חודש דצמבר וההיערכות לסגירת שנה אזרחית מהווים הזדמנות מצוינת לערוך סדר בכל התשלומים השוטפים שלנו לייעל אותם ולבסוף לסגור את השנה בפלוס. אספנו עבורכם מספר רעיונות, שיסיעו לכם להבין יותר כיצד לחסוך אלפי שקלים בשנה מבלי לרדת ברמת החיים או להשתעבד להלוואות ובנקים.

כלים
איך לחסוך בהוצאות השוטפות?
איך לחסוך בהוצאות השוטפות?

 

חסכון בהוצאות בעזרת כרטיסי מועדון וכרטיסי חברים

צרכנות חברתית היא בחירה חכמה שמסייעת בהורדת המחיר למוצרים ושירותים הנדרשים לקיום ולשגרת החיים. העלות הממוצעת של סל מזון משפחתי ל חמש נפשות עומדת על 3,200 ₪. כאשר, חברות במועדון צרכנות המקנה הנחה של עד 10% בקניה מסייעת לכם לחסוך כל חודש 320 ₪. וכ 3,500 ₪ חיסכון שנתי רק בהוצאות המזון שלכם.

הקטנת ההוצאה על בידור וטלוויזיה

בשנים האחרונות חלו תמורות חיוביות בכל הקשור לתחרות בשוק המדיה ותכנים בטלוויזיה בכבלים ולוויין. כיום, ניתן ליהנות משפע של ערוצים במחירים מוזלים בעשרות שקלים בחודש, גם שילוב של מכשירי סטרימר, תוכנות קודי, צפייה ישירה דרך פורטלי המידע הגדולים בישראל וערוצי יוטיוב ישלימו את החוויה, ויספקו מענה לצורכי בידור בעלות מופחתת.
החיסכון שלכם: חיסכון של מאות שקלים בחודש וחיסכון מצטבר של עד 1,500 ₪ בשנה!

הוזלת מנויי טלפוניה ואינטרנט

לכולם יש מכשיר סלולארי וכיום הרבה יותר פשוט לעבור מחברה לחברה, לקראת סוף השנה בדקו את ההצעות מטעם חברות הסלולר השונות, יתכן ורכשתם בעבר הצעה שתקופת ההטבה שלה הסתיימה וכעת אתם משלמים מחיר יקר יותר ולא בצדק.
כיום, קל יותר מתמיד לעבור בין חברות הסלולר, כל שצריך הוא להזמין כרטיס מחברה אחרת והקו מנותק. אין טעם להישאר בתכנית יקרה כשניתן לקבל שירות לא פחות טוב במחיר נח לכיס.
החיסכון שלכם: בין עשרות ל 150 ₪ לחודש, החיסכון השנתי: כ 1,000 ₪ בשנה.

בדומה לכך, אם אתם מעוניינים בחבילת תוכן מורחבת, ניתן למצוא פרסום להצעות של חבילות אינטרנט משתלמות עם תקשורת למכשירים סלולאריים ואף קווים נייחים וערוצי תוכן לטלוויזיה, במחירים משתלמים במיוחד ובעלות נגישה לכל כיס.

חסכון במחירי ביטוחים

נושא כאוב ורגיש עבור רבים ובדרך כלל משאירים אותו לסוף או נותנים לסוכן הביטוח לטפל. ההוצאה החודשית על ביטוחים עלולה להגיע ל 1,500 ₪ למשפחה והיא כוללת: ביטוחי בריאות, ביטוח משכנתא, ביטוח דירה, ביטוח רכב חובה, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח תאונות אישיות, ביטוחים מסחריים ועוד.
ידע זה כח, ידע יתבטא עבורכם בחיסכון כספי של מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה.
הידעתם? נשים משלמות פחות על ביטוח רק מפני שהן מעורבות פחות בתאונות דרכים?
הידעתם? אם לא קיימת תביעה על שמכם ולא הייתם מעורבים בתאונה בשלושת השנים האחרונות, אתם זכאים לפרמיה נמוכה בביטוח חובה לרכב. כמו כן, ביטוח רכב חובה לנוסע יחיד ברכב מוזיל את הפוליסה בעוד כמה עשרות שקלים.
הידעתם? אם אינכם נוהגים לנסוע בשבתות ובחגים, אתם זכאים להנחה נוספת בביטוח?
אם לא, הרי שזה הזמן לצלצל אל סוכן הביטוח ולצמצם בעלויות הפוליסה הקיימת.

לגבי פוליסת ביטוח בריאות, פעמים רבות, קיימת חפיפה בין פוליסת ביטוח הבריאות לביטוח הבסיסי ולביטוח המשלים מטעם קופת החולים. כך יוצא, שמשלמים כפול על מה שבין כה וכה כבר קיים עבורו כיסוי באחת מן הפוליסות.
הפוליסות הפרטיות נותנות כיסויים רבים ומגוונים כמו: חוות דעת של מומחים, מימון סל הריון, מימון תרופות, שאינן בסל, רפואה משלימה ועוד. לעיתים, אין כל צורך בביטוח משלים מטעם קופת החולים כאשר קיים כיסוי נרחב מטעם הביטוח הפרטי.
החיסכון שלכם: 200 ₪ בחודש, החיסכון השנתי: 2,000 ₪ בשנה.

לעשות בחירה אקולוגית

לבחירה אקולוגית ישנה משקל רב על ההוצאות החודשיות שלנו, אם יש באפשרותכם לנוע ברגל ולהסתפק בתחבורה ציבורית עבור נסיעות קצרות הרי שתוכלו לחסוך כ 300 ₪ בחודש על הוצאות הדלק שלכם, בלאי הרכב והתיקונים.
כך הדבר גם לגבי קופונים והנחות. אתרי קניות גדולים, השוואת מחירים, רכישה דרך קישוריות עם הנחה מובנית, רכישה בתקופות מבצעי סוף שנה ומבצעים לאחר החגים, תקל מאוד על חשבון הבנק שלכם ותחסוך בממוצע עד 2,500 ₪ בשנה.

חשבון סופי
בזכות כרטיסי מועדון לרשתות הגדולות תוכלו להגיע לחיסכון שנתי של 3,500 ₪ בעלות המזון המשפחתית. בזכות בדיקת חבילות רשת אינטרנט וסלולר תוכלו להינות מחסכון של 2,500 ₪ בשנה.
בדיקה של ביטוחים תניב לכם חיסכון נוסף של עוד 2,000 ₪ בשנה ואימוץ של אורח חיים אקולוגי (גם במידה חלקית) יניב חיסכון של עוד 2,500 ₪ בשנה.
סכום מצטבר: 10,500 ₪ בשנה. הנה קיבלתם את החופשה המשפחתית שכה חלמתם עליה או לפחות התחלה טובה יותר לחיסכון מצטבר למטרה נעלה.