כל תהליך בנייה ובכלל זה גם בניית בית פרטי, מתחיל תמיד בשלב של עבודות עפר. שלב זה הוא השלב של הכנת הקרקע על פי הוראות המהנדס ובהתאם לנתונים שהתקבלו ממודדי השטח המקצועיים. במסגרת עבודות העפר הללו ישנם מקרים רבים בהם יש לבצע גם עבודות חפירה נרחבות, ועבודות החפירה הללו יכולות להמשיך לאורך כל תהליך בניית השלד של המבנה גם לצורך הטמנת תשתיות, כלונסאות ואלמנטים אחרים בתוך הקרקע, לרבות בניית מרתף. עבודות חפירה בבניית בית פרטי חייבות להתבצע, בדיוק כמו בכל פרויקט, על פי כל הקווים המקצועיים המנחים שעליהם נדבר בשורות הבאות.

כלים

 

בניית בית פרטי והאתגרים שלה

אחד מהמאפיינים המרכזיים של בניית בית פרטי הוא שהפרויקט ממומן ומנוהל על ידי אדם פרטי, לקוח פרטי, שאין לו שום מושג בענף הבניין וזאת בניגוד למשל לפרויקטים גדולים שמנוהלים על ידי יזמי נדל"ן מנוסים. ועדיין, על אף שזהו בדיוק המצב, על האדם הפרטי המממן את הפרויקט להבטיח כי הכל מתבצע בצורה הכי מקצועית שאפשר, לא פחות מקצועית מאשר פרויקט בנייה רחב ידיים שמנוהל על ידי יזם מנוסה, ודברים אלה מתייחסים גם לתחום הספציפי של עבודות חפירה ועבודות עפר בבניית בית פרטי.

עבודות עפר ישראל – מומחים בביצוע עבודות עפר

דגשים הנוגעים לעבודות חפירה

עבודות חפירה הן למעשה עבודות החודרות אל עומק הקרקע למגוון רחב של מטרות כמו הטמנת תשתיות, יצירת מפלסי אדמה, חיזוק קרקע, יישור קרקע וכן הלאה. אחד הדברים החשובים ביותר בביצוע עבודות חפירה בבניית בית פרטי הוא בדיקת תמונת התשתיות העוברות בתוך הקרקע לפני ביצוע החפירות. חפירה שפוגעת בקו תשתית יכולה לגרום לנזק רב, הן במונחים כלכליים והן במונחים של חיי אדם.

עבודות חפירה בבניית בית פרטי צריכות להתבצע גם על פי תכנון ידוע מראש ואשר אושר על ידי אנשי המקצוע המוסמכים לכך בעלי תואר הנדסי בתחום הספציפי. לפני ביצוע עבודות החפירה יש לבצע, מעבר לנושא של איתור תשתיות עליו דיברנו קודם לכן, מדידות שטח שבאמצעותן ניתן לקבל תמונה של טופוגרפיית השטח ועל פיה לבצע חפירות ותזוזות של עפר על מנת ליישר את השטח או ליצור את הטופוגרפיה הנדרשת על פי תכנית הבנייה.

הסתייעות באנשי מקצוע

בכל מקרה, עבודות חפירה בבניית בית פרטי חייבות להתבצע על ידי אנשי מקצוע בלבד ועל פי פרוטוקולים מקצועיים שכוללים בתוכם, בין היתר את הנושאים של איתור תשתיות, מדידות ואישור מהנדס, עליהם דיברנו קודם לכן. בשלב ראשוני של הפרויקט עשוי להיות זה קבלן עפר שיבצע את עבודות החפירה ובהמשך הדרך יהיו אנשי מקצוע נוספים כמו קודחי כלונסאות וקבלנים אחרים שמשימתם כרוכה גם ביצירת חדירה אל תוך הקרקע לצורך בניית השלד או לצורך הטמנת תשתיות שונות כמו קווי ביוב, קווי מים, קווי חשמל, קו גז וקווי תקשורת.