באוקיינוס האטלנטי, מול חופי החול האינסופיים של מדבר סהרה במרוקו, נחבא ארכיפלג של איים שהם חלום שמתגשם. אנחנו מדברים, כמובן, על האיים הקנריים – קבוצת האיים בהם האביב הוא תמידי, ויש להם מה להציע לכל מטייל.

כלים
קרדיט : Istock
קרדיט : Istock

 ארכיפלג האיים הקנריים הוא אחד מ – 17 הקהילות האוטונומיות של ספרד, והשטח הכולל של האיים הקנריים הוא כמעט 7,500 ק"מ – מתוכם מעל 1,500 קילומטרים של חוף יפהפה. קל להסיק מכך – שהדרך המסקרנת ואולי אף המתאימה ביותר להגיע אל האיים הקנריים ולחוות את החוויה המלאה שהם מציעים, היא דרך הים. הפלגות נופש לאזור הזה יאפשרו לא רק לטעום את המיטב שבקבוצת האיים הזו – אלא בנוסף להעביר את זמן המעבר בין האיים, באירוח יוקרתי בספינת קרוזים מפנקת. גם מישראל ניתן להגיע אל האיים הקנריים המרוחקים, באמצעות עצירה באחת ממדינות אירופה - וחופשת הפסח הממשמשת ובאה, עשויה להיות הזדמנות פז לברוח מהשגרה לחלום של חופשה. מה תמצאו באיים הקנריים ולמה דווקא בהפלגה? על כל זאת ועוד, לפניכם.

האיים הקנריים – למה אתם ממש רוצים להגיע לשם?

ארכיפלג האיים הקנריים מורכב משבעה איים גדולים (טנריף, לה פלמה, לה גומרה, אל היירו, גראנד קנאריה, פוארטו-ונטורה, והאחרון – לנזרוטה), ועוד שישה איים קטנים, או "איונים", המאוגדים יחד במחוז לה פאלמאס.

בקבוצת האיים הקנריים מתגוררים פחות משני מיליון תושבים – כמחציתם באי טנריף, שעיקר התעסוקה בו למקומיים נובעת מהתיירות לאזור. מזג האוויר בקבוצת האיים הוא טרופי ונוח כמעט בכל ימות השנה, עם טמפרטורות נוחות במיוחד ומספר מצומצם של ימי גשמים בכל שנה. האטרקציות בנופש באזור הן מגוונות ורבות - נזכיר בראש ובראשונה את החופים עוצרי הנשימה שתמצאו בכל אי, עם מקומות בילוי משובצים לאורך החוף, לקריאת ספר טוב, למסיבות חוף או סתם לרביצה עם כוס קוקטייל טוב ביד.

לצד החופים המרהיבים, תמצאו בין האיים אקולוגיה ייחודית, שמורות טבע של סלעי בזלת בצבעי שחור מהפנט, כפרים, עיירות, ואפילו ערים גדולות עם אווירה של שלווה ייחודית, מקומיים מסבירי פנים והמון שמחה.

האי הגדול והמתוייר ביותר מבין קבוצת האיים הוא כמובן טנריף - אי בשטח של מעל 2,000 קמ"ר, עם כמעט מיליון תושבים.

בטנריף עצמה תמצאו שפע של אטרקציות לכל מטייל וסוג של טיול. היא ידועה, למשל, באחוזות היפהפיות שבה, כמו "בית המרפסות" המציג אל הרחוב מרפסות עשויות עץ טיק בגילוף אמנותי, שהוא אופייני מאוד לאזור. טיולים מקומיים בין סמטאות העיר שוקקת החיים אך השלווה, יאפשרו להתרשם ממלאכות היד המאפיינות את המקומיים, כמו עבודות רקמה ססגוניות במיוחד שנמכרות כמזכרת בכל חנות מקומית.

האי לנזרוטה, מרוחק רק פחות משמונים קילומטרים מן החופים המערביים של מרוקו ביבשת אפריקה, והוא כולו נוצר בשל פעילות געשית באזור. תמצאו כאן שילוב מרתק במיוחד של שמורות טבע געשיות שבהן תוכלו ממש להתרשם מסלעי הבזלת רבי העוצמה המכסים את האדמה – לצד "דרך יין" שכולה גפנים המייצרות יין שיש שיאמרו שהוא מהטובים בעולם. כל זאת, לצד חופים בצבעי גלויה, המציעים מחד שלווה זהובה ומשכרת – ומאידך, פעילויות ספורט ימי ואטרקציות של יעדי התיירות המובילים.

למה דווקא בקרוז?

אחת הסיבות המנצחות לבקר באיים הקנריים בשייט, היא האפשרות לעבור מאטרקציה אחת לאחרת בדרך הנוחה ביותר – דרך הים. הפלגות נופש מאפשרות מעבר (בדרך כלל בשעות הלילה) בין אטרקציות קרובות, ובילוי של הימים בחוויה של מקומות חדשים ואטרקציות. כך הוא הדבר גם בהפלגות נופש לאיים הקנריים – המשלבות עצירות ביעדים המוצלחים ביותר באזור, דרך הים.

מישראל מוצעות הפלגות נופש אל האיים הקנריים הכוללות הרבה יותר מאשר רק ביקור בארכיפלג האיים – תוכלו למצוא חבילות קרוזים הכוללות טיסה ליעד כל שהוא באירופה (כמו למשל מילאנו איטליה – בטיסה של כשלוש שעות), טיול מאורגן בעיר (עוד לפני שתעלו על ספינת הפאר שתיקח אתכם אל האיים), לעיתים אף מעבר בעוד אטרקציה בדרך (כמו אטרקציה לאורך החופים של צרפת או ביקור בערים שלחופים היפהפיים של ספרד), ומשם – לשייט אל האיים הקנריים. הפלגות נופש מתאפיינות במסלולים מדויקים המציגים למטיילים את האטרקציות המרתקות ביותר בכל יעד, בטיול קבוצתי ומודרך. בימי הטיול, תוכלו ליהנות מחופשת "בטן גב" באוניית קרוזים מפוארת, שבדרך כלל תציע פינוקי גורמה לארוחות, שפע של בילויים כמו מועדוני בילוי לילדים ולנוער, בריכה ומכון כושר מאובזר, מופעי בידור לשעת הלילה, ועוד.