אחד הספרים הפופולאריים ביותר בישראל בשנות התשעים היה חווויה יפאנית של שפרה הורן. נדמה שלא היה בית בישראל שלא היה בו את הספר הזה. בדומה לספרו של עזריאל קרליבך "הודו" משנות הארבעים, אשר חשף את הישראלים לנעשה בחצי היבשת ההודית, כך ספר זה חשף בפני הישראלים את הנעשה באחת המדינות המעניינות ביותר במזרח אסיה ובכלל, וללא ספק באחת התרבויות מיוחדות ביותר שקיימות בעולם.

כלים
 יפן טיול מאורגן
יפן טיול מאורגן

 

לא מעט ישראלים ידעו לספר שבעקבות הספר הזה הם החלו לגלות עניין ביפן, עד אשר הם החלו גם לטוס אליה ולבקר בה. עד היום לא מעט ישראלים נוסעים אליה, בין אם מדובר בצעירים אחרי צבא, זוגות שמבקשים להכיר את המדינה ביחד, משפחות עם ילדים וכן זוגות מבוגרים אשר מנצלים לא פעם את היותם בפנסיה, משוחררים מעול גידול הילדים ויכולים להרשות לעצמם לקחת חופשה ארוכה ולטייל במדינה המופלאה הזאת.

לכן, חברות רבות מציעות לישראלים לטוס אל יפן טיול מאורגן עם מדריך מקצועי, מסלול שמשלב בתוכו את כל המקומות הכי חשובים במדינה, מגוון אתרים בעלי משמעות היסטורית, תרבותית, כלכלית ופוליטית, וכן מגוון ביקור במגוון הופעות, מסעדות, מוזיאונים, קניונים ועוד.

נסיעה אל יפן טיול מאורגן יכולה להשתלם עבור כל מי שחפץ להגיע לביקור במדינה וחושש לעשות זאת בעצמו. רבים חוששים לעשות זאת לבד בגלל החשש מהבדלי השפות, זאת למרות שיפנים רבים, בעיקר הדור הצעיר, כבר יודעים אנגלית היטב, אחרים חוששים בגלל העוצמה והגודל, במיוחד כמו טוקיו או אוסקה, ויש מי שחושש להגיע ליפן לבד, בגלל שיש לה כל כך הרבה מה להציע, והם חוששים פשוט להפסיד את זה.

אז מן הסתם, הכי טוב להגיע אל המדינה בטיול מאורגן עם מדריך מקצועי ומנוסה, אשר הרבה נעזר במדריך מקומי, הסעות עם אוטובוס צמוד, מסלול מלא ומפורט, וכמובן כל שאר הדברים הנלווים לכך, בין אם זה בתי מלון ברמה גבוהה, כניסות לאתרים ועוד.

כיצד בוחרים את הטיול הנכון

מאחר וכמעט כל חברה שמארגנת טיולים מאורגנים היום דואגת להוציא טיול ליפן, הרי שיש לנו לא מעט אופציות לבחור מביניהן את הטיול שמתאים לנו. על מנת לעשות את הבחירה הנכונה, אנחנו צריכים לקבוע מספר נקודות שיהיו חשובות עבורנו, ועל פיהן נחליט.

למשל, אנחנו יכולים להחליט על פי סוג המסלול, האם אנחנו מחפשים טיול באזור מסוים או טיול בכל יפן, האם אנחנו בוחרים מסלול מפורט ומלא על חשבון מספר הימים בכל מקום, כלומר, אנחנו יכולים לבחור מסלול עם שורה של מקומות אך בכל מקום נבלה יום אחד או יומיים, או להבדיל, אנחנו יכולים לבחור מסלול עם פחות מקומות אך בכל אחד מהם נבלה יותר.

נקודה נוספת, אנחנו צריכים להחליט האם חשוב לנו איכות הטיול, קרי בתי מלון, מסעדות וכדומה, או שיותר חשוב לנו המסלול ופחות איכות של מקום כזה או אחר.