פיזיים וסביבתיים- האדם המבקש להיות קבלן כח אדם צריך להיות בעל חדר המתנה וחדרי ראיונות מופרדים כמו גם יצירת גישה לאנשים עם מוגבלויות והכלת תנאים סניטריים נאותים. ערבות בנקאית- על פי תקנות חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם התשנ"ו 1996, אדם המבקש רישיון להיות קבל כח אדם יצטרך להמציא ערבות בנקאית או ערובה שמתאימה למילוי חובותיו כלפי העובדים שלו וזאת בהתחשב בהיקף העסק. חשוב לשים לב כי אי המצאת ערבות במועד הנדרש עלולה להביא לסגירת תיק הבקשה לפפעול כקבלן כח אדם.

ניקיון מעבר פלילי או עבירות קודמות בחמש שנים שקבלו לבקשת הרישיון- על מבקש הרישיון להיות נקי מהרשעות או עבירות קודמות ולוודא כי במהלך חמשת השנים הקודמות לזמן בקשת הרישיון לא ביצע עבירות שיש בהן קלון ב שמפאת חומרתן או נסיבותיהן הוא לא ראוי לעסוק כקבלן כח אדם.

*אין באמור לעיל כדי למצות את מגוון הסוגיות העולות בכל מקרה ומקרה, ואנו ממליצים לא להסתפק באמור, ובכל מקרה להסתייע בייעוץ משפט.

לקבלת סיוע ברישום חברה ורישוי חברת כוח אדם יש ליצור קשר עם ליאב מלמד, עו”ד (חשבונאי) נייד. 050-6789898, פקס. 03-6565002