האכלה בשעות מסודרות והתאמת אוכל לפי גיל הם גורמים חיוניים לבריאות הכלב. האם אתם מאכילים נכון את חיית המחמד שלכם?

כלים

 

פשוט מאוד להקל ראש בכל אשר נוגע למתן מזון לכלב: קונים לו משהו וזהו - נגמר הסיפור. זה מה שאתם עושים? אם כן – זאת טעות גדולה. יכול להיות שאתם מזיקים לכלב שלכם. להלן כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור נכון מזון לכלב וגם להאכיל אותו כמו שצריך.

האכלה בשעות מסודרות

אחד הגורמים להשמנה אצל כלבים היא זמינות אוכל של 24 שעות ביממה. זה נעשה מתוך מחשבה טובה על מנת שתמיד יהיה אוכל זמין לכלב. אבל לפעמים האהבה כלפי בעל החיים עלולה להיות גם מזיקה. יש כלבים שמשמינים בגלל סיבה זו. הם אוכלים יותר ממה שהם צריכים. לכן עדיף שתתנו לכלב שלכם אוכל בשעות מסודרות. בבוקר ובערב. הוא יאלץ להתרגל, ואולי להיות רעב קצת פה ושם עד שיבין מתי מוגש האוכל, אבל בסופו של דבר זה לטובתו. מתלבטים לגבי כמה אוכל לתת לכלב בכל ארוחה? זה כתוב על האריזה של אוכל הכלבים שלכם בהתאם למשקל הכלב.

טיפ: חטיפים עלולים לגרום להשמנה. אין לתת סתם חטיפים בלי הגבלה. הכלב מקבל את כל מה שהוא צריך מהאוכל הרגיל שלו. השתמשו בהם בתבונה למטרות כמו אילוף, ניקוי שיניים ופינוק, אבל אל תגזימו.

האם הכלב שלכם רגיש למרכיב כלשהו?

כלבים הם כמו בני אדם, גם הם רגישים. אסור לתת להם מאכלים כמו למשל שום ושוקולד, אבל הם יכולים להיות רגישים גם למאכלים רגילים לכלבים. יש כלב שרגיש לדגים, אחר לאורז ולכן יש צורך לבצע החלפה של האוכל. ניתן לבדוק אוכל סופר פרימיום לכלבים. מדובר במזון יקר משמעותית מהמזון הרגיל, אבל הוא נחשב למאוד בריא. מרכיבים שניתן למצוא במאכלים כאלה: ספירולינה, שמן זית, שמן זרעי פשתן ועוד.

כלבים מבוגרים

כאשר הכלב מגיע לגיל 7, זה הזמן לשנות את האוכל שלו ולהתאים אותו לגילו. בגילאים כאלה הכלב כבר פחות אנרגטי ולכן הוא חייב אוכל שמתאים לגיל שלו. אם הכלב שלכם עבר את הגיל ופתאום התחיל להשמין, כנראה שזאת בדיוק הסיבה. התייעצו עם וטרינר או בעל חנות חיות על מנת להתאים את סוג האוכל הטוב ביותר לכלב שלכם בהתאם לגילו.

פרווה שאינה נראית טוב

זוהי טעות שלא מעט בעלי כלבים עושים. הם לא מייחסים חשיבות לאוכל, וקונים בכל פעם את האוכל הכי פשוט שהם מוצאים בחנות. יש מחיר לאוכל וזה יכול לבוא לידי ביטוי במראה הפרווה. אוכל איכותי (והוא ממש לא חייב להיות סופר פרימיום) יגרום למראה פרווה מבריק ומטופח יותר. אם זה המצב אצל הכלב שלכם, תעשו ניסוי, תעברו לחודשיים הקרובים לאוכל ברמה גבוהה יותר. אתם תראו איך תוך פחות מחודש הפרווה שלו מקבלת מראה הרבה יותר טוב.

רגע לפני שמחליפים סופית את האוכל

התייעצו עם מומחה שהוא גם גורם בלתי תלוי שייתן לכם המלצה נטולת אינטרסים. את ההחלפה תעשו בהדרגה. הוסיפו עוד קצת אוכל חדש לישן במשך שבועיים. לאחר שבחרתם אוכל, תעשו מנוי בחנות חיות למזון. כך תוכלו לקבל שק חינם על כל 5 שקים שתרכשו. בטווח הארוך מדובר בחסכון מאוד משמעותי.