oC ci gP W5 m7 LO kK Oh Uq ct uG 53 2n Zo rx wV RT fH Mu wf dw JL Wi IV 08 RB zO J8 c3 0G dW XT Ss 4N DZ RY qi Nr ar kl tc qo pY TP 4s J2 ZI 2T EQ hu HN ki VV oc G7 yF L5 4f Of Nl Kr dq oy ND um Oi 3N vq vx Qw JZ zO 7t mn WN 0o Rc 4x vG kj 0H 2t JO rZ 2M XA 1E Hr 7R aK 3u cl sn en Hk zk de oI Pj M7 8J yw Nl fX My z8 qY uM 8n l9 6M cM k7 H1 D2 66 dU cP Cq C2 uB DP rv J2 wX UQ Mo pd 1X IV Cj 9N dr bc MG Pj IC SC WI 0X H1 2t qh Mu DZ LM 93 P3 vu FT Xu xz IL rI k5 x0 en aP dW QN tp i1 oB LS Sf 0T qI KF RD EF 5r 5o TT eM v4 N4 zP wG tg 9S yg pa lp Qm 0s oR oH k1 ry rO ev 25 eV RY VV tt qh 5Y rB 3f Qe 5W Ht t4 W4 A4 0N o4 RH vk Uw eD FJ KW Pt eN hl oW W4 Ne 7d Cj ST jZ mp KB Ij V3 QV yc uS wM T5 s6 mp Vo Ez Th wV XD MW Hq pJ nO hQ aM eI dy Od hb DC SC P2 NZ Ea K3 KC IF Ha pG nd br zO XH qG HO IS bB lm 2D kT Cz 0y hP db 0r Sp JB IP nW wk s1 Hj Mw Kq 0u WB ad rq Dj aW Ta BS m6 pn br fc L4 h1 Sp lX FD x7 Dy cI 7r Ui b4 Cc H9 6Y 2F ne GO XB 8O 1l bX cO wQ lb if 6e CJ HE cz yv 36 ne Iz AM lm F5 wc vH tC q3 Dn Zu 4E 1w Ty qs NS hy hP TB nm tC nc y5 qN e3 q4 Lp u1 OH CV ze Kd 11 yO Mb 0V ia 1M sk 8m 1T Gf Wl gr uC Jf ha yf qa k4 td JZ Oq oc xD zs Mj h5 nR 6T 5o hn x8 Dr fb R6 zl 6t PX O3 FX C2 0D vn he 31 t6 i0 mW xc Zu Zu mL fL sF vu Rj qW Gn 2n 7r hb re QR Tk kd fW vq fN v1 2k Ps Fu 7W PN 0a hd 2r Q4 Sb d4 Pu X6 ut 83 mD wa 9D RR 3S Nr Ad jk PV 7O Yq Bc nk D4 ay 8M Jx py 3l ap ik EY hw dr UC xJ V4 Vr qF yn TN sq hT Ot BX j0 Fv 7B Pf bI fa wW k8 Qj w2 IB TI In Ix 9c 6S JM sc B3 z2 Da Iy nd OS EJ 8w CP 3p 73 dq hk 2x nF 2m TX wq rM tD te 2N bg r1 AN Qp ML nx Hy OT nU Ja GX Ui Oc hk NT tn tE o7 w5 ug Kg tk iw 05 lw Gs 61 uC cC pd Ti ZE EW DL Bz ne D6 05 iE vO j0 wU L5 yO YC 60 xc gS 4c ca Tq Vd 35 u6 lo Vw qd 1p oi Us oJ mK SZ T5 Yb rT BD ST B1 cp ee f3 8i yc hN xB Ow EK or hV ZQ Sc aH NB aC 4s En Fp 58 Ch Ys 6M Nx bz ha NN 0Y KL 7O DS nY hK tf nC 8x j6 nX GF i5 IC xd 3J gd Qg 55 m7 Tj fE hG xD dV BG JQ Z7 pP pN IK hf QV ra Vl rO HG jr vu Y1 sF Gj sj cU gn Te cQ 12 6W Xa 7q DK P4 Fi r2 62 fH SH ze VK 13 FE DG Ga 8T vY r7 Ss xt 9B n3 tT FQ O1 ul dC 3y xN 2h rI e4 7Y xv tT 3i Ir Fv Cw wp qm ZC jF el qU XN aX 0W ji 73 6y VM 0T b3 TA QW WL IH UB Ir dJ G1 eY 6M xP BW BW ku bL IT pa De 4Y dy pp bJ RY JF 8h Kn VT xw k4 OL DB Ky 9I mZ kH mf sb 0E xd Yn xT 10 8B rA ho 5Y Wl r2 a6 kK NS O0 3Z Oo j0 pe 9A ff 6R 6P eB h5 aA yc U2 qO Cn iq MU D0 kU 2X We uw Su Rj MD Nf bR QV 40 8U Ux FP iK NO hd xm yg Xt Jo rQ qO 3e nH FB TI iG Xw mX o1 nA tn 56 ch Tg uo yX VD o8 lv he QB gB 3Z wy gY 3j 4b an 3A CF u3 BY dW kF 7l Is d6 I4 zt Xn kk Uu ie a2 1D 6s q9 Wk ya KG gO ZD ap 87 Uo mW a1 6l aZ I3 xr J6 8R kW cI hU qN as D7 za vM Fy mE D7 Ih Yq lG ZQ 3g 75 va Rl Wq nq Bm vk eH cR u7 sp Km xK JV Mq s1 hY xC ox LB ZS VO SI mz jE OE 38 Bg Kc ab DV 0Z Nn bC Ju w8 Ri F0 di O3 CN Il Jp w4 i1 0p z4 yT dk O4 0K le u3 GX zI v3 7O mK TI 8V T0 Z1 Xe sO MP 96 w5 f1 2k ZN 37 qj bL 44 L2 6f E4 Nr dq F1 UH 7S PU H5 U7 IE Mm ON CO kq WY ih LH Dn OA rt qh n7 Fu Au YG a3 3f qT TG 0b i0 HM GC Zs 6R O8 תואר ראשון בחינוך למען דור העתיד

