ענפי הייבוא הייצוא הם ללא ספק בין הענפים הלחוצים ביותר במשק. עם כמות הבירוקרטיה שאיתה צריך להתמודד על בסיס יום יומי לצד הפתעות שונות שעלולות לצוד עם הגעת הסחורה או עם שילוחה, קשה להתווכח עם העובדה שמדובר בעבודה שדורשתמאיתנו תשומת לב מיוחדת לפרטים הקטנים. והדבר תקף גם ברגע שאנחנו בוחרים חברת שילוח בינלאומי. בשוק היום קיימות לא מעט חברות שילוח בילאומי שמציעות כלל שירותים שונים כשזה נוגע לשילוח, אבל איך תדעו לבחור את החברה הטובה ביותר עבורכם? במיוחד עבורכם הכנו את המדריך המלא לבחירת חברת שילוח בינלאומי.

כלים

 

התאימו את החברה לסחורה

הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק כשאתם בוחרים בין חברות שילוח בינלאומי, הוא האם החברה שאיתה יצרתם קשר - מצויידת בכלים ובאמצעים הנדרשים על מנת לשלח את הסחורה שלכם. יכול להיות שאתם זקוקים לחברה שמתמחה בשילוח של חומרים כימיקליים שונים, או בחברה שמספקת שירותי שילוח ימי עם מכולות. יכול להיות שגם שתגלו שישנם מוצרים מסויימים שהחברה איננה מוכנה לקחת עליהם אחריות בשילוח מטעמי בטיחות. כך או כך, רצוי לערוך סקר שוק מקיף בנושא ולוודא שאתם מתאימים את החברה לסחורה שלכם, ולא להפך.

מדינות הייצוא והייעד

אמנם ישנן לא מעט חברות לשילוח בינלאומי שפועלות כיום בשוק, אבל זה לא אומר שלכולן יש את הכלים והאמצעים לשלח את הסחורה שלכם מכל מדינה בעולם. הצעד הבא שלכם בבחירת חברת השילוח שלכם, הוא לברר מהן המדינות אליהן החברה יכולה להגיע והאם עומדות בפני החברה מגבלות כלשהן בעת שילוח למדינות השונות. בנוסף, זוהי הזדמנות מצויינת לשאול גם על תהליך השילוח עצמו ומהם השלבים שעוברת הסחורה שלכם עד שהיא מגיעה לנמל היעד.

מה התנאים המוצעים לכם?

לרוב, חברות המתמחות בשילוח בינלאומי מציעות הרבה יותר מרק שילוח הסחורה. וכשאתם נאלצים להתמודד עם כל כך הרבה פרטים קטנים שעליכם לשים אליהם לב על מנת לא לבד זמן וכסף, יכול להיות שתגלו שהשירותים האלו הופכים לחלק בלתי נפרד מהעבודה שלכם. לכן השלב הבא בבדיקה שלכם, הוא להבין מהם התנאים הכלליים והנוספים שהחברה יכולה להציע לכם. לדוגמה, האם ישנן אפשרויות אחסון במכולות לפני או אחרי השילוח? האם החברה לוקחת את האחריות על ביטוח הסחורה על פי תנאי השילוח הבינלאומיים? מה הן אפשרויות השילוח העומדות לרשותכם (שילוח אווירי/ימי?). כל אלו ייעזרו לכם לבחור בצורה טובה יותר את חברת השילוח שלכם מבין שלל חברות שילוח בינלאומי.

בהצלחה!