כל פעילות גופנית היא ברוכה, בין אם אתם מקפידים לעשות הליכה של 45 דקות 3 פעמים בשבוע לפחות, ובין אם אתם עוסקים בצורה אינטנסיבית יותר בפעילות הגופנית המועדפת עליכם, יהיה זה אימון כושר, משחק בכדורעף, ריצת מרתון, אגרוף, קרב מגע ועוד. אך גם לפעילות ספורטיבית מהנה יש מחיר, שכן פציעות ספורט הן בלתי נמנעות כמעט. אספנו את הסיבות הנפוצות יותר לפציעות ספורט, על מנת שניתן יהיה להיזהר מהן, ובכל שינוי לפנות לגורם מטפל.

כלים

 

פציעות ספורט שכדאי לשים אליהן לב

פציעות ספורט משותפות למתאמנים מתחילים ומנוסים כאחד. אלה רק כמה מבין הפגיעות שאתם חשופים עליהם כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית:

נקעי קרסול – הנקע מתרחש כאשר מסובבים את הקרסול במהלך ריצה או כל פעילות מאומצת. הנקע עלול להיגרם במיוחד אם מתאמנים בחדר כושר על הליכון. זאת משום שאם המתאמן מאבד לרגע אחד את שיווי משקלו, הוא עלול להחליק, ליפול ולנקוע את הקרסול.כאבי שוקיים – לרוב, כאבים בקדמת השוק, לאורך צדה הפנימי של עצם השוקה, עשויים להיות סימן לדלקת שרירים. דלקת שרירים זו מתפתחת בדרך כלל באימונים אינטנסיביים בחדר כושר או במהלך אימונים הכוללים קפיצה או ריצה. כאבים במסובבי הכתף – כאב הנובע מפציעה בשרירים המסובבים את הכתף. פציעה זו עלולה לנבוע משימוש אינטנסיבי בכתפיים, לדוגמה פעילות שחייה המערבת גם זריקת כדור. כאבים בשרירי הגב התחתון – כאבי הנגרמים ממתיחות בשרירים אלה. הכאבים האלה מופיעים בדרך כלל באופן פתאומי, והם מעידים על כך שהמתאמן הפעיל לחץ פיזי מופרז על גופו. דלקת בזרוע – דוגמת הופעתה של דלקת בגידי השריר הדו ראשי, אשר מתבטאת בחולשה בזרוע בכאבים בכתף. הדלקת עשויה להופיע כתוצאה מביצוע פעולות גופניות חוזרות ונשנות באמצעות הזרועות כמו הנפת משקולות, משחקי גולף וטניס. קרע בלברום הכתף – פגיעה נוספת שעשויה להיגרם בעקבות הרמת משקולות ופעילות יתר מאומצת של השרירים באזור. הקרע מתבטא בדרך כלל בקולות נקישה באזור הכתף. דבר זה אומר, למעשה, שיש קרע באזור קדמת הסחוס אשר מקיף את שקע הכתף. שברי מאמץ – שברים קטנים שעשויים להופיע בעקב, הרגל או הקרסול. הם נוצרים בדרך כלל בגלל קפיצות ממושכות במקום, לדוגמה בעקבות משחק כדורסל או טניס. השברים האלה עלולים להתבטא בנפיחויות וכאבים. אם לא מטפלים בשברים האלה, הם עלולים להפוך לכרוניים.

אלה כמה מפציעות הספורט הנפוצות הקיימות היום. אם אתם סובלים מפציעת ספורט כלשהי, אסור להתעלם ממנה. פנו לרופא המטפל על מנת שיוכל להפנות אתכם לטיפול הנכון.