היכרות עם סל השירותים בתחום של אבטחת מידע יכולה לסייע לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. בעידן הנוכחי, סקר אבטחת מידע הוא לא מותרות אלא כלי חשוב בשמירה על האינטרסים של העסק. זו גם הסיבה שבגללה סקרי סיכונים חשובים גם בעסקים קטנים וגם בתאגידים בינלאומיים ולכן תהליכי אותנטיקציה מתבצעים על בסיס יום יומי עבור חברות בכל רחבי העולם.

כלים

 

שירותי אבטחת מידע וסקרי סיכונים כוללים בראש ובראשונה ביקורת. ביקורת מערכות מידע אפשר לתאם עוד לפני שהעסק מתחיל לפעול, או כמובן תוך כדי הפעילות השוטפת. באופן עקרוני, ככל שמקדימים לתאם שירותי ביקורת מערכות מידע – כך עולה הסיכוי להשיג ממצאים משכנעים ולטפל בבעיות מהותיות או פרצות אבטחה.

איזה פתרונות אבטחת מידע יש על הפרק?

מה שרוב בעלי העסקים והחברות לא מבינים הוא שחשוב מאוד להתאים פתרונות אבטחת מידע לסוג הבעיה שאיתה מתמודדים. במילים אחרות, מלבד תכונות ייעודיות שאמורות לזהות ולמנוע פרצות אבטחה, כל יתר הכלים מותאמים באופן אישי לסיטואציה שעל הפרק. יתרה על כך, זו אחת הסיבות שצריך לבצע סקר אבטחת מידע באופן תקופתי ולא רק בצורה חד פעמית.

ביקורת מערכות מידע מבוצעת כיום על פי סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. אם רוצים להפיק תועלת מביקורת כזו, צריך לדאוג שבמערכת המידע יהיה את כל האינפורמציה הרלוונטית על הווירוסים החדשים ועל פרצות האבטחה. למעשה, מדובר על אחד התחומים היחידים שבהם פתרונות אבטחת מידע משתנים באופן תדיר ואפילו כל כמה שעות.

ייתכן למשל מצב שבו פרצת אבטחה בחברה מסוימת תשפיע על האופן שבו סקרי סיכונים יתבצעו בחברה אחרת לגמרי. בפועל, סקר סיכונים מיועד לכל סוגי החברות, הפעילויות והעסקים ואין קשר בין השירות או המוצר שאותו מוכרים לבין פרצות אבטחה קיימות. כל עוד העסק משתמש בתקשורת מחשבים ובאינטרנט, הוא חשוף לנזקים וזקוק לשירותי אבטחת מידע.

הדור הבא של אבטחת מידע

כיום גם ברור שאי אפשר להסתפק בפעולות תקופתיות של סקרי סיכונים על מנת להגביר אותנטיקציה של מידע ולמנוע פרצות אבטחה. אם רוצים להגן על העסק, צריך לעדכן גם את העובדים והספקים ולהטמיע כללי התנהגות נכונים של בטיחות ברשת. רק כך ניתן לשלב בתוך ביקורת מערכות מידע גם פרטים על ההתנהלות עצמה ועל מה שמשפיע על רשת התקשורת מבפנים.

בסופו של דבר, בעלי עסקים יכולים להיות רגועים בידיעה שיש להם על מי לסמוך עם הנושא של אבטחת סייבר. כמובן שלא מצופה מבעלי העסקים לבצע בעצמם סקר אבטחת מידע אם הם לא מגיעים מהתחום, אבל בשביל זה יש חברות אבטחת מידע לעסקים. מהרגע שבו יוצרים קשר עם אנשי מקצוע, כל שנותר הוא לתאם מועד מתאים עבור ביקורת מערכות מידע מקיפה, עניינית ומנומקת עם דוגמאות והסברים משכנעים.