מודאגים ממכשירי האזנה המוסתרים בביתכם? אם אתם חושדים שמישהו הטמין מכשירי האזנה בביתכם, יש דרכים לאתר מיקרופונים או מכשירים נסתרים תוך שימוש בגלאים מקצועיים.

כלים

 

מתחילים עם התבוננות קפדנית

מכשירי האזנה מוסתרים מגיעים במגוון צורות וגדלים, לכן מומלץ להתחיל בבחינה מדוקדקת של סביבתכם. כאשר אתם סורקים את הבית שלכם לאיתור מכשירי האזנה, בדקו אם יש משהו חדש או חפץ שאינו במקומו.

בחנו בקפידה כל רהיט, באמצעות מישוש והבזק אור של פנס, כולל חפצים מחוץ לטווח הראייה או חפצים נסתרים. הקפידו על אותה בדיקה בחפצים דקורטיביים, מסגרות תמונות וכריות בביתכם.

ברגע שהמובן מאליו נסרק, היכנסו לפרטים

הסתובבו בבית שלכם לבדיקת צבעים או חורים זעירים על הקירות או התקרות, כמו גם כמויות קטנות של אבק לבן על רהיטים או עציצים. לאחר מכן, בדקו את כל מנעולי הדלתות, בדקו את התחושה והתפקוד האופייניים שלהם. ישנם גם פריטים רבים שתצטרכו לבטל או להסיר כאשר אתם סורקים את הבית שלכם לאיתור מכשירי האזנה, כגון:

מתגים חשמליים ושקעי קירות.גלאי עשן.אביזרי תאורה על הקירות והתקרות.אריחי תקרות.שעונים.מנורות.

בשלב הבא, אתם צריכים להקשיב. המתינו עד שביתכם יהיה ריק, ובחוץ יש רעש תנועה מינימלי, ואז כמו את כל מכשירי החשמל – מהמקרר עד המחשב. הקשיבו. היכנסו לכל חדר ועמדו בשקט. אם אתם שומעים צלילי זמזומים רכים או קולות מצפצפים, עקבו אחריהם.

מכשירי האזנה דורשים חשמל

מכשירי האזנה זקוקים לאספקת חשמל, והסוללות לא מחזיקות מעמד זמן רב. סביר להניח כי כל מכשירי ההאזנה המוסתרים משתמשים במקור כוח יציב ואמין, אז עקבו אחר כל החוטים הנראים לעין, וכבלי USB בביתכם. בשלב הבא, בדקו את הנתב שלכם, בחנו את כל המכשירים המחוברים וסמנו כל אחד שאינו מוכר.

מכיוון שייתכן שהמאזין חיבר כל מכשיר האזנה למקור נפרד, בדקו אם יש נקודות חמות חדשות או רשתות Wi-Fi עם איתות חזק ליד ביתכם. ואל תשכחו שמכשירי האזנה עשויים להיות גם שתולים במכשירים הקיימים שלכם, תוך שימוש במיקרופון להקלטה. בדקו בזהירות גם את הטלפון הנייד והמחשב שלכם.

השתמשו במספר גלאי מכשירי האזנה

לאחר הבדיקה הראשונית תוכלו לרכוש סורקים המיועדים לאיתור מכשירי האזנה בביתכם. בחרו את המכשירים המצוידים בטכנולוגיה מתקדמת, על מנת שתוכלו לבצע עבודה יסודית.

גלאי מכשירי האזנה יכולים לסרוק אחר משדרים. כבו את כל המכשירים האלחוטיים, כולל סמארטפונים ונתבים, ואז העבירו לאט ובזהירות את גלאי מכשירי ההאזנה בביתכם. כל דבר שישדר אות רדיו, יימצא. בהתאם לדגם הגלאי, תוכו לראות גרף פעיות חזותי או לשמוע צליל שמתגבר ככל שמתקרבים למכשיר ההאזנה.

גלאים שאינם לינאריים יכולים לעזור לכם לאתר אלקטרוניקה למוליכים למחצה; יחד עם זאת, בדקו היטב מה מוצאים גלאים אלה, מכיוון שפריטים "בטוחים" כמו מסמר בקיר, יכולים ליצור חיוביות שגויה. אם ברצונכם לבצע סריקה מפורטת לאיתור מכשירי האזנה נסתרים, רכשו סורק תדרי רדיו על מנת לאתר הגדרות שידור מתקדמות.