כבודה של ירושלים במקומו מונח, אך גם מסביב לבירה ניתן למצוא לא מעט אטרקציות ואתרי טיול וסיור למיניהם. אם בדיוק שכרתם רכב לטיול או נופש באזור ירושלים עם הילדים, הנה כמה מקומות שתוכלו לבקר בהם בדרך!

כלים

 הקסטל

הקסטל הוא שמה של גבעה באזור מבשרת ציון, ממש לא רחוק מירושלים, שעליה שרידי מבצר צלבני (שככל הנראה נבנה גם הוא, על שרידי מצודה רומאית). הקסטל היווה נקודה חשובה ואסטרטגית במהלך המערכה על ירושלים במלחמת העצמאות. כיום, שוכן במקום גן לאומי, מוקרנים בו סרטים וכן, הוצבו במקום מתקנים המעודדים פעולה אקטיבית של המבקרים, ברוח אחוות לוחמי הקסטל במלחמת העצמאות.

הגן הארכיאולוגי ברמת רחל

אזור ירושלים נחשב לפורה במיוחד בעת העתיקה ולכן, ניתן למצוא בו עדויות להתיישבות אנושית המתוארכת ל-1000 שנים לפנה"ס. בגן הארכיאולוגי של רמת רחל, תוכלו למצוא שרידים למחנה צבאי רומי, מקוואות מימי הבית השני ועוד. הכניסה היא חופשית, כך שניתן לקפוץ לשם בדרך לעיר או כטיול בפני עצמו. בנוסף, מומלץ לבקר גם במצפה יאיר, הסמוך לגן האריכיאולוגי. מתחם הגן נמצא מזרחית לירושלים ומומלץ להגיע אליו באמצעות רכב פרטי או בעזרת שירותי השכרת רכב אותם תוכלו במרכז העיר.

מוצא

יישוב הנחשב כיום שכונה של ירושלים, אולם הוקם במקור כיישוב או מושבה חקלאית עתיקה. במקום, כמה אתרים עתיקים וביניהם גם בית הכנסת העתיק של מוצא הנבנה על שרידי מבנה עתיק מהתקופה הצלבנית, שהפך לחאן ומאוחר יותר לבית הכנסת המוכר כיום. באזור נמצאו שרידים ארכיאולוגיים שאישרו כי אכן מדובר באזור מוצא או "מצה" המקראית.

נאות קדומים

שמורה לאומית ייחודית ונדירה ביופייה ביער בן שמן, בסמוך למודיעין וממש לא רחוק מהבירה. הרעיון שעמד מאחורי הקמת השמורה, הוא שחזור ושמירה על צמחי ארץ ישראל כפי שהיו בימי התנ"ך, כולל הצגת החקלאות הקדומה ומבנים עתיקים נוספים. במקום מתקיימות פעילויות לכל המשפחה בכל עונות השנה. ממרכז העיר תוכלו להגיע אל נאות קדומים באמצעות שירותי השכרת רכב בירושלים או רכב פרטי, כך תוכלו ליהנות גם מעצירות בסביבה הקסומה של הרי ירושלים.

יער אשתאול

יער רחב ידיים המהווה חלק מפארק יצחק רבין ונמצא ממערב לירושלים עצמה. ביער ניתן למצוא צמחייה טבעית, לצד עצים מקומיים שנטעו בו בראשית שנותיה של המדינה. ביער כמה מסלולים באורכים שונים, אתרי עצירה לפיקניקים, מצפור ועוד. מסלול מומלץ ביער ובאזור בכלל, הוא מסלול דרך בורמה (או חלק ממנו כמובן) הכולל בתוכו נופים מדהימים של אזור ירושלים, לצד עדויות היסטוריות מעניינות.

גן לאומי הרי יהודה

אם כבר נכנסנו לאווירת הטיולים הרגליים, שווה לנסוע עם הרכב השכור גם לגן לאומי הרי יהודה, המכיל גם הוא צמחיה עשירה, נופים מרהיבים ואף מעיינות. בנוסף, באתר כמה מסלולים לכל המשפחה וכן, הכניסה לאתר היא חופשית ומומלצת כל השנה.