רבים מתלבטים כיצד ניתן למצוא את אותו מומחה אורתוגנטיה אשר יספק להם את התמורה הטובה ביותר עבור ההוצאה הלא קטנה והציפייה הגדולה. במאמר זה נסביר מהם ניתוחים אורתוגנטיים וכיצד ניתן לאתר את אותו מומחה שיבצע את העבודה הטובה ביותר בתחום. הבה נתחיל...

כלים
מומחית פה ולסת
מומחית פה ולסת

 

מהם ניתוחים אורתוגנטיים?

המטרה של ניתוחים אורתוגנטיים היא לתקן כל מיני בעיות הנובעות ממצב של חוסר התאמה בין הלסתות. בעיות כמו למשל בעיית לעיסה, נשימה ודיבור. רוב המטופלים אשר זקוקים לניתוחים אלו הם אנשים שסובלים מכאב כרוני במפרק הלסת וכאבי ראש כתוצאה מכך, שחיקה קיצונית של השיניים, מנשך פתוח גם כאשר הפה סגור, אנשים אשר חווים קושי בלעיסה ובבליעה, אנשים שסובלים מלסת בולטת, דום נשימה בעת שינה, כל מיני מומים מולדים ועוד. מומחית פה ולסת (או מומחה), היא זאת שתבחן את מצב הפה שלכם ותקבע מהי אותה פרוצדורה כירורגית המתאימה לכם. לאחר מכן, היא תיישם את הדברים.

כיצד מתבצע ההליך?

ניתוח זה הינו למעשה ניתוח בו מתקנים את בעיית היחס בין הלסתות וזוכים לתוצאה של מראה פנים אסתטי יותר, סגירה נכונה של השיניים ותפקוד טוב של מערכת הלעיסה. ניתוח זה נערך בשלושה שלבים:

יישור השיניים – השלב הראשון תמיד יהיה יישור של השיניים באמצעות סמכים. ניתוח – השלב השני יהיה אותו ניתוח ארותוגנטי – כירורגי. יישור סופי של השיניים – השלב השלישי יהיה יישור וקיבוע של השיניים וזאת באמצעות גשר בשיניים.

בוחרים מומחה לניתוחים אלו

תעודה רשמית – בוחרים במנתחת אשר יכולה להציג בפניכם רישיון רופא ומומחה בתחום. ניסיון – ככל שלאותו מנתח חש יותר ניסיון בתחום הניתוחים האורתוגנטיים, כך גדלים הסיכויים שסיכויי ההצלחה של הניתוחי יהיו גבוהים יותר וההתמודדות עם בעיות שונות במהלכו, תהיה טובה יותר. בנוסף, מומלץ לבדוק האם מדובר על מנתח/מנתחת שפרסמו מחקרים או ספרים ומשמשים כמורים של הדור הבא של המנתחים האורתוגנטיים. חדשנות – תמיד חשוב לוודא שאותו מנתח בו אתם בוחרים נמצאים עם היד על הדופק ובצד השיטות הקלאסיות הוא משתמש בטכנולוגיות חדשניות, שיטות טיפול מתקדמות ותרופות חדשות. שכן, כל אלו יכולים להוביל לפרוצדורה מהירה ומדויקת יותר וכן להחלמה מהירה יותר של המטופל. תקשורת עם המטופל – חשוב שלמנתחת תהיה תקשורת טובה עם המטופל ושתוכל להמחיש לו מה יהיו התוצאות של הניתוח. אבחון והמחשה - כיום, בעידן הדיגיטלי חשוב שאותה מומחית (או מומחה), בה תבחרו תשתמש ברנטגן מקיף לאיזור הפנים. רנטגן אשר כולל תכנית הדמייה ייעודית וזאת על מנת להמחיש לכם את נקודת הפתיחה של המנשך שלכם ולבחור את השיטה המתאימה ביותר לפתרון הבעיה.

בהצלחה!