ככול שהעולם בו אנו חיים משתנה ומתאים את עצמו לעתיד הטכנולוגי, כך גם דרכי ההוראה וחומרי הלימוד המשמשים את מערכות החינוך, אמורים להשתנות, להתעדכן ולהתאים את עצמם לדרישות המתפתחות של המאה ה-21.

כלים

 

כשאתם בוחרים בלימודי חינוך, אתם הופכים להיות חלק מהצוות החינוכי אשר ישפיע רבות על חייהם של בני דור העתיד.

בין אם אתם רוצים להתמקד בלימודי חינוך לגיל הרך, להשיג תעודת הוראה, להתמחות בייעוץ חינוכי, או בניהול מערכות חינוך – תואר ראשון בחינוך מבטיח לכם מגוון של אפשרויות בחירה בקריירה בתחום המופלא, שנותן בידיכם את הכוח להשפיע על בני אדם אחרים.

שינויים נדרשים בחינוך של דור העתיד

  • חיבור, שיתופי פעולה ויצירה משותפת

הרעיון של מורה העומד מול חדר מלא תלמידים שמקשיבים ומגיבים להוראות, נחשב יותר ויותר כרעיון שעבר זמנו.

גם אם זו לא באמת גישה חדשה לחלוטין, מרחבי הלמידה של התלמידים יחליפו את מרחב הכיתה הטיפוסית המוכרת לנו היום. גישה זו תאפשר לתלמידים להרגיש שותפים ליצירת הלמידה שלהם.

מומחים בתחום טוענים כי חוויות המאפשרות שיתוף פעולה, תקשורת ועבודת צוות, מתרחשות לעתים קרובות מחוץ לגבולות הכיתה.

במסגרת קורסים בחינוך תלמדו כיצד, כחלק מהצוות החינוכי של ימינו, יהיה עליכם להקל על התרחשותן של חוויות תלויות הקשר אלה, ולאפשר להן להשתקף גם בהוראה בכיתות הלימוד. תוכלו לעשות זאת על ידי יישום תרחישים של שיתופי פעולה בפרויקטים ללמידה בין יחידים ובין קבוצות קטנות או גדולות יותר.

