אירוח ביתי הוא בהחלט דבר מהנה, אבל לעיתים הוא עלול לגרור הוצאות גבוהות מהצפוי, בין אם מדובר באירוח בחג ובין אם מדובר באירוח חברי וקליל.

כלים

 

ברוב המקרים, לא מעט מארחים בוחרים להשקיע ממיטב כספם לטובת האירוח, אך אם אתם נוהגים לארח בביתכם לעיתים קרובות, כדאי שתאמצו את הטיפים הבאים לחסכון כלכלי באירוח:

התנהלו נכון מבחינה פיננסית

לפני שתרכשו שלל אלמנטים לאירוח, הגדירו לעצמכם תקציב ריאלי ומדויק הכולל את מכלול ההוצאות החיוניות עבורכם. בהתאם לתקציב שתגדירו מראש, תוכלו לקנות את המזון, הקישוטים, הכלים החד פעמיים ויתר הפריטים הנחוצים לכם. תכנון נכון מבעוד מועד, יסייע לכם למצוא את הפריטים הזולים ביותר, לערוך השוואת מחירים ולחסוך לא מעט כסף.

איך "לגנוב את ההצגה" ולא לשלם הון תועפות?

מארחים רבים מעוניינים שחוויית האירוח בביתם תהיה הטובה ביותר, לכן הם בוחרים בגאדג'טים ייחודיים כמו גם אלמנטים מדליקים בכדי להקנות לאורחים את האווירה המיטבית. באתר אלי אקספרס בעברית תוכלו למצוא אלמנטים לאירוח במחירים אטרקטיביים במיוחד, כדוגמת מגשי תה דקורטיביים עשויי עץ, מגשי פלסטיק לעוגות אישיות, תחתיות קש מעוטרות, תחתיות מעוצבות לכוסות, מפה דקורטיבית, חבקי מפיות בעיצוב ייחודי ועוד. הפריטים הללו יסייעו לכם להוסיף אווירה חגיגית לאירוח, ונוסף לכך, הם רב פעמיים, כך שאין צורך לרכוש כלים ואלמנטים נוספים בכל פעם.

מה עושים אם אין מספיק כיסאות?

לעיתים אנחנו מזמינים כמות גדולה של אנשים לביתנו, כשאין ברשותנו כיסאות ומקומות ישיבה לכולם. במקום לרכוש כיסאות, הדומים או פתרונות ישיבה אחרים – נסו לברר בקרב השכנים, ייתכן והם יוכלו להשאיל לכם כיסאות לטובת האירוח. אם אתם נוטים לארח לעיתים קרובות, שקלו לרכוש כיסאות מתקפלים שישמשו אתכם לחגים ואירועים נוספים.

ומה לגבי האוכל?

אירוח ביתי בחגים, ערבי שישי ואירועים מצריך היערכות מוקדמת מבחינת המזון שיוגש לאורחים, לכן מוטב להיערך לכך מבעוד מועד, לרכוש חבילות מוגדלות (בדרך כלל הן משתלמות יותר מרכישת כמה חבילות קטנות) ולחפש מבצעים ברשתות המזון השונות.

ואם מדובר באירוח קליל? תוכלו להכין שיפודי ירקות מרהיבים. חתכו ירקות במגוון צבעים והשחילו אותם לשיפוד ארוך. את שיפודי הירקות ניתן להניח בתוך צנצנת ולקשור בסרט. מלבד זאת, ניתן להכין פופקורן ביתי, שכן מדובר בנשנוש שאהוב על מרבית האוכלוסייה ועלותו אינה גבוהה כלל. אופציה נוספת היא הכנת לחם ביתי עם גרעינים ואגוזים, אותו ניתן להגיש לצד מטבלים ביתיים ייחודיים.

ומה לגבי משהו מתוק? אם אתם חובבי אפייה מושבעים או אפילו מתחילים, יש לא מעט כלים לאופים שיכולים לשדרג את הנראות של שולחן הקינוחים. במידה ואתם פחות מתחברים לאפייה, תמיד אפשר לעצב שולחן קינוחים מרהיב עם קינוחים קנויים מהמאפיה הקרובה לביתכם.

שתיה? בקשו מהאורחים להביא

לא כולם אוהבים לבקש מהאורחים להביא עמם שתיה, אך לעיתים, זה עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף, בייחוד כשמדובר באלכוהול. כמו כן, זה בהחלט דבר מקובל שמי שמגיע להתארח מביא עמו בקבוק יין או אפילו שישיית בירה. רוצים להגיש לשולחן משקה ייחודי? הכינו מראש תה קר או מי נענע קרים – אין ספק שזה ישדרג את חוויית האירוח.

אירוח ביתי לא חייב לגרור אחריו הוצאות גבוהות ומיותרות, ניתן לארח בסטייל ובהנאה גם בלי לבזבז כספים. רכשו אלמנטים רב פעמיים במחירים זולים, בקשו כיסאות מהשכנים וערכו קניות מושכלות בהתאם לתקציב שהגדרתם מבעוד מועד – כך תוכלו לצלוח את האירוח!