סוכרת איננה מחלה סימפטית, אך כיום הרפואה יודעת להעניק מענה ראוי ואיכותי לחולים בה. היצמדות לאורח חיים נכון ואל המלצות הרופא המטפל, משפרת משמעותית את איכות חייהם של החולים בסוכרת. אז מהי הסכרת? מחלה המאופיינת בריכוזים גבוהים של גלוקוז בדם. המאפיין הבולט ביותר של החולים בסוכרת, הוא היעדר ההורמון אינסולין. אנשים החולים בסוכרת סובלים ממחסור באינסולין, מה שמונע מהסוכר לחדור אל התאים השונים בגוף ולאפשר תפקוד מערכתי תקין ובריא.

כלים

 

סוגי הסוכרת השונים, הכירו:

הסוגים העיקריים של מחלת הסוכרת היא סוכרת 1 וסוכרת 2:

  • סוכרת 1: החולים בסוכרת מסוג זה סובלים מחוסר של אינסולין, ולא מכמויות נמוכות שלו. רבים מכירים את הסוכרת הזו בשם העממי יותר שלה – "סוכרת נעורים". תיאורה של הסוכרת בשם זה נובע מהעובדה כי היא לרוב מתפרצת בגילאים צעירים. מה שקורה בסוכרת זו הוא שנהרסים תאים בבלטות הלבלב, וכך גם נוצר החוסר המוחלט באינסולין. 
  • סוכרת 2: החולים בסוכרת מסוג זה לא סובלים ממחסור של אינסולין, אלא שהבעיה היא אחרת: האינסולין קיים, אך הוא מתקשה למלא את תפקידו כנדרש. הסוכרת הזו מוכרת גם בשם "סוכרת המבוגרים". הסיבה? היא לרוב תתפרץ בגילאים מתקדמים יותר. כאמור, במקרה הזה קיים אינסולין, אך הוא לא מצליח לתקשר עם הרקמות – הן מתנגדות לו וכך נוצרת הסוכרת.

איך מאבחנים את מחלת הסוכרת?

אחת הבעיות העיקריות של הסוכרת, היא העובדה כי לעתים קשה מאד לחולים לזהות שמשהו לא כשורה. כבר יוצגו בפניכם מספר סימפטומים שיכולים לרמוז על הסיכוי לסוכרת, אך על מנת לאשר אותה סופית יש צורך לעבור בדיקות דם כלליות. מה יכול להעיד על סוכרת?

תחושת עייפות כללית. הגוף של חולי הסוכרת לא יודע להפיק את המיטב מהסוכר על מנת לייצר אנרגיה בגוף. כתוצאה מכך, ישנה תחושת עייפות כללית-כרונית שיוצרת תסכול. רבים מנסים להוסיף עוד שעות שינה בלילה או לנוח בשעות הצהריים, אך מקור העייפות הוא כאמור במחלת הסוכרת.שתן מרובה וצמא לא סביר. סימפטום נוסף המייחד את הסוכרת הוא השתנה מרובה, שיוצרת "תופעת לוואי" של צמא. ישנו צורך לתת שתן בתדירות גבוהה, אך לא תמיד מספיקים החולים בסוכרת לחדש את "מלאי הנוזלים" בגוף וכך נוצרת תחושה של תשישות וצמא.

גם במחלה שכזו, העירנות למניפת הסימפטומים המאפיינים את המחלה, מבורכת. עם זאת, האבחנה הסופית לסוכרת תתבצע אך ורק על ידי הרופא. חשוב לציין זאת, מאחר ובעידן הנוכחי רבים נוטים לאבחן את עצמם בקלות במחלות מסוימות, או לחילופין הם שוללים מחלות על בסיס חומרים שונים אליהם נחשפו ברשת.

איך מטפלים בסוכרת ומשפרים את איכות החיים?

הדרך לטיפול נכון בסוכרת מתחילה באבחנה מוקדמת. ככל שהמחלה מאובחנת מוקדם יותר, כך נחסכת לה תקופה ארוכה של ייסורים וסבל. הטיפול בסוכרת מותאם אישית לכל מטופל, כאשר סוג הסוכרת משפיע בעיקר על סוג הטיפול הניתן.

אחד הטיפולים המזוהים ביותר עם חולי הסוכרת, הוא כמובן הזרקת האינסולין. כאמור, גופם של חולי הסוכרת מתקשה בייצור האינסולין, כך שהפתרון המתבקש הוא להעניק לגוף את שחסר לו. כמות האינסולין המוזרקת חייבת להיות מדודה, מבוקרת והיא מושפעת מרמות הסוכר בדם.

בנוסף, ישנן תרופות לטיפול בסוכרת שיכולות לסייע. לדוגמא: תרופות בשם גלוקו-ג'ל ונוירובטיק, המסייעות גם הן במצבים מסוימים. שימו לב כי דרך הטיפול בסוכרת תינתן על ידי הרופא המטפל. השיקולים הנלקחים בחשבון עם בניית תכנית הטיפולים: אורח החיים, גיל המטופל, סוג הסוכרת ורמות הסוכר בדם. לרוב, יומלץ באופן גורף על תזונה מאוזנת, פעילות גופנית וטיפול תרופתי.