מאת: ד"ר נמרוד פרידמן

ניתוח להגדלת החזה נחשב לאחד הפופולריים ביותר בתחום הרפואה האסתטית. נשים רבות נעזרות בו כדי ליצור לעצמן את הגוף שתמיד רצו ובאופן זה משפרות משמעותית גם את הדימוי העצמי שלהן. כדי להשיג את התוצאה הרצויה קיימות היום שלוש אפשרויות מובילות, כשהמוכרת שבהן היא הגדלת חזה באמצעות שתלים בגודל המבוקש. אך לצד פרוצדורה זו, ניתן היום לבצע הגדלת חזה גם באמצעות הזרקת שומן עצמי, או בהליך משולב שכולל שימוש בשתלים ובהזרקה של שומן עצמי. שתי הפרוצדורות האחרונות ידועות פחות, אך הן עשויות לסייע לנשים רבות, ועל כן במאמר הבא נתמקד בהן.

כלים

 מהו ניתוח הגדלת חזה בשומן עצמי?

ניתוחי הגדלת חזה באמצעות שתלים נחשבים לניתוחים פשוטים יחסית, וכאשר מבצעים אותם במומחיות הנכונה הם לרוב משיגים את התוצאה המבוקשת. עם זאת, חשוב לזכור כי השתל הוא גוף זר לגוף, וישנן מטופלות החוששות מתהליך זה ומתגובת הגוף שלהן לשתל. לכן, במקרים מסוימים ניתן להיעזר בטכניקה חדשה ומתקדמת של הזרקת שומן עצמי לאזור החזה. בשיטה זו שואבים שומן מיותר ממקומות כמו הירכיים או הבטן של האישה, ומזריקים אותו לחזה בהתאם למראה המבוקש על ידי האישה. אם האישה מעוניינת בחזה בעל מראה מלא יותר ניתן גם להסתייע בשתלים ולשלב בינם לבין ההזרקות לקבלת תוצאה מיטבית.

הגדלת חזה בשומן עצמי - יתרונות וחסרונות

כאשר שוקלים ניתוח הגדלת חזה בהזרקה של שומן עצמי, חשוב מאוד להכיר את  יתרונות וחסרונות השיטה. לפני הטיפול יש לפנות כמובן לייעוץ אישי אצל מנתח פלסטי מומחה, אך לפניכן סיכום כללי שעשוי לסייע בקבלת ההחלטה על הפרוצדורה המתאימה לכן.

יתרונות הגדלת חזה בהזרקת שומן עצמי:

אין תגובה לגוף זר – הגדלת חזה באמצעות שתלים עדיין נחשבת למובילה בתחום, אך חשוב לדעת כי בניתוחים מסוג זה תמיד קיים סיכון כי הגוף יגיב לשתל מסיבה כלשהי. בהגדלת חזה בעזרת שומן עצמי לעומת זאת, הסיכון הזה לא קיים כיוון שהשומן נלקח מגופה של האישה ואינו נתפס כגוף זר.צלקות מזעריות – כאשר התהליך אינו כולל שימוש בשתלים, לא יהיה צורך לבצע חתכים להכנסת השתל אלא רק חתכים זעירים במקומות נסתרים, ועל כן גם לא יהיו צלקות משמעותיות בעור.מראה טבעי – השימוש בשומן עצמי מאפשר ליצור מראה טבעי לשד, וגם תחושת המגע בשד תהיה קרובה הרבה יותר למקור. עיצוב הגוף – הגדלת חזה בעזרת שומן עצמי מסייעת לאישה להיפטר משומן בלתי רצוי באזורים אחרים בגוף, ומעניקה לה מראה גוף מעוצב יותר.

חסרונות הגדלת חזה בהזרקת שומן עצמי:

מטבע הדברים, הליך זה לא יתאים לנשים רזות מאוד שאין להן עודפי שומן.טכניקת הזרקת שומן תגדיל את החזה בצורה מתונה, ועל כן לא תתאים למי שמעוניינת בהגדלה משמעותית של החזה. אחרי הטיפול, חלק מן השומן נספג בגוף וניתן לבצע טיפול חוזר כדי להגדיל יותר את החזה.מראה החזה המתקבל הינו פחות זקוף מאשר בהגדלת חזה עם שתלים

הגדלת חזה בשומן עצמי - למי זה מתאים?

כפי שניתן להבין, הגדלת חזה בשומן עצמי יכולה להיות הפתרון המושלם לנשים המעוניינות להגדיל את החזה במידה מועטה. ההליך יכול להתאים למשל לנשים שעברו לידה ורוצות לשפר במעט את מראה החזה אחרי תקופת ההנקה. ניתן להיעזר בטכניקת השומן העצמי גם במקרים שבהם רוצים ליצור סימטריה רבה יותר בין שני השדיים, ויש אפשרות גם לבחור בטכניקה המשולבת הכוללת שימוש בשתל ובהזרקות שומן ליצירת מראה טבעי ומלא. לכל שיטה היתרונות שלה, אך כדי לדעת איזו פרוצדורה תהיה המתאימה ביותר, יש לפנות למנתח פלסטי מומחה שיוכל להרכיב ביחד עם האישה את תוכנית הטיפול האידיאלית עבורה.