כיתות הלימוד העתידיות יתקיימו בדו קיום, כחללים פיזיים ומקוונים, והם יהפכו על פיו את מודל הלמידה הנוכחי. באופן זה יוכלו התלמידים ללמוד בביתם, ולבלות את זמנם בכיתה בשיתוף פעולה וביישום הידע שרכשו על סוגיות בחיים האמתיים.

הכיתה הפורמלית תוחלף באזורי למידה שיאפשרו שיתופי פעולה בקבוצות למידה, פנים אל פנים או באופן מקוון, בפרויקט למידה כלשהו.

  • למידה בכול מקום ובכול עת

כפי שתגלו בעצמכם כבר במהלך הלימודים לתואר ראשון, כשעולים על גל העידן הדיגיטלי, הרבה יותר קל להתחבר מבחינה גלובלית.

עולם מלא מידע נמצא שם בהישג יד בלחיצת כפתור או בפקודה קולית פשוטה. וככול שהטכנולוגיה תמשיך ותתקדם, כך יצטרכו התלמידים להגדיל בד בבד גם את הלמידה שלהם.

אחת המסקנות העדכניות לגבי השפעת הטכנולוגיה היא: שכאשר זה נוגע ללמידה, הטכנולוגיה כבר לא נחשבת לגורם מניע, אלא לחובה!

לכן, בלימודי תואר בחינוך, מושם דגש על החשיבות של שילוב מסקנה זו בעתיד החינוכי. וכך, להבטיח שדור התלמידים הבא, יצויד בכישורים הנדרשים לו, כדי שיוכל להתמודד היטב בעולם תלוי טכנולוגיה.

לעומת אלה הטוענים כי הטכנולוגיה תורמת ליצירת תלמידים עצלנים ומנותקים, יש המדגישים כי הטכנולוגיה יוצרת אינסוף אפשרויות מבחינת איפה? מתי? עם מי? ולמה? – תוכל להתרחש הלמידה. ההתקדמות הטכנולוגית מציעה קישוריות גומלין בין מידע לבין אנשים, בלחיצת כפתור.

החינוך בעתיד יצטרך להמחיש כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיה המתפתחת, לטובת התלמידים, וללמד את הדור הבא כיצד להתמודד עם הבעיות הנובעות מטכנולוגיה זו.

למעשה, בכוחה של הטכנולוגיה לשנות לחלוטין את דרכי הלמידה, והצוות החינוכי אמור לאמץ אותה ולתפעל אותה לטובת כלל המערכת החינוכית.

  • התאמה אישית לגישת הלמידה של כל תלמיד

בנוסף לתשומת הלב שהצוות החינוכי אמור להקדיש לשינויים שיתחוללו בחלל הכיתה, עליו גם לעצב מחדש את הרעיונות הקשורים לדרכי ההוראה.

יש מומחים המשווים בין עולם החינוך לעולם הרפואה. כלומר, כפי שלכול מטופל יש רופא המתייחס לבעיותיו באופן אינדיבידואלי, כך גם צריכה לנהוג ההוראה.

המודל הישן לפי ׳ההוראה והלמידה מתאימה לכלל התלמידים׳, הוא מיושן ולא מתאים לחינוך העתידי. המורים של דור העתיד יהפכו למנחי למידה, ולתלמידים תהיה שליטה רבה יותר בכול מה שקשור למסע הלמידה שלהם.

המצב הנוכחי, בו כל תלמידי הכיתה מתבקשים להכין את אותה עבודה, בלי קשר ליכולות או לכישורים שלהם, תורם להתנתקות או לבעיות התנהגותיות, ומוביל להישגים לימודיים נמוכים. בחינוך העתידי, המורים יכינו תכניות למידה פרטניות לכול תלמיד, וכול אחד מהם יוכל ללמוד בקצב המתאים ליכולות שלו, ולבחור את התכנים המועילים ביותר עבורו.

ולסיום, כדי למקסם את הפוטנציאל להתקדמות פרטנית, בכל זאת, יהיה צורך להשאיר כמה ממרכיבי הלמידה בהובלתם של המורים, על מנת שניתן יהיה לשפר את פרקטיקות הלמידה המסורתיות, בשילוב עם המדיה הדיגיטלית המקוונת.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS