כשרוצים לקנות רכב, בין אם מדובר ברכב חדש או ישן (יד שנייה), ישנם המון גורמים להתחשב בהם. ניסינו לרכז עבורכם את מבחר הטיפים לקניית רכב, אשר יתאימו לשני המקרים. שימו לב שחלק מהטיפים לקניית רכב יתאימו יותר לקניית רכב מיד שנייה, היות ובמקרה של יד שנייה ישנם יותר גורמי הפתעה.

 

תכננו תקציב

החלק של תכנון התקציב הוא המשמעותי והחשוב ביותר לפני ובמהלך רכישת רכב, לא משנה אם מדובר ברכב חדש או יד שנייה – כדאי לדעת מראש כמה נרצה, וכמה נוכל להשקיע. כחלק מתכנון התקציב אפשר להתחשב בהלוואה (אם נרצה לקחת אחת לשם רכישת הרכב), במקרה כזה כדאי להכניס לשיקול את תנאי החזר ההלוואה ואת גובה ההחזר החודשי.

טרייד-אין

אם יש לנו כבר רכב, ואנחנו מנסים לחפש להשתדרג – כדאי לבדוק אם ישנה אפשרות טרייד-אין עבור הרכב הישן. כמובן שאם נבחר לרכוש רכב משומש מאדם פרטי הסבירות שהוא יהיה מעוניין לקנות את הרכב הישן שלנו היא מאד נמוכה, אבל אם נרכוש רכב ממגרש שמתעסק בקניה ומכירה של רכבים – כדאי לבדוק איתם אם הם מעוניינים לרכוש את הרכב הישן בעסקת החלפה.

בחירת הרכב

לאחר תכנון תקציב, ההבדל בין רכישת רכש חדש לרכישה מיד-שנייה הוא בעצם בישום התקציב. לאחר שקבענו לעצמנו את הסכום שנוכל להרשות לעצמנו, אם נחפש רכב מיד-שנייה אפשר לחפש רכב בעלות קצת יותר מהתקציב, היות וישנה אפשרות מיקוח עם בעל הרכב שתאפשר להוריד מעט את המחיר. אם נחפש רכב חדש עדיף לחפש קצת מתחת לתקציב שקבענו – היות ואולי נרצה להוסיף תוספות על הבסיס המוצע לנו.

עלויות נוספות

בלי קשר לתוספות במקרה של רכב חדש, ישנן עלויות נוספות לרכישת הרכב שעדיף לקחת בחשבון – עלויות ביטוח, עלויות רישוי (עדיף אפילו לבדוק האם עלויות הרישוי כלולות במחיר הרכב), עלויות העברת בעלות על רכב מיד-שנייה, עלויות תיקון לרכב מיד שניה, וכמובן, כמו שהוזכר בסעיף הקודם – עלויות של תוספות שנרצה להוסיף לרכב (מערכת שמע, GPS ושאר אביזרי איבזור).

יד שנייה – עדיף מבעלות פרטית

למרות האפשרות המאד נוחה של טרייד-אין – תמיד עדיף להמנע ממגרשים שמתעסקים בקניה ומכירה של רכבים, ואפילו יותר להמנע מסוחרי רכב (סוחרי רכב לרוב מבצעים עסקאות מפוקפקות ולפעמים גם לוקחים רכבים שהושבתו לאחר תאונה משפצים ומוכרים אותם). אם נעדיף את האופציה של לרכוש רכב מיד שנייה – עדיף תמיד לקנות רכב מהאדם שנהג בו לפני כן.