רגע לפני שנסביר כיצד דיקור סיני יכול לסייע במקרים של וריקוצלה נסביר מעט על התופעה. מצב של וריקוצלה הוא מצב גופני שכיח שגורם לבעיות בתחום הפוריות אצל גברים. על אף השכיחות הרבה של התופעה גברים רבים אינם מודעים לבעיה ואינם יודעים כלל שהם סובלים מוירקולציה.

כלים
וריקוצלה טיפול בדיקור סיני
וריקוצלה טיפול בדיקור סיני


אבחון של וריקוצלה יוכל להתבצע במהלך בדיקה גופנית של שק האשכים או במסגרת בירור רפואי לאבחון בעיות פוריות. הסיבה לתופעה היא הפרעה בניקוז של הדם בשק האשך. הרפואה המודרנית עדיין לא הצליחה להסביר מדוע מתרחשת התופעה. דרגת החומרה נעה בין וריקוצלה קלה (דרגה 1-2) מאוד ועד מקרים מורכבים.

תסמינים הנלווים לוריקוצלה

1. ליקוי בייצור תאי הזרע (בעיות פוריות).
2. ורידים מוגדלים באזור האשך.
3. נפיחות מקומית או גוש.
4. הקטנת אשך.
5. הורמון מין גברי שאינו מיוצר בכמות מספקת.
6. כאבים באשך.
אבחון מוקדם של הבעיה (בשלב בו הגבר אינו מעוניין עדיין בהורות) חיוני למניעת נזק קבוע או בעיות פוריות עתידיות. טיפול נדרש גם במקרים של תלונה על כאבים.

איך הרפואה הסינית יכולה לעזור?

הרפואה הסינית מציעה טיפול בוירקולציה באמצעות דיקור סיני, צמחי מרפא וטיפול תזונתי. השילוב בין 3 טכניקות הטיפול הללו משיג את התוצאות הטובות ביותר. טיפולי וריקוצלה עם דיקור סיני ניתנים מתוך מטרה לפתוח את הערוצים האנרגטיים החסומים ולאפשר זרימה תקינה של דם ואנרגיה באזור האשכים. האבחון ברפואה הסינית מתבצע באמצעות בדיקה מקומית וכללים של הלשון והדופק.

איך מטפלים?

דיקור סיני לוריקוצלה

טיפולי וריקוצלה על ידי דיקור סיני מתבצעים תוך הצבת מחטים זעירות ודקות בנקודות דיקור נבחרות בגוף אך לא באשכים עצמם. יש להשאיר את המחטים בנקודות הדיקור למשך 20-30 דקות. בחלק מהטיפולים המטופל יתבקש להמעיט בתנועה עד להוצאת המחטים. עם סיום הטיפול תתבצע בדיקת לשון נוספת על מנת לבחון את ההשפעה של המחט. הטיפול ניתן במתכונת של סדרת טיפולים כאשר מספר הטיפולים הדרוש נקבע בהתאם לחומרת המצב. כבר אחרי מספר טיפולים של דיקור סיני לוריקוצלה מטופלים מדווחים על הקלה משמעותית בתסמינים כבר לאחר הטיפול הראשון.

צמחי מרפא סיניים

לצמחי מרפא סינים כוח רב לחיזוק דפנות הוורדים ולשיפר סחרור הדם בכל הגוף ולרבות באזור שק האשכים.

שינויי תזונה מומלצים

יחד עם טיפולי דיקור סיני יומלצו גם שינויים תזונתיים בכדי לזרז את תהליכי ההחלמה, לשמור על משקל גוף תקן ולהפחית את הלחץ המופעל על הוורידים. ההמלצה היא על תזונה עשירה בסיבים עם דגש על כוסמת. כמו כן, כדאי להמעיט ככל האפשר בצריכת מלח. את תפקידו של המלח יוכלו להחליף תבלינים בריאים כמו שום, זנגביל, פלפל חריף.
חשוב להבהיר שמצבים של וריקוצלה אינם נפתרים ללא טיפול מתאים. יש לפנות לקבלת טיפול על מנת למנוע סיבוכים עתידיים.