רובינו מבלים שעות ארוכות מחוץ לבית, אולי אפילו יותר בחוץ מאשר בבית עצמו. ולכן, כאשר אנחנו כבר בבית, בעיקר ברגעים שבהם אנו רוצים להירגע, לנשום לרווחה ולנוח מכל היום העמוס שעבר עלינו, חשוב שנשקיע בעיצוב ובאווירה של החדרים שלנו. גופי התאורה תופסים חלק נכבד ביצירת האווירה הרצויה לנו, וכשלוקחים בחשבון את העובדה שלכל חדר מבנה ופונקציונליות שונים, כדאי להתאים ולעצב אותם לכל חלל בנפרד.

כלים

 

אין ספק שכל חדר בבית הוא אחר, ולכן מצריך תאורה ייחודית לו. אם בחדר השינה שלנו נשאף ליצור אווירה רומנטית למשל, ודאי שלא נוכל לעשות שימוש באותה תאורה עבור החדר המשמש כמשרד ומחייב אותנו להיות מרוכזים ולשמור על ערנות, לקרוא בבהירות, או אף לארח לקוחות מפעם לפעם. כך או כך, לעיצוב גופי תאורה בחדר השינה, במטבח או במשרד יש השפעה ישירה הן על מצב הרוח שלנו, והן על התפקוד היום יומי שלנו בבית, וזאת בניגוד לתאורת במה לאירועים.

על עיצוב גופי תאורה בחדר השינה

כשנבוא לעצב את גופי התאורה של חדר השינה, יש לזכור שכשאנו נחשפים לאור חזק ובעיקר לבן, הדבר משפיע על איכות השינה שלנו, שכן אור זה דוחה את תהליך הייצור של הורמון המלטונין. הורמון זה אחראי על וויסות השעון הביולוגי הטבעי בגוף, מה שיכול לגרום לבעיות שינה מסוגים שונים. לכן, כאשר מתכננים ומעצבים את גופי התאורה לחדר השינה, מומלץ להימנע מבחירה של תאורה חזקה.

ישנם כאלה שמקדישים את חדר השינה לשינה בלבד ולא מכניסים אליו מסכים כמו טלוויזיה, מחשב וכיוצא באלה. אחרים אוהבים לשלב פעולות נוספות לשינה, כמו קריאה למשל. לכן, לפני שאתם מחליטים על תהליך העיצוב של גופי התאורה בחלל, כדאי להגדיר מראש את הצרכים שלכם, וכמובן להתייעץ עם יועץ תאורה מנוסה.

ברוב חדרי השינה, נבחר נקודת אור מרכזית באמצע התקרה או מעל המיטה, ובנוסף, נוכל לשלב גם גופי תאורה אשר יוסיפו לעיצוב של החדר, כמו למשל גופי תאורה צמודי קיר. אם יש לכם שידות ליד המיטה, כדאי גם להוסיף מנורות עמידה, אחת בכל צד.

עיצוב גופי תאורה פונקציונלי

כאמור, חשוב לזכור את ההתנהלות שלנו ברחבי הבית, והנוחות. לדוגמא, יש מי שיקדיש את פעולת הקריאה לפינה קבועה בבית, ויש מי שישמח שתהיה לו האופציה לפתוח ספר בכל חדר בבית, גם בסלון למשל, או חדר השינה.

פיזור מנורות קריאה ברחבי הבית יענה לא רק על צורך הקריאה, אלא גם יוסיף רבות לעיצוב. מנורות הקריאה יכולות להיות מונחות על גבי שידה קטנה או שולחן, ואם רוצים לייצר מראה יותר מיוחד ויוקרתי, ניתן גם לבחור תאורה צמודת קיר המתאימות למטרה זו.

בפעמים מסוימות, מומלץ להשקיע בתאורה שיהיה ניתן לעמעם בהתאם לצורך ולפעולה שאנחנו מבצעים בחדר. אם למשל חדר הארונות או פינת האיפור נמצאים בחדר השינה שלכם, יכול להיות שתזדקקו לאור חזק יותר בכדי להתארגן ולהתלבש בחדר, אותו תוכלו לעמעם בסיום.

לסיכום, אם אין לכם ניסיון קודם בתהליך בחירת גופי תאורה, מומלץ לבחור ביועץ תאורה מקצועי שיסייע לכם לבחור את גופי התאורה הנכונים לכם ולהתאימם למאפיינים כמו גודל החלל, גובה התקרה, הפעולות שאתם מבצעים בכל חדר, הסגנון העיצובי של הבית, האווירה שאתם רוצים ליצור, סוג האור וכמובן התקציב העומד ברשותכם. אמנם מדובר בהשקעה לא מבוטלת הן של זמן והן של כסף, אך בסופו של דבר, מדובר בהשקעה לטווח ארוך שתשרת אתכם נאמנה לאורך שנים.

למי שמעוניין, יכול למצוא כאן ייצור גופי תאורה