דויטשה בנק ישראל מנוהל מאז שנת 2000 על ידי דוקטור בועז שוורץ. בין הפעילויות שבוצעו על ידי הבנק תחת שרביט ניהולו של דוקטור שוורץ, נרשמו עסקאות עם החברות המובילות במשק הישראלי, כדוגמת סלקום, בזק, ועוד. צירופו של דר' שוורץ לדויטשה בנק ישראל נועד לבסס את תחום המימון התאגידי בארץ, אך בפועל, המינוי עלה על הציפיות וקידם את הבנק בתחומים רבים ומגוונים.

כלים

 

אל תחום הבנקאות הגיע דר' שוורץ לאחר לימודיו לתואר הנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב, תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה ודוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו, שהחזירו אותו לבסוף לעבוד כמרצה לכלכלה באוניברסיטת תל אביב - שם התחיל את לימודיו. אך, כיום כאמור, הוא מנהל את הבנק הזר הגדול בישראל, מנהל קשרים ועסקאות עם חברות ענק ברחבי העולם ולוקח חלק פעיל בהפיכת דויטשה בנק לבנק מוביל וחזק.

דויטשה בנק - הבנק הזר הגדול בישראל

דויטשה בנק הוא תאגיד בנקאות ופיננסים בינלאומי, שבסיסו בגרמניה. הוא נחשב לבנק הגדול ביותר בגרמניה ובין הגדולים בעולם. דויטשה בנק הוקם בשנת 1870 וכיום מונה יותר מ-2,000 סניפים ברחבי העולם וגם בישראל.

הבנק הענק פועל בתחום ההשקעות ובתחום הבנקאות הפרטית ואלו שני התחומים העיקריים של עיסוקיו הפיננסיים.

הבנק פועל בישראל ממשרדיו בתל אביב ומציע בעיקר שירות לתאגידים בתחום הפיננסי, היי טק, מדעי החיים, נדל"ן, תעשיה וכן הלאה.

בועז שוורץ, נציג הבנק ומנהל השלוחה הישראלית שלו, מונה לתפקיד בעקבות הרקורד המרשים שלו בתחום ההשקעות והייעוץ הפיננסי לגופים גדולים בארץ.

מאז מינויו לתפקיד, דר' שוורץ משמש כגורם מקשר בין ארגונים ועסקים בישראל לבין דויטשה בנק.

בין היתר, הוביל לביצוע עסקאות בשווי עשרות מיליונים, כמו הרכישה של בנק לאומי, עליה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "שוויו של בנק לאומי הוכפל בתוך שנתיים" והוסיף מילות תודה והערכה לדויטשה בנק על מעורבותו בסגירת העסקה המוצלחת, שהניבה רווחים נאים לקופת המדינה, בזכות המיסים הגבוהים ששולמו עבורה.

בנוסף על עסקה גדולה זו, הוביל שוורץ את הבנק בעסקאות עם חברות ישראליות נוספות, ביניהן בזק, סלקום, רכישת כ-5% ממניות בנק דיסקונט ועוד.

דויטשה בנק בשנת 2020 - העתיד כבר כאן

במהלך השנים האחרונות יצא דויטשה בנק העולמי למהלך התייעלות, שמטרתו להגדיל את הרווחים באמצעות צמצום עלויות מטה, הפסקה של חלק מהפעילות העסקית - בין היתר הפסקת מכירות ומסחר של מניות בין-לאומיות ויציאה מפעילות ניירות ערך, במקביל לחיזוק חטיבת הנכסים של הבנק, ניהול מזומנים ומימון סחר, מתן שירותים חלקיים בתחום המניות ועוד.

הנהלת הבנק העולמית הכריזה על המהלכים הצפויים להתרחש בשנת 2020 ואלה חלק מהם:

הבנק שואף לצמצם את הרבדים הארגוניים המורכבים, להגדיל את רמות האחריות האישית ולהקטין את הסתמכותו בוועדות. כחלק מאסטרטגיית 2020, הבנק הודיע על ביטול הועד המנהל הקבוצתי (GEC), צמצם את מבנה מועצת המנהלים מ-16 ל-6 ויפעיל מערכת תגמולים חדשה, שתופעל בהתאמה לביצועים והתנהלות. שורה של פעולות ניהול בחטיבות העסקיות האישיות של הבנק, בין היתר בשווקים בינ"ל הבנק הודיע ​​על שורה של צעדים ליצירת חטיבה עסקית חזקה בשווקים גלובליים עם פלטפורמה קבועה ולכן יפסיק את השימוש במוצרים מסויימים כגון: מסחר בניירות ערך מגובים במשכנתאות מגורים בסחר, מסחר מאובטח בסיכון גבוה וכן הלאה. השקעה סלקטיבית מחודשת בתחומים כמו פתרונות אשראי, הלוואות ללקוחות ותיווך פריים. חסכון באמצעות התייעלות תשתיות וטכנולוגיות. חיזוק השותפות בין החטיבה העסקית ללקוחות פרטיים ועסקיים, לחזק את סטטוס הלקוחות במרכז על ידי איחוד השירותים ללקוחות בגרמניה, חיזוק הנוכחות האירופאית של הבנק, אימוץ גישה משולבת לתחום היזמות הצומח בגרמניה ומחוץ לה ועוד. לייעל את פעילות הבנק בתחומי תאגידים והשקעות (CIB). צמצום משמעותי בהוצאות ע"י סגירה של כ – 200 סניפים ברחבי העולם. פיתוח מוצרי פרישה חדשים ולהשקיע בתחום הפנסיה יצירת אוטומציה מלאה של הבק אופיס ושל המשרדים הפרונטליים. עמידה בשורה של יעדים פיננסיים, שיביאו את הבנק ליעד שנקבע.

לדברי מנכ"ל דויטשה בנק ישראל - בועז שוורץ, כתוצאה ממהלכים אלה, הבנק צפוי בשנים הקרובות להתמקד בתוכנית הייעול ולחוות פריחה וגדילה משמעותית ברווחים.

נציגות ישראלית בולטת בעולם הפיננסים

בועז שוורץ, העומד בראש דויטשה בנק ישראל משנת 2000 ועד היום, הוביל את הנציגות הישראלית של הבנק למעמד מכובד בין הבנקים הזרים המובילים בישראל, עם מחזור הכנסות שנתי של 150 מיליון דולר ורקורד של עשרות עסקאות עם החברות המובילות בשוק.

כיום שוורץ מתגורר בפרנקפורט עם משפחתו ומשקיע את זמנו ומרצו לקידום קשרים עם משקיעים, יזמים וכלכלנים מכל העולם ובעיקר מישראל וגרמניה. מומחיותו בתחום מסייעת לייצר אינספור עסקאות, המשפיעות באופן יומיומי על המסחר והכלכלה ברחבי העולם, מקדם את האינטרסים של דויטשה בנק ושל חברות ומשקיעים מישראל – והרווח כולו שלנו.