אם אתם שוקלים לבצע שיפוץ דירה בנכס שלכם, חשוב שתדעו כי בעולם נדל"ני שמפיק תשואות לא מעטות באמצעות השקעות מסוגים שונים, שיפוץ דירה יאפשר את העלאת ערך הנכס תוך הגדלת רווחים מההשקעה בתחום הנדל"ן. מלבד זאת רבים בוחרים לשפץ את הדירה שלהם גם כדי להעלות את איכות החיים במבנה, כמו גם להבטיח כי המבנה יהיה חזק ובטוח למגורים.

 

שיפוץ דירה – כך תעשו זאת נכון ובטוח!

זה נכון, ברגע שמשפרים את מראה הבית והופכים את התשתיות לתקינות, כמו גם משנים את המבנה מבפנים ומבחוץ (וזאת בהתאם לחידושים בתחום הבנייה כמו גם בהתאם לצרכים של דיירי הבית) - ערך הנכס עולה משמעותית, כמו גם שהדירה נראית נעימה יותר למגורים והמבנה עצמו הופך חזק ותקין, לכן רבים בוחרים בקבלנים ואנשי מקצוע על מנת לבצע את תהליך השיפוצים. אבל כיצד אפשר להבטיח כי שפוץ הדירה יעשה בצורה נכונה וטובה? הנה כמה טיפים לתהליך שיפוץ דירה נכון:

מדידות ותכנונים - חשוב לפני התחלת השיפוצים לבצע את כלל המדידות והתכנונים עבור שיפוץ דירה. היעזרו במעצב פנים ואדריכל על מנת לתכנן את הדירה נכון ולהתאים את המבנה לצרכים שלכם או של שוכרים ורוכשים עתידיים וזאת במידה והשיפוץ נעשה להשבחת ערך הנכס. בכך תתחילו את השיפוץ ממקום מקצועי ונכון.

דאגו לאישורים המתאימים – חשוב לפני התחלת התהליך לדאוג לכל האישורים המתאימים גם מהרשויות המקצועיות כמו גם מהשכנים. כדי לשפץ את הדירה שלכם בבניין משותף תצטרכו לקבל אישור מן השכנים לבניין (לפחות של 70 אחוז מהשכנים) תוך הצגת חתימות השכנים לעירייה או למועצה. קבלו את היתר הבנייה מרשויות המקומיות בהתאם לתכנון ההנדסי ולתוספות שאתם מתכוונים לבצע.

חשוב שתדעו כי בתקופת השיפוצים תוכלו לקבל פטור מארנונה, לכן חשוב להגיש בקשה לקבלת פטור דרך מחלקת הארנונה ברשות המקומית כבר לפני התחלת השיפוצים.

בחרו חברת בנייה מקצועית ומנוסה – בחרו חברה קבלנית מסודרת ומקצועית וכזאת שרשומה בפנקס הקבלנים. אנשי מקצוע וקבלנים הרשומים בפנקס זה מבטיחים כי יש להם 5 שנות ניסיון בתחום שבו הם עוסקים כמו גם 10 שנות ניסון בתחומים נוספים הנוגעים לתהליכי שיפוצים ובנייה.

בחרו חברה קבלנית אשר באמצעותה תוכלו לקבל את כלל שירותי השיפוצים במקום אחד, ובכך תוכלו לחסוך בזמן משאבים ועלויות, כמו גם שתוכלו לסיים את השיפוץ בזמן קצר יותר.

בנוסף חשוב שבמידה ואתם שוכרים את שירותיהם של כמה וכמה בעלי מקצוע כי תשימו לב כי ישנו סנכרון בין בעלי המקצוע ותיאום לוחות זמנים, כך שאחד לא יפריע לעבודתו של השני.

עקבו אחר פעולות הקבלן – חשוב להגיע מידי פעם בפעם לאתר הבנייה והשיפוצים בעיקר אם אתם שוכרים דירה זמנית באזור מרוחק. נסו להבין מהו הצפי לסיום העבודות ושכרו חברה מקצועית שתוכל לבצע בדק בית בזמן השיפוצים וזאת כדי לבדוק את התקינות של השיפוצים במידה ומדובר בשיפוץ מסיבי שנערך במבנה.

חתמו על חוזה מסודר – בחרו קבלן שיפוצים שיחתום עמכם על חוזה מסודר וודאו כי אתם בוחרים באיש מקצוע אמין ויסודי. חשוב לתכנן מול הקבלן לוח תשלומים שיאפשר שיטת תשלום בשלבים, כאשר לאחר כל שלב ושלב בבנייה ועמידה בלוחות הזמנים: תשלמו לקבלן סכום מסוים שהוחלט עליו מראש, וזאת בקצב שמאפשר סיום העבודות ותשלום בשלבים עד העבודות הסופיות שיתרחשו במבנה. בכך תוכלו להבטיח שהעבודה תתבצע במלואה.

עשו את כל אלה בזמן שיפוץ דירה ותוכלו להיות בטוחים יותר בתהליך ולקבל תוצאות מעולות!